דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


eBay הדוח הכספי של הרבעון השלישי ב-2008 בצל המשבר הכלכלי 

מאת    [ 25/10/2008 ]

מילים במאמר: 873   [ נצפה 2604 פעמים ]

ב-15 לאוקטובר 2008 פרסמה eBay את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי של 2008
הדו"ח מתפרסם בשיאו (?) של משבר כלכלי בארה"ב ובעולם כולו, משבר שעדיין לא רואים את קיצו.
מניית איביי כמו מניות רבות אחרות צנחה בשבועות האחרונים וביום פרסום הדו"ח, 15 לאוקטובר 2008 עמדה שווי מנייתה על של 15.33$ .
שער נמוך זה של מניית איביי הוא הנמוך מאז 2002 ולהזכירכם שמניית איביי כבר הייתה בשער
של כ-58$ בשנת 2004.
נכון ליום כתיבת המאמר, 22 לאוקטובר 2008 השער הוא 14.87$ ומי יודע מה יהיה בהמשך?

אם נחזור לדו"ח, הוא מסכם תקופה עד ל-30 בספטמבר 2008
ב-30 בספטמבר עמדה מניית איביי על שער של 22.38$ , 38% משוויה בשיא האחרון.
מבהיל - ממש כך למי שמסתכל רק על נתוני המניה.
לצורכי השוואה ולקבלת פרספקטיבה מאוזנת יותר הבה נראה גם מה עשו מספר מתחריה של איביי ומה היה מצבם ביום 30 לספטמבר 2008::
יאהוו - שווי מניה 17.35$ הנמוך ביותר מאז 2003 . שיא המניה כבר היה בכ-102$ בשנת 2000
אמאזון - שווי מניה 72.7$ הנמוך ביותר מאז 2007. שיא המנייה כבר היה בכ-107$ בשנת 1999
מאז הצניחה רק ממשיכה, מניית איביי הגיעה היום ל25% משוויה בשיא האחרון
מניית יאהוו הגיעה היום ל 12% משוויה בשיא ואילו מניית אמאזון הגיעה ל-47% משוויה בשיא האחרון.
כפי שאנו רואים, המשבר בשוק המניות לא פוסח על אף חברה ובלי ספק כל החברות חוות התרסקות כואבת.

נשאלת השאלה האם לא שכחנו את המהות?
חברת איביי איננה רק נייר ומסחר בורסאי, זוהי חברה המנהלת מערכת ענפה של מסחר, חברה שמייצרת הכנסות גם אם התקופה קשה ואפילו קשה מאוד.

בחינת הדו"ח מראה את הנתונים הבאים ולהלן עיקרם:
1. 2.118 ביליון $ מחזור, עליה של 12% מרבעון מקביל ב-2007
2. 592 מיליון $ רווח, עלייה של 5% מרבעון מקביל אשתקד
3. 85.7 מיליון משתמשים פעילים, עלייה של 1% מרבעון קודם ו-3% מרבעון מקביל ב-2007
4. 700.2 מיליון רשומות חדשות, 5% עליה מרבעון קודם ו-26% מרבעון מקביל אשתקד.
5. 370.2 מיליון משתמשים, עליה של 9% מרבעון קודם, 51% מרבעון מקביל ב-2007
6. 534 אלף חנויות פעילות, ירידה של 3% לעומת רבעון קודם, עלייה של 3% לעומת רבעון מקביל ב-2007
זהו הסעיף היחיד בו נרשמת ירידה וניתן להסבירה בנדידת סוחרים מפלטפורמת חנות לפלטפורמת מכרזים בעקבות שינויי בעלות עמלות והצגת שיטת מכירה מעודכנת למחיר קבוע. כמו כן ייתכן שניתן להסביר זאת גם בנטישה מרצון או מאונס של סוחרים גרועים שלא עמדו בדרישות המערכת. כך או כך, נתוני כמות הרשומות מראה על נפח פעילות גדל עם עלייה של 5% למרות הירידה במספר החנויות.

אם לא מספיק המשבר הכלכלי , איביי עוברת בחודשים האחרונים שינויים והתאמות בנושאים שונים ולמרות הכול עולה מהנתונים שהחברה יציבה, שומרת על בסיס איתן ומייצרת עסקים נאים גם בעידן קשה כל כך.

כדאי לשים לב למספר נתונים חשובים נוספים בהתייחס לתרומה של חברות המפתח בקבוצה, איביי, פייפאל וסקייפ:
7. 53% מהמחזור מגיע מחוץ לארה"ב, כלומר הקהילה הבינלאומית תורמת יותר מהקהילה האמריקאית למחזור של איביי.
8. מהמחזור, יש עלייה של 6% בזירות המסחר, 1% בנושאי תשלומים (פייפאל) ו-6% בנושאי תקשורת (סקייפ)
9. מהמחזור, 0% עלייה ברבעון האחרון בשוק האמריקאי בזירות המסחר לעומת 7% עליה בזירות מחוץ לארה"ב
10. מהמחזור, 8% עלייה לעומת רבעון מקביל ב-2007 בשוק האמריקאי בזירות המסחר לעומת 16% עליה בזירות מחוץ לארה"ב.
זהו נתון חשוב ביותר המצביע על מעורבות גדלה והולכת של זירות מסחר מחוץ לארה"ב בעוד הזירה האמריקאית נכנסת למשבר בעוצמה חזקה יותר ומגיבה אליו במהירות.

מנהלי איביי גם מפרסמים את תחזיתם לכל שנת 2008 האומרת:
מחזור של 8.525-8.675 ביליון $
מחזור של 2.020-2.17 ביליון $ ברבעון האחרון ל-2008
כלומר, גם בעיצומו של משבר כלכלי מהגדולים שעוברים על העולם, התחזית מדברת על שמירה בנתונים, יציבות והמשך פעילות ברמה דומה מאוד למה שהושג ברבעון השלישי.

במאמר הקודם סיימתי בכך שימים יגידו אם השינויים שבצעה איביי בחודשים האחרונים בחוקיה ונהליה יעזרו ויקדמו את איביי או יגרמו לה נזק.
בא המשבר הכלכלי וטרף את הקלפים בצורה כזו שכנראה לא נוכל לנתח מה בדיוק גורם לכל נתון להראות כפי שהוא. אינני מאמין שיתפרסמו נתונים המסוגלים לבודד בין השינויים שביצעה איביי לבין ההאטה בפעילות עקב המשבר הכלכלי, אנו נאלץ כנראה לקרוא רק השערות וניחושים וכל אחד יבחר מה מתאים לו.
אין ספק שאיביי תחוש בהאטה, בפיטורי עובדים, בהתייעלות ובניסיון לייצב ולשמור את הקיים.
אני סבור שבעידן קשה זה איביי תעשה כל מאמץ לשמור על מעמדה, תרחיב את חדירתה לשווקים בינלאומיים חדשים שתורמים לה יותר ויותר ואף תפנה ללקוחותיה ותציע פתרונות מפתים כדי להשאירם במערכת ולעודד את עסקיהם.
סנונית ראשונה לכך כבר ראינו כשפייפאל הציעה בימים האחרונים מסלול חדש להוזלת העמלות לסוחרים המוכרים מוצרים של מתחת ל-10$ ואני צופה שהצעות נוספות בדרך.
איביי חרתה על דגלה לעודד את קהילת הקונים, לספק להם מבחר מוצרים רחב מסוחרים אמינים ועם רקורד חיובי ולהגביר מאוד את מלחמתה בהונאות ובפשיעה.
כל הסמנים מראים שאיביי בדרך הנכונה, דרך לקהילה בריאה ואמינה יותר, גם אם זה במחיר סילוקם של מאות או אלפי סוחרים וקונים גרועים שסיפקו שירות מתחת לכל ביקורת או התנהגו באופן הסותר לחלוטין את רוחה ואופייה של הקהילה וגרמו לה נזק תדמיתי וחומרי.

היו כאלו שמיהרו להספיד את איביי כבר לפני מספר חודשים כשהחלה לשנות את נהליה וחוקיה, שראו את קיצה ונפילתה של אימפריית המסחר המקוון הזו.
נתוני הרבעון השלישי וגם התחזית לסיום 2008 מצביעים על עמידה איתנה על עקרונות מסחר הוגנים ועל עמידה איתנה בסופה פיננסית אדירה שאיננו יודעים מתי תסתיים.
אני ממליץ לכולם לעיין היטב בנתונים ובביצועי החברה ולהבין שיש יותר, הרבה יותר מאשר שווי מנייתה.

במאמר באתר הבית ניתן לראות את גרף מניית איביי מ-2004 ועד ליום הוצאת הדו"ח.
==========================
כל אחד יכול eBay
אימון אי ביי קבוצתי או אישי
למתחילים ולכל המעוניין
כולל לארגונים ומרתון אימון
www.Avi4You.com
==========================



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב