דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Search Engine Optimization - SEO 

מאת    [ 07/02/2006 ]

מילים במאמר: 844   [ נצפה 4514 פעמים ]

במאמר זה, תמצאו סקירה כללית של תהליך האופטימיזציה. זהו תהליך מאוד מורכב שלרב כדי לבצעו מומלץ לפנות לבעלי מקצוע. בפרק מובאים הנושאים העיקריים של התהליך אך זהו לא פירוט מלא של הנושא בשל מורכבותו והיקפו הגדול.

ה - search engine optimization או תהליך האופטימיזציה בעברית, תפס בשנים האחרונות מעמד כאחד מהכלים המרכזיים ביותר בשיווק באינטרנט.

בשל הפופולאריות ההולכת וגדלה של מנועי החיפוש בעלי אתרים נותנים משמעות רבה במיקום אתרם במנועי החיפוש בביטויים הרלבנטיים.

מטרת האופטימיזציה היא מיצוב אתר האינטרנט במקומות הגבוהים ביותר בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש.

תהליך האופטימיזציה הוא תהליך ארוך ולרוב נתחיל לראות תוצאות רק לאחר מספר חודשים.

חשוב לזכור כי מטרת מנוע החיפוש הוא מתן שירות אמין ומקצועי לגולש. כלומר מנוע החיפוש יציג את התוצאות הרלבנטיות והיעלות ביותר לדעתו לביטוי החיפוש הרלבנטי ולא בהכרח את האתר שחזר הכי הרבה פעמים על ביטוי החיפוש הרלבנטי.

שלושת הפרמטרים העיקריים של מנועי החיפוש בבחינת מיקום האתר הם:

מבנה האתר
תוכן האתר
פופולאריות האתר

כאשר בוחנים את מבנה האתר יש לשים תשומת לב לפרמטרים הבאים:

קלות באיתור כל המידע באתר - כלומר קישורים ברורים לכל העמודים החשובים באתר. צריך לזכור שהרובוט של מנוע החיפוש שמשוטט באתר עוקב אחרי לינקים בצורה מכאנית ואין לו את ה"אינטליגנציה" להבין לאן הוא אמור ללכת ולכן חשוב שמסלול הגלישה יהיה ברור ונגיש.
טכנולוגיה - ישנם שפות תכנות מסוימות אשר אינן "ידידותיות" למנועי החיפוש. כפי שציינו לעיל למשל אתר שבנוי בטכנולוגיית פלאש לא יזוהה במלואו ע"י מנוע החיפוש. דוגמא נוספת היא אתר הבנוי בשיטת frames גם הוא יזוהה כעמוד אחד במנוע החיפוש ובכך יפגע מיצובו. ככלל אצבע, כאשר בוחנים את האתר צריך לוודא שכאשר עוברים מעמוד לעמוד משתנה כתובת הURL , כאשר הכתובת משתנה גם הרובוט של מנוע החיפוש יודע להבדיל בין העמודים וידע לקרוא את האתר כמו שצריך.
בדיקות האתר- במידה וישנם קישורים שבורים באתר, כלומר קישורים המובילים לעמוד שאינו קיים הדבר יגרום לרובוט של מנוע החיפוש לצאת מהאתר ובכך לא לקרוא אותו בצורה יעילה. מסיבה זו, חשוב מאוד לוודא שהקישורים הם לא שבורים ולכן מומלץ להשתמש בכלים אוטומטיים שמוודאים את מסלול הקישורים באתר.
שימוש בכלי מסוג זה מומלץ בעיקר באתרים עם מספר גדול של דפים בהם יש מאות קישורים שונים.
מפת אתר- כדי להקל על הרובוט ולחזק את מעמד האתר מומלץ להוסיף לאתר לינק נפרד המוביל למפת האתר. מפת האתר היא מעין תרשים זרימה המתאר את כל הקישורים באתר לפי מבנה הגלישה באתר.

בבחינת תוכן האתר יש לשים תשומת לב לפרמטרים הבאים:

§ היקף תוכן האתר - באופן כללי, ככל שכמות התוכן באתר גדולה יותר כך יתחזק מעמדו במנועי החיפוש. הדבר כמובן תקף רק אם התוכן רלבנטי לביטוי החיפוש המבוקש. מסיבה זו לדוגמא, יעיל מאוד להוסיף באתר אזור של מאמרים על הנושא של האתר ובכך להגדיל משמעותית את תוכנו של האתר.

§ הטמעת ביטויי המפתח בתוכן האתר? בעת כתיבת התוכן יש לשלב את ביטויי המפתח אותם אנו רוצים לקדם באתר. את מילות המפתח נבחר על בסיס מחקר המילים שביצענו בשלב הקודם. ככלל אצבע נהוג לבחור בין מילה לשניים אותם אנו רוצים לקדם בכל עמוד כאשר בעמודים הראשיים נקדם את המילים הראשיות אותם אנו רוצים לקדם.

§ טאגים - מבלי להיכנס עמוק מדי למונחים טכניים חשוב לדעת כי יש חשיבות בהוספת טאגים לתוכן האתר. בשביל לעשות זאת צריך להיות בעל ידע בסיסי בתכנות ולכן מומלץ להיעזר במביני עניין.

§ עיקר ותפל - חשוב לבנות את תוכן האתר בצורה שתהיה ברורה מהו העיקר ומהו התפל. התוכן צריך להיות מובנה ובעל סדר היררכי ברור. הקישורים בין עמוד לעמוד צריכים להיות ברורים ולהופיע במקומות בעלי חשיבות אסטרטגית גבוהה בתוכן. חשוב מאוד! התוכן צריך להיות אמין, כלומר חזרה מוגזמת על ביטויי מפתח ובניית פסקאות לא הגיוניות ייפגעו רבות במיקום האתר במנועי החיפוש ולכן צריך למצוא את האיזון הנכון בין שילוב ביטויי המפתח ואמינות התוכן.



בפרמטר פופולאריות האתר יש לשים תשומת לב לפרמטרים הבאים:

§ רישום לאינדקסים ומנועי חיפוש - אחד מהשלבים הראשונים בתהליך הSEO הוא רישום האתר לאינדקסים ומנועי החיפוש. זהו שלב חשוב מאוד ויש לקחת אותו במלוא תשומת הלב. חלק מהאינדקסים דורשים תשלום עבור הרישום וחלק מספקים את השירות בחינם.

מומלץ לעשות תוכנית מסודרת בעניין זה המציינת את האינדקסים השונים, מצב הרישום, והמיקום באינדקסים השונים.

§ קישורים חיצוניים- אחד מהפרמטרים היותר חשובים בקביעת מיקום האתר במנועי החיפוש. ככל שלאתר יש יותר קישורים מאתרים אחרים ברשת כך יעלה מיקומו במנועי החיפוש. חשוב לדעת כי לא כל קישור עוזר לשיפור מיקום האתר וכאשר מחפשים אתרים להחליף איתם קישורים חשוב להקפיד על החלפת קישורים עם אתרים אשר תוכן האתר שלהם דומה לתוכן האתר שלנו וכך ייחשב הקישור כאיכותי בעיני מנועי החיפוש.
ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על איכותו של הקישור וחשוב להיוועץ עם בעלי מקצוע בנושא חשוב זה.

§ רכישת קישורים - בהמשך לסעיף הקודם, בשל חשיבות הקישורים לאתר לעיתים שווה לקנות קישורים מאתרים אשר קישור מהם נחשב מאוד איכותי בעיני מנוע החיפוש. לדוגמא קישור מהאינדקס של YAHOO עולה כ~300$ ובהחלט שווה את העלות.



ניטור תהליך הSEO:

לאחר שהתחלנו בתהליך חשוב מאוד לעקוב אחרי המיקומים של ביטויי החיפוש אותם אנו מקדמים. מעקב זה ניתן לעשות בצורה ידנית, ע"י חיפוש הביטוי במנוע החיפוש עצמו או ע"י תוכנה אוטומטית שבודקת את המיקומים במנועי החיפוש.

המדד האמין והחשוב ביותר הוא כמות התנועה שאנו נקבל לאתרינו בעקבות התהליך.

רב תוכנות הסטטיסטיקה יתנו לנו נתונים לגבי כמות התנועה שכל ביטוי חיפוש הוביל לאתרינו וכך נוכל לעקוב אחר התקדמותו ויעילותו של תהליך האופטימיזציה.

עומר קפלן הינו מנהל פרוייקטים בחברת A-2-Z לשיווק בינלאומי באינטרנט
http://www.a-2-z.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב