דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס צילום למתחילים 

מאת    [ 19/10/2008 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 7852 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים לתחייה מחודשת של כל תחום הצילום. אם בעבר צילום היה נחלתם של מומחים ומקצוענים, הרי שכיום, עם הנגישות הרבה בתחום, עם כניסתן של המצלמות הדיגיטליות (הזולות מתמיד!) לתחום, ובהתחשב בעובדה שבכמעט כל טלפון סלולארי קיימת מצלמה דיגיטלית איכותית - הרי שלא חייבים לעבור כיום קורס צילום כדי להיחשב לצלמים. אך התחום אינו כה פשוט ונגיש כמו שרובנו חושבים. אמנם כולנו מסוגלים ללחוץ על הקליק ולקבל תמונה, אבל כדי להשיג תוצאות איכותיות יותר, כדאי להכיר מספר עקרונות בסיסיים מתחום הצילום. כאמור, זהו אינו קורס צילום, אלא מדריך קצר שינסה לערוך לכם היכרות בסיסית עם המצלמה. במידה ואתם נהנים מתוצאות הצילום שלכם, ומעוניינים לקבל טיפים נוספים, מתקדמים יותר, אנו ממליצים בחום להירשם לסדנה או קורס צילום מקצועי אשר יקנה לכם כלים מקצועיים יותר בתחום. המדריך הנ"ל הינו מדריך בסיסי למתחילים.

צלמו. עכשיו עוד פעם. עכשיו עוד פעם!
היתרון המשמעותי ביותר של המצלמות הדיגיטליות הוא שאתם לא צריכים לדפוק חשבון על כמות התמונות שאתם מצלמים, שכן אתם לא משלמים כסף על הפיתוח, וכרטיס הזיכרון שבמצלמה יכול להכיל מאות תמונות, שהן הרבה יותר ממה שכנראה תצטרכו. הרבו בצילומים. אם אתם מוצאים פריים מעניין שברצונכם לצלם, נסו לצלם אותו מספר פעמים, ממספר זוויות שונות, מגבהים שונים, ובשעות שונות. כך, במידה ואחד הצילומים לא יצא טוב, או במקרה שהצילום יצא מטושטש או חשוך, קיימת סבירות גבוהה שלפחות אחד מהצילומים יצא לשביעות רצונכם.

שחקו עם המצלמה!
אחד השיעורים החשובים שילמדו אתכם במידה ותחליטו לעבור קורס צילום נקרא "הכרת המצלמה". בשיעור הזה יסבירו לכם מה כל כפתור וכל אופציה במצלמה שלכם אומרת, איזה הגיון עומד מאחורי הפונקציות השונות, ומתי כדאי להשתמש בהן. אבל אם אתם יודעים להסתדר עם מכשירי אלקטרוניקה ברמה בסיסית, תוכלו לוותר על חלק יחסי מפרקי קורס צילום וללמוד את הפונקציות הפשוטות הללו בעצמכם. הרגישו חופשי לשחק עם המצלמה, ללמוד אותה, ללחוץ על כפתורים מוזרים שאין לכם מושג מה הם עושים. תשתעשעו עם המצלמה - לשם כך היא נועדה. כך גם תחסכו סכום ניכר על קורס צילום, וגם תלמדו את המצלמה שלכם בצורה ששום קורס צילום לא יצליח ללמד אתכם.

קחו איתכם את המצלמה!
המצלמות הדיגיטליות הן כיום קטנות מאוד, קלות מאוד, ונוחות מאוד לנשיאה בתיק, בפאוץ' או אפילו בכיס. אנו ממליצים לכם לקחת איתכם את המצלמה לכל מקום, בין אם אתם נוסעים לעבודה, מוציאים את הכלב לטיול, נוסעים לחופשה באילת, או יוצאים החוצה להשקות את הגינה. ככל שתצלמו יותר, בשעות שונות של היום, במצבי תאורה שונים, ובתנאי מזג אוויר משתנים, כך תרחיבו את הידיעות שלכם והניסיון שלכם בצילום, והמיומנות שלכם בתחום רק תתפתח. כמו בתחומים אחרים בחיים - ניסיון במקרים רבים הינו משמעותי יותר מלמידה פורמאלית, ובמקרים רבים צלמים חובבים שמצלמים במשך שנים ארוכות יהיו צלמים טובים בהרבה מכאלו אשר עברו קורס צילום מקצועי.

אתגרו את עצמכם!
הנטייה הרווחת של צלמים חובבים, כאלו שלא עברו קורס צילום מקצועי, היא לצלם במצב "אוטומטי" ולעשות שימוש קבוע בפלאש. מדובר בנטייה ידועה בקרב צלמים חובבים, שכן שימוש באופציות הידניות (manual ברוב המצלמות) דורשת שליטה בפרמטרים שונים שישמעו לרובכם כמו סינית (דוגמת "עומק שדה", "צמצם", ועוד). אך אל תתייאשו! שליטה בפונקציות הידניות אינה בשמיים, מדובר בטכניקה פשוטה שתוכלו לכבוש עם מעט אימון וניסיון. במקרה הכי גרוע, אם אתם טכנופובים שלא מצליחים לתפעל בעצמם את המצלמה החדשה תוכלו לעבור קורס צילום.
אתר Lupa הישראלי מאפשר הדפסת תמונות והכנת אלבום תמונות מעוצב, כמו כן מגיש האתר קורס צילום לגולשיו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב