דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתלבט מה ללמוד? הכוונה ללימודי תואר ראשון, תואר שני או תואר מהנדס 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 7414 פעמים ]

מתלבט מה ללמוד? הכוונה ללימודי תואר ראשון, תואר שני או תואר מהנדס

 

אנשים רבים מחשיבים את ההחלטה ובחירת מסלול הלימודים כאחד הצעדים החשובים בחייהם. תואר אקדמי הוא כרטיס הכניסה שלנו לעולם המקצועי ול"חיים האמיתיים" - עבודה, קריירה וכמובן משכורת טובה. עם זאת, אפשר למצוא רבים שיתווכחו עם הקביעה כי תואר ראשון הוא כה קריטי בהשפעתו על המקצוע העתידי שלנו. הם יטענו כי בסופו של דבר תכונות אישיות וניסיון הם אלה שמשפיעים על סיכויי הקבלה שלנו למקומות עבודה טובים, ועל ההתקדמות האישית במסגרתם. אך בעוד כי ניתן לומר שטענה זו נכונה לעיתים קרובות, יש לזכור כי משרות נחשקות רבות מבקשות לראות תעודת תואר מהנדס, למשל.

ההחלטה על מסלול הלימודים נובעת משתי שאלות, אותם הסטודנט לעתיד צריך לשאול את עצמו. האחת - מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול? ואילו השאלה השנייה - מה מעניין אותי? במילים אחרות, ההתלבטות מה ללמוד צריכה להתחשב הן בדרישות של המקצוע בו הסטודנט מבקש לעבוד בעתיד, והן בתחומי העניין האישיים - אחרת שנות התואר יהיו שעמום אחד גדול ומתמשך.

בכל מקרה, במצב של שוק העבודה הנוכחי, תואר ראשון הוא כבר לא מצרך מבוקש ויוקרתי כפי שהיה בעבר - בשל אינפלציית התארים המטורפת שפוקדת אותנו. חברות רבות דורשות כיום תואר שני לפחות כתנאי קבלה לתפקידים משמעותיים, וכבר דיברנו על תואר מהנדס כתנאי קבלה למשרות בחברות היי-טק. לפיכך, ההחלטה צריכה להתחשב גם בזה. למשל, אם אתה מתכוון להיות חוקר בכיר במכון וויצמן, כדאי שתתכונן מראש - נפשית וכלכלית - לקראת המשך ללימודי תואר שני.

האוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ מציעות מגוון רחב ועשיר של מסלולי לימוד עבור תואר ראשון, תואר שני וגם תואר מהנדס. אבל איך בוחרים מה ללמוד? ובכן, במידה ולא באתם מראש עם חלום מגיל 12 ללמוד רפואה או משפטים - הבחירה אכן עלולה להיות לא קלה. מי שמעוניין ללכת על לימודי מקצוע, צריך לדעת כי תואר ראשון בהנדסה - כלומר, תואר מהנדס - נחשבים בדרך כלל למבוקש בשוק העבודה עתיר הידע בישראל. לימודים עבור תואר מהנדס הם מעניינים ומועילים - אך יש לזכור שהם אורכים 4 שנים ועלולים להיות מאתגרים מאוד.

אופציות נוספות עבור תואר ראשון או תואר שני לחובבי המדעים המדויקים ניתן למצוא בפקולטות למדעי הטבע ובמכללות השונות - כמו מדעי המחשב, פיסיקה, ביולוגיה, כימיה ואחרים - שנחשבים למקצועות איכותיים ופופולאריים. אך גם כאן, חשוב לעשות את הבחירה בהתאם לתוכניות העתידיות (אם יש כאלו). מדעי המחשב למשל הם לימודים מפרכים אך משתלמים בשל היותם בעלי ערך בשוק העבודה, לעומת ביולוגיה וכימיה שנחשבים לתארים עם דרישה מוגבלת לתארים ראשונים, אך רבים אוהבים ומתעניינים בתחום.

ישנן עוד אופציות רבות ללימודי תואר ראשון, תואר שני או תואר מהנדס, אך נציין עוד את הפקולטות למדעי הרוח והחברה. נכון - רבים יטענו כי תארים כאלה הם בדרך כלל חסרי ערך "בעולם האמיתי" ולא נותנים לכם מקצוע ביד כשאתם מסיימים את הלימודים. אך חשוב לזכור שלפעמים תואר זה לא רק עניין של כסף ומקצוע - מדובר גם בהרחבת אופקים. לימודי תואר ראשון בפילוסופיה, תואר ראשון במדעי המדינה, בסוציולוגיה או פסיכולוגיה, בהיסטוריה, בכלכלה ועוד רבים אחרים - עשויים לתרום לכם הרבה מעבר ולפתוח את הראש ואת המחשבה בגדול.

בכל מקרה, כל בחירה בלימודי תואר ראשון או תואר מהנדס פותחת אפשרויות שונות בהמשך - אם תחליטו לצאת הישר לשוק העבודה או להמשיך ללימודי תואר שני. הכל תלוי בכם: התייעצו עם חברים, סטודנטים ותיקים ועם ההורים, ואל תתביישו גם להרים טלפון לפקולטות ולשאול. בכל זאת, זה העתיד שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב