דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הכנה ללידה - למה? 

מאת    [ 26/10/2008 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 2269 פעמים ]

קורס הכנה ללידה - למה?

עשינו דרך ארוכה מאז ימי השבט הקדום בו היו הילדות, הנערות והנשים מבלות את כל זמנן אחת במחיצת השנייה. עבודה רבה הייתה מוטלת על כתפי הנשים ואותה הן עשו יחדיו: כיבסו, בישלו, טיפלו בתינוקות, קוששו עצים, חלבו את הצאן ועוד... חלק בלתי נפרד מחיי הנשים בשבט הקדום היה ידע מושרש ואמיתי אודות מחזור הפריון הנשי, הריון, לידה, הנקה וטיפול בתינוקות רכים.
הילדות והנערות הצעירות היו חשופות לכל אורך גדילתן לשיחות הנשים ולאורחותיהן. הריון, לידה, הנקה וטיפול בתינוקות היו חלק משגרת החיים הטבעית בה גדלו ואותה חוו. ידע תמיכה ועזרה נשית היו חלק ברור מאליו של החיים בשבט ושל כל אישה ואישה.
הביטחון בגוף האישה שניברא לתת ולהביא חיים חדשים לעולם היה ברור ושאינו מוטל בספק. הידע אודות תקופת ההריון והלידה עצמה היה רב והיה לנחלת הנשים בלבד.
למעשה עד תקופת הרנסנס הלידה הייתה אירוע נשי מובהק ורק נשים המקורבות אל היולדת היו נוכחות בו. המיילדות, שהיו לרב נשות השבט המבוגרות והמנוסות, העבירו את הידע שלהן מדור לדור.
מעקב אחר ההיסטוריה של הלידה מלמד אותנו כיצד בתקופה קצרה (200-300 שנה), הידע על תהליך הלידה הפך להיות נחלת רופאים גברים. תפיסת הלידה השתנתה מתהליך טבעי הקורה מעצמו לאירוע מסוכן המחייב התערבות של רופא.

אורך החיים המודרני והטכנולוגיה המתפתחת הורידו את הסיכון וסימני השאלה אודות התפתחות העובר ותקינות ההריון אך הרחיק אותנו מהכוחות, התמיכה והידע הנשיים שהיו טמונים בחיי השבט הקדום. המקום המרכזי שתופסת הרפואה והרופאים בתהליך ההריון והלידה הסיט הצידה את הידיעה וההכרה שנוצרנו עם היכולת והכוחות להביא ילדים לעולם. הרפואה והטכנולוגיה משרתים אותנו היטב בזמן של מחלה או סיבוכים וביכולתם להציל חיים. חשוב להבין ולדעת מתי העזרה היא הכרחית ומתי ההתערבות היא מיותרת ומפריעה. הידע המועבר בקורס הכנה ללידה מאפשר לאישה ולבן-זוגה להיות שותפים מלאים בקבלת ההחלטות ובאחריות לתהליך הלידה.
קורס הכנה ללידה וליווי מקצועי, אישי ואינטימי יכולים להזכיר ולהחזיר לנו חלק מהידע והכוחות הטמונים בנו. הכרת התהליך הקורה בגוף בזמן ההריון והלידה, האפשרויות העומדות בפני בדרך ללידה בלידה עצמה ואחריה, מודעות גדולה יותר לעצמי לחששותיי ולרגשותיי, התמודדות עם הכאב והאפשרויות השונות של עזרה- שלי לעצמי, של המלווים אותי, של הטבע ושל הרפואה כל אלו ועוד מאפשרים לאישה לקחת אחריות על גופה ועל התהליך הטבעי שבסופו יבוא לעולם תינוקה.
מוראל ישראלי - אמא לחמישה ילדים מדריכת הכנה ללידה ומלווה ללידה. האתר שלי
http://www.leida.co.il/moreli



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב