דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאה לוועד עובדים 

מאת    [ 22/10/2008 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 4295 פעמים ]

תחום ההפעלה, הבידור ומתן שירותי התרבות לוועדי עובדים הינו אחד מתחומי התרבות הפעילים ביותר בישראל. מדי שנה מופיעים מיטב זמרי ואמני ישראל מול ועדי עובדים מכל רחבי הארץ, וזוכים לתשואות רבות ולאהבה הגדולה של ועדי העובדים המקומיים. אך פרט להופעות מוזיקאליות או הופעות סטנד-אפ, קיימות שורה ארוכה של הפעלות לועדי עובדים אשר הולכות וצוברות פופולאריות מלהיבה בשנים האחרונות. המאמר הנ"ל בא לעמוד על היתרונות השונים של קיום הרצאה לועדי עובדים. רבים נוטים להירתע ממשמע המילה הרצאה, ולחשוש שמדובר בהפעלה משעממת וכבדת ראש, אך הדבר רחוק מן האמת והמציאות הלכה למעשה.

קיימים נושאים רבים ומגוונים של הרצאות שיכולות לדבר לכל סוגי וועדי העובדים, לכל שכוות האוכלוסייה, בין אם בנושאים קלילים ויום יומיים, או בנושאים מקצועיים שיוכלו לשפר את תפקודם והשכלתם המקצועית של עובדי החברה.

הרצאה טובה, כמו פעילות חברתית שלוקחים בה משתתפים רבים, היא פלטפורמה טובה לדינאמיקה חברתית מסוג אחר, שאנו, במקום העבודה שלנו, מתקשים להפיק. הרצאה משלבת אלמנטים של דיון משותף, העשרה, ומעל הכול - היא חושפת את ועדי העובדים לתחומים מרתקים בצורה שהם לא מכירים. הרצאה טובה לועדי עובדים, מעבר לפן האינטלקטואלי שבה, יכולה לסייע לגיבוש הצוות. גיבוש באמצעות הרצאה יעשה בצורה מקורית ושונה, על ידי מרצים מובילים שזוהי התמחותם.

קחו לדוגמה הרצאה בעניין שכביכול אינו קשור לתחום מקצועו המרכזי של ועד העובדים, כגון הרצאה על בריאות ושמירה על אורך חיים נכון. הרצאה כזו, מלבד העובדה שהיא מפיגה רעננות ורוח חדשה בשגרת היום של עובדי החברה, גם פותחת בפניהם צוהר לשיפור עצמי ולהתנהלות בריאה ונכונה יותר ביום-יום שלהם (ערכים שיכולים להכניס בהם ערכים של יעילות, נחיצות ופרודוקטיביות, שאף יוכיחו את עצמם בפן המקצועי). הרצאה מסוג זה מעבירים אנשים שיודעים להתמודד עם ועדי עובדים, כך שזו לא תהיה הרצאה משעממת מהסוג שאולי אפשר למצוא בחוג לרפואה באוניברסיטה, אלא הרצאה נגישה, מעניינת, עתירת פעילויות ואתנחתאות קומיות, שפרט לערך האינטלקטואלי שלה, היא משלבת כיף וחוויה בלתי נשכחת. הרצאה מסוג זה לא מוכרחה להיות על בריאות. תוכלו להזמין בכיף הרצאה על כמעט כל נושא שעולה בדעתכם, לדוגמה הרצאה על קבלה, הרצאה על העיר ירושלים, הרצאה על קולנוע, הרצאה על עתידנות ועוד.

בצד השני של המטבע קיימות הרצאות מקצועיות הרלוונטיות בצורה מובהקת לתחום עיסוקה של החברה שמזמינה אותם. לדוגמה, חברה העוסקת בכלכלה יכולה להזמין הרצאה מקצועית (או חצי-מקצועית) על הבורסה במזרח הרחוק, על מיקרו-כלכלה ועוד. גם הרצאה מסוג זה לא מוכרחה להיות מקצועית גרידא. למילה הרצאה יש בדרך כלל ניחוח מיושן ולא כל כך סקסי, אבל האמת היא שהרצאות מקצועיות כיום הן ברוב המקרים פלטפורמה אינטלקטואלית מעניינת, שטומנת בחובה ערכים רבים של גיבוש, שחרור ודינאמיקה קבוצתית.

קיימים מרצים רבים, מכל הסוגים והתחומים שישמחו להיפגש עם ראשי ועדי עובדים ולגבש איתם הרצאות שונות המתאימות לאופי ועד העובדים. הרצאות מסוג זה יכולות להתקיים במקום העבודה הרגיל, אך במקרים רבים הן יכולות להיות מלוות בסיורים וביקורים במקומות הרלוונטיים להרצאה (לדוגמה: סיור במוזיאון, סיור ברחובות ירושלים, סיור בכנסת, סיור בהיכל התרבות ועוד). היתרונות בקיום הרצאה לועדי עובדים הם רבים, ולרוב מדובר בפעילות מהנה וזכירה מאוד, שהעלות שלה לוועד העובדים היא פחותה בצורה משמעותית מעלויות של פעילויות "מפוצצות" וראוותניות יותר (בלי, כמובן, להתפשר על האיכות).
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש לאתרים בתחומים שונים כגון מרכז המרצים לישראל המספק שירותי הזמנת מרצה לאירוע הרמת כוסית.
הרצאות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב