דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש במערכת מסופונים ותוכנת מסופונים כאמצעי תשלום-בנקאות סלולרית 

מאת    [ 22/10/2008 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 4191 פעמים ]

שימוש במערכת מסופונים ותוכנת מסופונים כאמצעי תשלום- בנקאות סלולארית:
בעבר תשלום במזומן היה אמצעי התשלום המוביל. כך היה גם בארץ. אולם כיום קיימת מגמה של מעבר לשימוש מסיבי במכשירים הסלולריים לכל מטרה עסקית, כולל לתשלומים, מעין תחליף לארנק. אנו בחברת אקזקיוטק, מפתחי תוכנת המסופונים טריניטי, עוקבים אחר כל החידושים בתחום המסופונים ומאמצים אותם במערכת המסופונים הניידת שלנו. במאמר זה נספר לכם אודות יישום מעניין של מסופונים: בנקאות סלולרית.
אבל כיום משתמשים מיליוני אנשים ברחבי יפן במכשירים הסלולריים הניידים שלהם כאמצעי תשלום: הטלפון הנייד שלהם כולל מערכת מסופונים והם רוכשים באמצעותה כל דבר: החל במוצרי צריכה,  דרך רכישת בגדים, מוצרי מזון, תחבורה ציבורית, הורדת מוזיקה ועוד. היפנים טוענים את המכשיר הסלולרי שלהם בסכום כסף מסוים, וכך משלמים באמצעות תוכנת המסופונים כל דבר.  טרנזקצית תשלומים כזאת הינה מהירה מאד ואורכת שניות ספורות.
היתרון של תשלום כזה מול תשלום במזומן: הכסף נשמר טוב יותר.
הנזק הנגרם בעת אובדן הטלפון הסלולרי פחות מאשר בעת אובדן ארנק, שכן ניתן באופן מיידי לחסום את מערכת המסופונים ואת משיכת הכספים ממנה. אפשר כבר לומר כי תשלום באמצעות מערכת המסופונים של הטלפון הסלולארי מהווה טרנד שמתפשט בצורה דרמטית בכל רחבי אסיה ואירופה. יפן היא המובילה את המהלך.חברת המחקר יופיטר דנה בנושא במחקר שערכה השנה. היא חוזה כי תשלומים דרך תוכנת המובייל ילכו ויתגברו. הם יבוצעו גם בתוך חנויות ולא רק דרך האינטרנט. ע"פ המחקר מחזור התשלומים באמצעות המובייל יגיע בעולם כולו לסכום של 375 ביליון  דולר עד 2013  (לעומת סך 57 ביליון דולר כיום.)

ארה"ב מפגרת מול אסיה ואירופה בנושא זה ולא אימצה  את מערכת המסופונים של
הבנקאות הסלולארית כמו היבשות  האחרות. אולם האנליסטים צופים גם שם גידול חזק בכמות התשלומים הסלולריים.  ואמנם חברת טאוואר גרופ- שהיא זרוע  המחקר של מאסטרקרד מציינת בדיווחיה  כי הבנקאות הסלולארית הולכת וגוברת בשנתיים האחרונות. ע"פ טאוואר גרופ  נכון להיום, נוחות ופשטות התשלום באמצעים סלולארים עדיין לא מלהיבה את השוק האמריקאי. זאת עקב הסיבה הפשוטה כי רוב האמריקאים מחזיקים כרטיסי אשראי מסוג קרדיט ודביט, שאינם דורשים חתימה על סכומים של עד 25 דולר.

קצת סטטיסטיקה מתוך נתוני טאוואר גרופ: בשנת 2007  השתמשו מליון אנשים בארה"ב בתוכנת מסופונים של בנקאות סלולארית. המספר עומד היום בסוף  2008 על 5 מילון איש וצפוי להגיע ל 42 מילון עד סוף 2012. בנק אוף אמריקה השיק לפני שנה בנקאות סלולארית והצליח לגייס תוך שנה אחת יותר ממיליון לקוחות אשר מבצעים את  הפעולות הבנקאיות שלהם על גבי מחשבי כף יד. טאוואר גרופ מציינת בדיווחיה כי החברות הסלולריות מנסות להקים מערכת תוכנה תשתיתית  של בנקאות סלולרית ולהתחרות  בחברות כרטיסי האשראי. זאת ע"י יצירת מועדוני נאמנות, מועדוני לקוחות וקופונים אשר נתמכים בתשלומים הסלולריים. הספקים הסלולריים הללו שמים יהבם על  פלח השוק של הלקוחות הצעירים, בני הנעורים, אשר הפלאפון צמוד אליהם ומהווה  חלק בלתי נפרד מאורח חייהם.החזון של ספקי המובייל  הינו של צרכנים אשר יכנסו לחנויות רק עם הטלפון הסלולרי שלהם ועליו מערכת המסופונים / הארנק הנייד.
המכשול העיקרי כרגע בארה"ב להגשמת חלום זה הינו הקושי לשכנע את נקודות המכירה להכיר באמצעי התשלום הזה ותוכנת  המסופונים הזאת.נציגי בנק אוף אמריקה מציינים את אתגרי האבטחה הניצבים בפניהם, זאת לאור המגוון האדיר של מכשירי כף יד והצורך להתאים לכל אחד את האבטחה הספציפית שלו.ביפן , לעומת זאת, ההתמודדות עם האתגרים הטכנולוגיים התבצעה במהירות ובקלות.חברת מסטרקארד מהווה כיום את אחד השחקנים הרציניים  החוקרים ומפתחים את תוכנת המסופונים ואת הבנקאות הסלולארית.מולה ניצבים כמתחרים רציניים כל הספקים הסלולריים. הם נמצאים כבר מזמן במשחק שכן הם מוכרים מזה כבר מוצרים שמשולמים בבנקאות סלולרית: למשל רינגטונים. יש הסבורים כי  ספקים אלו יחתכו בריווחיות הבנקים.
אנו נשארים ,איפוא , עם החידה מה צופן לנו העתיד -
עד כמה ישנו לנו מערכות המסופונים את המציאות והאם המבנה של המערכת הבנקאית ישתנה -   
עוד מידע מקצועי בנושא תוכנת מסופונים ומערכת מסופונים ניידת באתרנו http://www.masofonim.co.il/ 
המחברת מומחית במערכת מסופונים
ניידת ומייצגת את חברת אקזקיוטק פתרונות תוכנה - מפתחת תוכנת המסופונים החדשנית טריניטי,מומחית ב יעוץ קידום אתרים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב