דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדיברות לנפגע תאונת דרכים 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2620 פעמים ]

1. אל תאבד את העשתונות: עצור את הרכב בצד הדרך והישאר רגוע, וודא כי מצבם הרפואי של כל הנוסעים ברכבך וביתר הרכבים שמעורבים בתאונה הינו תקין ואל תיכנס למריבות וצעקות מיותרות עם בעלי הרכבים הנוספים.
2. אסוף במקום התאונה את פרטי הנהגים המעורבים ודרוש לראות את המסמכים הרלוונטיים: דרוש לראות תעודת זהות, רישיון רכב ותעודת ביטוח חובה. רשום על דף נייר את השמות המלאים, מספרי תעודות זהות, כתובות, מספר וסוג הרכב, פרטי פוליסת הביטוח לרבות שם חברת הביטוח, שם המבוטח ומספר הפוליסה.
3. אסוף פרטי עדים: אם נמצאים במקום עדים לקרות התאונה ונסיבותיה, אסוף את פרטיהם האישיים לרבות שמותיהם ודרכי ההתקשרות עימם.
4. פנה לחדר מיון: אם הינך חש ברע או סובל מכאבים כלשהם, מומלץ כי תפנה ישירות לחדר המיון בבית החולים הקרוב למקום התאונה, בין בכוחות עצמך ובין באמצעות אמבולנס. לא לשכוח לציין בחדר המיון כי נפגעת בתאונת דרכים ולהתלונן על כל כאב או מגבלה אחרת.
5. הודע לסוכן הביטוח על התאונה ונסיבותיה: עדכן את סוכן הביטוח שלך על התאונה והנזקים שנגרמו לך ולרכב ומסור לו את פרטי הנהגים המעורבים וכל פרט נוסף שיבקש. יחד עם זאת, סרב להיפגש עם חוקרי חברת הביטוח והימנע ממסירת מידע שעשוי להכשילך בהמשך הדרך.
6. פנה למשטרת ישראל בכדי להוציא אישור משטרה: בהזדמנות הראשונה, פנה לתחנת המשטרה הסמוכה למקום מגוריך ובקש להוציא אישור משטרה לתאונה. הקפד כי באישור יופיעו מועד ומקום התאונה, פרטי הרכבים המעורבים והמבטחים בביטוח חובה, פרטי הנהגים המעורבים ופרטי הנפגעים בתאונה.
7. הקפד על מעקב רפואי רצוף בקופת חולים: יש להקפיד לפנות באופן רצוף לרופאי קופת החולים שבה הינך מטופל ולהתלונן על כל הכאבים המגבלות מהם הינך סובל. יש לוודא כי כל המסמכים הרפואיים נמסרים לידיך על-ידי רופאי קופת החולים.
8. פתח קלסר מסמכים מסודר לכל המסמכים הרפואיים וההוצאות בגין התאונה: הקפד לשמור את כל המסמכים הרפואיים ולסדרם בקלסר בצורה מסודרת. בנוסף, הקפד לתעד ברישום ולשמור את כל הקבלות בגין הוצאות הרלוונטיות לתאונה, לרבות רכישת תרופות ואביזרים רפואיים, תשלום בגין טיפולים רפואיים, נסיעות בתחבורה ציבורית לטיפולים רפואיים, עזרה בבית, הוצאות שוטפות בגין השהייה בבית וכל הוצאה נוספת.
9. פנה לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בתחום: אל תלך שולל אחרי ניסיונות שכנוע והבטחות שונות של גורמים אלו ואחרים בנוגע לסכומי הפיצויים. דע כי שכר הטרחה בתביעות לפיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים הינו קבוע בחוק וכי סכום הפיצויים שונה ממקרה למקרה בהתאם לנסיבותיו.
10. והכי חשוב תהיה בריא, נהג בחוכמה ובזהירות והשתדל להימנע מתאונות דרכים
עו"ד גיל קראוס, שותף במשרד עורכי הדין אגרט - קראוס, מספק ייעוץ וייצוג בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומתמחה בעיקר בתחום הנזיקין והביטוח הכולל מתן שירותים משפטיים לנפגעי גוף (בתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים ותאונות כלליות), רשלנות רפואית, אחריות מקצועית, תביעות ביטוחיות ושיבובים, תביעות בגין נזקי רכוש (עקב שטפונות, שריפות ואסונות טבע), תביעות נגד קצין התגמולים ועוד.
גיל משמש כעורך אתר "נזק"( http://www.nezek.co.il ) המכיל מידע משפטי מגוון בתחומי הנזיקין והביטוח על שלל סוגיות משפטיות הקשורות לתחומים אלה.
לייעוץ משפטי נא התקשרו לטלפון: 03-6935356 או פנו לדוא"ל - gil@eghert-kraus.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב