דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שרות תחזוקה לחיים באושר 

מאת    [ 24/10/2008 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 2505 פעמים ]

שרות תחזוקה לחיים באושר

המכונית זקוקה לתחזוקה שוטפת? הבית זקוק לתחזוקה? גם אושר זקוק לתחזוקה. רובנו יודעים מה צריך לעשות כדי לתחזק את המכונית - דלק, שמן, מים, בלמים וכו'. חלקנו יודעים מה לעשות כדי לתחזק בית - נקיון, סתימת סדקים, סיוד או צבע, וכו'. מה צריך לעשות כדי לתחזק את האושר אישי ולמה בכלל צריך לתחזק אושר? כולנו מושפעים מהסביבה בה אנו חיים. אנחנו סופגים הלכי רוח וצורות התנהגות מחברינו לעבודה, מידידים ומכרים ומבני משפחה. חלק מהאנשים איתם אנו באים במגע יום יומי הם אופטימיים ושמחים מטבעם. אלה אנשים שמאד נעים לנו להיות בחברתם. חלק מהאנשים הם פסימיים ומדכדכים. הם תמיד רואים את השלילי. לפעמים קשה לנו להיות בחברתם. אילו יכולנו לבחור, הייתי ממליצה לכולם להיות רק בחברת אנשים שמחים. במציאות, אין לנו אפשרות כזו. איננו יכולים לבחור את בני המשפחה שלנו או את חברינו לעבודה ואלה האנשים איתם אנו מבלים את רוב הזמן שלנו. ככל שאנו קשורים יותר ריגשית לאדם מסויים (הערכה, כבוד, אהבה, נאמנות ועוד) כך נאמץ יותר את התנהגותו גם כאשר התנהגות זו היא הרסנית עבורנו. גם אם אתה אדם שמח מטבעך, אתה עלול, לא במודע, לאמץ התנהגות פסימית של אדם אותו אתה מעריך, מכבד או אוהב. לכן, האושר - שמחת החיים - שלך זקוק לתחזוקה יומית ותקופתית.

תחזוקה יומית היא פשוטה ולוקחת פחות מחמש דקות. צריך לבצע את התרגיל הבא פעם ביום, לפני השינה: קח נשימה עמוקה ושחרר את האוויר , לאט, דרך הפה. חזור שלוש פעמים. אמור בקול או בלחש (לא רק במחשבה) תודה על חמישה דברים טובים, יפים, מהנים או מספקים שקרו לך או שראית משך היום (תודה שהשמש זרחה,תודה שראיתי תמונה יפה, תודה שמישהו חייך אלי,תודה  שחייכתי למישהו, תודה שצחקתי עם חבר, תודה שהתחלתי משהו, תודה שסיימתי משהו... ). התרגיל עוזר להחזיר לעצמך את האיזון ולראות קודם את ה"חצי כוס המלאה" בלי להתעלם מהחצי הריק. אם מטבעך אתה נוטה לפסימיות, אני ממליצה לחזור על התרגיל גם בבוקר - עם שינוי קל. במקום חמישה דברים שקרו אתמול, אמור בקול שלושה דברים טובים שאתה רוצה שיקרו לך במשך היום (היום אני...אראה, אסיים, אתחיל, אהנה מ__, אתן___(משהו חיובי) ל___...).  כל אחד יכול וזה תמיד עובד!

תחזוקה תקופתית נדרשת כשאתה שם לב שקצת קשה לך עם התחזוקה היומית. אני לא מחכה עד אז. כמו שאני (טוב, המוסכניק) מחליפה שמנים ובודקת בלמים פעם בחצי שנה (המלצות היצרן) כך גם את התחזוקה האישית אני עושה פעם בחצי שנה (אלא אם אני מתקשה בתחזוקה היומית. כן. אני עושה את התחזוקה היומית - פעמיים ביום). לצורך התחזוקה התקופתית אני קובעת "פגישה עם עצמי". אני לוקחת ארבע (4) שעות חופש מהעבודה, מהמשפחה ומהידידים והמכרים. הולכת למקום שקט שנעים לי להיות בו. בשבילי זה בדרך כלל פארק עם דשא ועצים. בשבילך זה יכול להיות על שפת הים, במקום שקט בבית, בספריה ואני מכירה מישהו שעושה זאת במכון כושר על מסלול הליכה - בהליכה מתונה עם אזניות.

אני יושבת, נהנית מהירוק שסביבי ובוחנת אילו הרגלי התנהגות ודיבור מקשים עלי את התחזוקה היומית. זה לא חשוב איך וממי רכשתי אותם. חשוב לזהות ולהפסיק. חשוב מאד לא להיגרר לשפיטה עצמית. תחזוקה תקופתית היא לא רשימה של "אני כן..." ו"אני לא...". תחזוקה תקופתית היא הזדמנות להרגע ולהחזיר את האיזון לחייך. תחזוקה תקופתית היא סיבה למסיבה! יש אנשים המעדיפים לדבר עם חבר קרוב במקום בחינה עצמית וזה בסדר גמור. חשוב לבחור חבר או חברה בעלי גישה חיובית שלא יעבירו ביקורת ולא ישפטו אלא יעזרו להבהיר את המצב. יקשיבו בלי לחוות דעה ובלי לנדב עצה - אם לא בקשת. אם אתה מתקשה למצוא חבר או חברה כאלה, יש אפשרות לפנות ל"מאמן אישי". "מאמן אישי" הוא חבר טוב בתשלום שעבר הכשרה מיוחדת איך להקשיב (ולא רק לשמוע) בלי ביקורת ובלי שפיטה ולעזור לך להבהיר את המצב ולהתמקד בשיפור המציאות שלך.

אחרי שזיהית את הרגלי ההתנהגות והדיבור המקשים עליך לתחזק את האושר שלך, הגיע הזמן למסיבה. כן. זה חלק מהתחזוקה התקופתית. בהקשר הזה מסיבה היא שעה או שעתיים בהן אתה עושה משהו שאתה מאד אוהב ונהנה לעשות. אני הולכת לסרט (הרפתקאות או מצוייר - זה מה שאני אוהבת), לקונצרט (מוסיקה קלאסית - עדיף מוצרט), לתערוכה ולפעמים למסעדה טובה (אני נהנית מאוכל מתובל). כל פעילות שמהנה ומשמחת אותך (כולל פגישה רומנטית עם בן/בת זוג) יכולה להיות חלק מהתחזוקה התקופתית וכמובן, סיבה למסיבה.

רוצה לדעת יותר על תחזוקת האושר שלך? http://ariana.hamsaperet.com

 

שיפור הוא תהליך תמידי של למידה

אושר בשפע

אריאנה

מליץ אושר

מנכ"ל חברת אביאריאנה הדסה והדרכה בע"מ. מפתחת מעבירה סדנאות האושר בידיך - חשיבה חיובית כדרך חיים
http://www.hamsaperet.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב