דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לנגן בתופים -טיפים על מנת להתגבר על התסכול 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 3714 פעמים ]

לנגן בתופים -טיפים על מנת להתגבר על התסכול
ללמוד לנגן בתופים הינה חוויה מאוד מתסכלת אם מעולם לא ניגנתם קודם לכן בתופים. זוהי הסיבה לכך שרוב הנגנים המתחילים, מתחילים לנגן בתופים ומהר מאוד עוזבים את התחום הזה. הגישה שלהם הופכת להיות, "מה הטעם? לעולם לא אלמד לנגן בתופים."
זה נכון שישנם אנשים בעלי קליטה מהירה יותר מאחרים בכל הקשור בללמוד לנגן על תופים, אולם אין ספק שאין זו הסיבה לעזוב את הנגינה. על האדם להיות סבלני עם עצמו בכל דבר חדש אותו הוא רוצה להשלים ולהשיג. אין זה ריאלי לצפות לנגן היטב בתופים בן לילה.
זכרו, תסכול הינו מאורע טבעי בכל דבר חדש שאתם רוצים להתנסות בו ולנסות להשיגו. אולם, זה זמני בלבד, אם אתם מסוגלים, התגברו על התסכול הזה והמשיכו לנסות ולנגן.
ישנן ארבע נקודות מרכזיות בלמידת הנגינה בתופים. וגם, לא רק ללמוד לנגן, אלא גם להשתפר ולפתח מיומנויות חדשות.
1. היו סבלניים!
אין זה מציאותי לצפות לשלמות בן לילה. לוקח זמן לפתח מיומנויות תיפוף. מכיוון שזהו שילוב בין קואורדינציה ותזמון, זה לא יבוא לכם באופן טבעי. זוהי הסיבה לכך שעליכם לפתח את זה. אין ספק, זה מתסכל, אולם נסו לשמור על קור רוח. זה יבוא ככל שתתרגלו יותר.
תחשבו על כל אותם דברים שאתם עושים בכל יום, הדורשים קואורדינציה, כגון הליכה, דיבור ואכילה. כל הדברים הללו נלמדו. לא יכולתם לעשות אף אחד מהדברים הללו היטב כאשר הייתם תינוקות. אולם, פיתחתם את המיומנויות הללו. אין ספק שהייתם מתוסכלים תוך כדי הלמידה, אך בכל זאת למדתם אותן מכיוון שהייתם צריכים לעשות זאת. לא הייתה לכם ברירה אם הייתה בכוונתכם לשרוד כבני אדם.
האם יש לכם ברירה כשמדובר בתיפוף שלכם? בטח שיש לכם. השאלה היא, מה מידת הרצון שלכם לשרוד כמתופפים?
2. תתרגלו, רבותיי, תתרגלו!
כפי שאמרתי, מיומנויות תיפוף איכותיות מצריכות שילוב בין קואורדינציה ותזמון, והן לבטח יהיו חלק מכם עם התרגול. השאלה היא, האם תצליחו לסבול את התסכול שעליכם לעבור בזמן שאתם מפתחים את אותן מיומנויות?
דבר מפתח שיש לזכור הוא, כאשר אתם מתחילים להרגיש שאתם מש מתרגזים... הפסיקו. חזרו ונסו מאורח יותר. לפעמים ככל שאתם מנסים יותר לתרגל תוך כדי התסכול שלכם, כך הופך העניין לגרוע יותר. הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לקחת פסק זמן, לחזור אחר כך ולנסות שוב.
דבר נוסף שיש לזכור לגבי תרגול התיפוף שלכם הוא, אל תחשבו שעליכם לתרגל במשך כמות זמן מסוימת. יש סוג של קסם שמתרחש אם אתם מסוגלים איכשהו להתמודד רק בלתופף במשך מספר דקות ביום. וגם, אם אתם מסוגלים לערוך מפגש תרגול תופים ביומיום, יהיה זה קל לפקח על ההתקדמות שלכם מכיוון שהשיפורים שלכם יהיו נראים לעין. זה לבטח ישמור על ההתלהבות שלכם!
3. אל תשוו את עצמם למישהו אחר!
מסיבה כלשהי מתופפים תמיד ישוו את חולשותיהם לנקודות החוזק של מתופפים אחרים. באמת שלא תמצאו דרך להרגיש טוב עם עצמם אם תעשו זאת. זה פשוט לא הוגן, , ואין בזה שום הגיון. לכן, פשוט תהיו מודעים לכך.
סגנון התיפוף שלכם הינו ייחודי לכם, ועליכם לפתח אותו בדרך הטובה ביותר שאתם יכולים. אינכם צריכים לתופף כמו כולם. אין ספק, זה טוב אם אתם מסוגלים ללמוד טריקים נחמדים השייכים למתופף אחר, אולם קיימים מספר טריקים נחמדים משלכם שעשויים פשוט להיות רדומים אצלכם. אולי אם תפסיקו להתרכז כל כך בלהיות כמו המתופף האהוב עליכם, תוכלו להביא ולהחיות את הטריקים האישיים שלכם.
תשמשו כחבר הטוב ביותר של עצמכם ותבינו שיש לכם משהו מיוחד שהעולם צריך לשמוע אותו.
4. שמרו על התשוקה שלכם כל הזמן גבוה!
אם תמשיכו להאמין בחלום שלכם להפוך למתופפים דגולים, יעזור הדבר להוביל אתכם בדרך בה אתם רוצים לעבור. כאשר דעתכם מוסחת ממכשולים הקיימים בדרככם, שאתם הופכים למתוסכלים, ואז להרמת ידיים בסופו של דבר.
עבודה, משפחה, ותחומי אחריות מכל הסוגים, מצליחים להסיח את דעתם מזמנכם בנגינה על תופים. עליכם פשוט להפוך למנהלים טובים של זמנכם ולוח הזמנים של עצמכם. אל תתנו לזנב לשלוט בכלב! הישארו בשליטה!
הרי לכם, ארבעה טיפים על מנת להתגבר על התסכול שמלווה את התיפוף שלכם. במידה ותיישמו את ארבעת הטיפים הללו, תוכלו לקחת את התיפוף שלכם לכל מקום שתרצו.


שי יובל - DRUM-PLAY
מעגל מתופפים
במגוון סגנונות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב