דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגדי עובדים - מה אומרים הבגדים של העובדים שלך על העסק שלך? 

מאת    [ 22/10/2008 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 3669 פעמים ]

בשנים האחרונות עולה וגוברת המודעות של מעסיקים גדולים להופעה הייצוגית של עובדיהם. במדינה שבה קיץ ולבוש מרושל היו חלק מסימן ההיכר המזרח תיכוני שלה, יש עכשיו שינוי של ממש בתפיסת המעסיקים לגבי מיתוג העסק שלהם באמצעות ההופעה החיצונית ולבוש עובדיהם. כיצד תוכלו גם אתם לעשות שינוי של ממש בהופעת עובדיכם ובמיתוג העסק שלכם דרך הופעתם, על כל זאת, בכתבה הבאה.

מה אתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם באמצעות הופעה ייצוגית של העובדים שלכם? ובכן, לא מעט. ההחלטה על לבוש ייצוגי ואחיד לעובדים שלכם מתחילה לרוב בסוג העסק, ובהגדרת התפקיד של העובד ובפונקציה שהוא ממלא. תנאי הכרחי הוא מגע עם לקוחות, אנשי מכירות, ושירות הם הפוטנציאל של העסק להפוך לשגרירים של רצון טוב עבורו.
עובד לובש מדים משדר מסר דרמטי ללקוח, בראשית הוא משדר כוח ועוצמה של המעסיק ושל החברה בה הוא עובד. לקוחות מבחינים מיד בשוני ומקשרים את הופעת העובד הלבוש במדים לגודל החברה, ולרצינות כוונותיה, אמינותה, ובתת ההכרה הם מעצימים את המותג העומד למולם ואת תכונותיו.

החלטתם להלביש פלח עובדים מסיים בחברה או את כולם, במה בדיוק תלבישו אותם?
קחו בחשבון גם את עיסוקה של החברה, את גודלה ורשמו לעצמכם את המטרות אותן אתם מבקשים להשיג על ידי הופעת עובדכם. חשוב לזכור, על הביגוד של עובדי אולם אירועים ושמחות מוטל לשדר אווירה אחרת מאשר של דיילי חברת תעופה למשל. נסו להעביר מסר מדוייק הקרוב לתחום העיסוק שלכם, הגזמה, עלולה רק לפגוע במה שביקשתם מלכתחילה לאמר.

אנשי שירות הנוטים להסתובב הרבה זקוקים לבגדים נוחים שיבלמו הזעה וישדרו מראה מכובד גם לאחר שעות רבות של עבודה פיזית. יכולת ספיגת הזיעה של הבגד וצבעו הם משתנים חשובים במקרה הזה.

מראה של עובד מיוזע חנוט בעניבה יכול לייצר את האימפקט ההפוך לו התכוון המעביד. צעיף למשל, הוא המקבילה הנשית לעניבה, ויכול לשרת את אפקט המכובדות והרצינות בהופעת נשים. חברות התעופה הן דוגמא טובה לכך בדגש שהן שמות על פריט לבוש זה אצל דיילות הקרקע או האוויר.

בחירת הגוונים גם היא קריטית, בעוד שגוונים בהירים משדרים מסר ידידותי ללקוח ומסייעים לבהירות המסר אותו רוצים להעביר באמצעות לבישת מדים, הרי שלגוונים אלו יש נטייה להתלכלך בקלות ולפיכך רצוי לדאוג למלאי גדול של בגדים עבור העובדים

אין צורך לשלב את מותג החברה באופן אגרסיבי בצורת הדפסים גדולים או טקסטורות בד מיוחדות, אלו יכולים ליצור בקלות מראה מגוחך ולהשיג את התוצאה ההפוכה.[כולכם הרי זוכרים הופעות מאומצות מדי של מלצרים ומלצריות בגני אירועים בהדפסי ענק ובצבעים מגוחכים].
בגד קיים, עליו ישולב המותג באמצעות רקמה עדינה גם הוא אפשרות טובה ליצור מראה ייחודי במאמץ לא גדול ואופן יעיל במיוחד.

אנשי מכירות הלבושים במדים יוצרים אצל הלקוחות יחס מכובד כבר בעצם לבושם, והוא מסייע להם פעמים רבות להעביר את המסר המכירתי שאלמלא הופעה מכובדת ורצינית, ספק אם הלקוח יהיה מעוניין לשמוע כלל.
אם אתם מחליטים להלביש את אנשי המכירות שלכם עשו את הדרך המלאה, חולצה בלבד אינה מספיקה והיא טעות פופולארית בהלבשת אנשי מכירות בארץ, יש חשיבות להופעה כולה ולכן יש לשים דגש גם על מכנס מתאים ואף לקבוע דגשי הופעה שיכלילו גם התייחסות לנעלי העובד.

אפשר להחליט גם על קוד לבוש, צבעים, גזרות ובדים ולתת לעובד עצמו את יכולת ההחלטה בתוך קוד הלבוש. החלטה שכזו תייצר אחידות במראה העובדים וגם תסייע ליצירת מראה משוחרר יותר מאשר זה של לבישת מדים אך היא "מפסידה" את ערכי המותג במידה והקודים לא יהיו ברורים והחלטיים.

עבודתכם כמעבידים המבקשים למתג את בית העסק שלכם באמצעות הופעת עובדיכם לא תמה רק בתשומת לב לביגוד, את הבגד היפה ביותר והמרשים ביותר ניתן להרוס בקלות: חוסר ניקיון, מדים שאינם מגוהצים או פשוט מדים בלויים שאינם מוחלפים בזמן והופעה לא מסודרת באופן כללי, כל אלו יכולים בקלות ליצור רושם הפוך מזה שביקשתם .
מדים ולבוש חברה הם גם הקפדה על מכלול ההופעה כולה ומגוון הפרטים הקשורים בה. מכלול ההופעה המלא של העובד/ת הם אלו אשר בסופו של דבר מייצרים את הרושם הנדרש, והתייחסות לכל פרט ופרט מביאה למיקסום התוצאות ולמיתוג העסק באמצעות ההופעה החיצונית של עובדיו.

רוית רוזנברג - מנכ"לית חברת יונידרס, המשווקת בגדי עבודה ומדים אופנתיים.
לחברה רשת חנויות הפזורות ברחבי הארץ, כמו גם חנות מקוונת:
http://www.unidress.co.il/
יונידרס - לובשים אופנה בעבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב