דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה - ניתוח טכני 

מאת    [ 20/10/2008 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 3534 פעמים ]

ניתוח טכני | בורסה גרף | ניתוח גרפים של מניות | Ami-Broker | אמי ברוקר | ניתוח מדדים | תוכנה לניתוח טכני

בשנים האחרונות משתמשים יותר ויותר משקיעים ל מסחר בבורסה בכלים מתקדמים לניתוח מגמות כלכליות ונסיון לחזות ולנבא מגמות במניות בפרט ובשוק ההון בכלל.

ניתוח טכני תורה שלמה בעלת אספקטים רבים וגישות שונות אשר טוענת כי כל הגורמים הכלכלים , המקרו והמיקרו כלכליים , גורמים גאו פוליטיים וגורמים אחרים אשר משפיעים על מחיר מניה או מדד מסויים מגולמים כולם בגרף
תורת ניתוח טכני מספקת כלים למשקיע באמצעות מודלים לניתוח גרף נייר הערך , אשר באמצעותם מקבל המשקיע כלי נוסף לקבלת החלטות לגבי השקעותיו .

לניתוח טכני :
ישנם גישות רבות במאמר זה נפרט את העיקריות שבהם :
תורת הנרות היפניים :
תורה זו , הומצאה על ידי סוחרי אורז יפניים , ולמעשה הופכת את תנועת המחירים לגרף אשר מורכב מנרות נרות , כל נר לפי זמן הדגימה שלו מורכב ממחיר פתיחה מחיר גבוה מחיר נמוך ומחיר סגירה של הנר , כאמור כל נר נדגם באינטרוול זמן משלו , לפי שניה , דקה , 15 דקות , שעה , יום , שבוע , חודש וכן הלאה.
סוחרי האורז היפניים טענו שלנרות המתקבלים מתנועות המחירים ישנם תבניות דפוס אשר חוזרות על עצמם ואפשר באמצעות תבניות אלו לחזות את התנהגות הנרות הבאים במסחר העתידי .
אתר ישראלי אשר עוסק בתחום הנרות היפניים הינו candlestick.co.il ובו מוצגות תבניות רבות של נרות יפניים ואת המגמות שהם חוזות לעתיד לבוא .

מספרי פיבונאצי :
מספרי פיבונאצי הנם סדרה מתמטית בה מתקיים הכלל כי כל איבר בסדרה הוא סכום שני האיברים שקדמו לו . השימוש המקורי במספרים אלו נעשו על ידי המתמטיקאי לאונרדו פיבונאצ'י לתיאור קצב הגידול באוכלוסית הארנבים .
מספרי פיבונאצ'י - ידועים גם בשמם חתך הזהב , למעשה ככל שנתקדם לאורך סדרת המספרים בסדרה נתקרב למספר הזהב שהוא - 1.61800000 .
בהקשר לניתוח טכני , סדרת פיבונאצ'י מתארת את סדרת התיקונים הטכניים בגל עליות או ירידות של נייר ערך ברמות של תיקון מהלך ברמות שבין ל 61.8% , 50% , 38.2% ו 14.5% מהמהלך הקודם .
תיקונים אלו נקראים תיקונים טכניים על סרגל פיבונאצ'י ואמורים לנבא את עצירת התיקון והמשך הגל הקודם. ניתן כמובן על פי חוקיות זו לנבא מגמות המשך של גלים חדשים ועל פי סרגל זה לנבא סיומם של גלים נוכחיים לטווח הארוך או הקצר.
מחשבון ובוא ניתן לחשב יעדים לתיקונים טכניים ויעדים להמשכיות המגמה ניתן למצוא באתר MyPivots.com

רצועות בולינגר :
רצועות בולינגר הומצאו ע''י גון בולינגר והינם רצועות (לרוב 3 ) אשר תוחמות בתוכם את רמות המחירים הצפויות , הרצועה האמצעית הנה למעשה ממוצע -נע פשוט של המחירים , העליונה היא למעשה הממוצע הנע פלוס מספר מסויים של יחידות סטייה , והתחתונה הנה הממוצע הנע מינוס מספר מסויים של יחידות סטייה.
גון בולינגר במחקרו הסיק שהשימוש הנכון ביותר ברצועות אלו הינו בממוצע נע של 20 יום ו 2 יחידות סטיה ממנו , הואיל ומחקרים סטטיסטיים הוכיחו ש מחירי המניות ישמרו על 2 יחידות סטייה מהממוצע הנע ב 95% מהמקרים.
בעיקרון טוענת גישה זו שמחירי המניות ינועו תמיד בין הרצועה העליונה לתחתונה בהתאם לתקופת הממוצע.



תוכנות לניתוח טכני :
ישנם כיום תוכנות רבות לניתוח טכני אשר מציגות את המספרים שאחרי הגישות בצורה גרפית על גבי גרף המנייה , חלקם של התוכנות הינו חינמי , חלקם בתשלום וחלקם ניתנות כשרות בסיסי של אתרים פיננסים שונים .
תוכנות לניתוח טכני:
FX-Graph - תוכנה ישראלית וחינמית מבית אף איקס גרף - פלטפורמה אינטרנטית לניתוח טכני למניות בארץ ובחול פלופורמה מצויינת ואמינה לניתוח טכני - התוכנה מיועדת למתחילים בתחום ובחינם - Fxg.co.il

בורסה גרף - תוכנה ישראלית מבית קו מנחה , מספקת שירותי ניתוח טכני למניות אופציות ומדדים בארץ ובחול , התוכנה מיועדת לחובבנים בתחום ובתשלום חודשי קבוע - בורסה גרף

אמי ברוקר - AmiBroker - תוכנה מקצועית ומעולה המספקת יכולות רבות ומגוונות לניתוח טכני , לתוכנה ישנם ממשקים לעבודה ומשיכת נתונים ממקורות ותוכנות אחרות , לתוכנה ישנו מאגר אדיר של אינדיקטורים אשר ניתנים להורדה והתקנה בחינם מ מאגר אינדיקטורים טכניים באתר החברה . תוכנה מקצועית ומומלצת בחום , התוכנה מיודעת למקצוענים בתחום ובתשלום חד פעמי בלבד. AmiBroker

לפרטים 072-250-2470 - Trade247 זה פשוט בשבילך ! | Http://www.Trade247.co.il

הנך מוזמן ליצור קשר ולהתחיל להנות מניתוח טכני בעמלות מסחר אטרקטיביות !



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב