דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מזרון 

מאת    [ 18/10/2008 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 5293 פעמים ]

 

כשליש מהחיים אנו מבלים בשינה. במהלך השינה מתרחש בגופנו תהליך של חידוש רקמות ואגירת אנרגיה. הפרעות בשינה בעקבות מזרון לא מתאים יגרמו להתפתחות בעיות גופניות ומנטאליות ולכן חשיבות בחירת המזרון המתאים הינה ראשונה במעלה.

להלן טיפים לרכישת מזרון:

1. נוחות – אישי לכל אדם. בדרך כלל, צעירים מעדיפים מזרונים קשיחים יותר בעוד שאנשים הסובלים מכאבים בעצמות ובמפרקים מעדיפים מזרון רך יותר. כיום ניתן למדוד נוחות. מזרן נוח הינו מזרן שמקטין את רמת הלחץ המופעל על גוף האדם הישן. מזרנים נוחים יותר הינם מזרני קפיצים בעלי שכבות נוחות איכותיות העשויים מחומרים מתקדמים כגון לטקס או ויסקוג'ל. חומרים אלו מפזרים את משקל הגוף בצורה שווה על פני המזרון. מזרון לא חייב להיות קשה כדי שיהיה בריא. מזרן בריא הוא מזרן נוח ונוחות היא עניין אישי. הקפד שהמזרן שהינך רוכש יהיה מחומרי ריפוד ושכבות נוחות באיכות טובה.

2. תמיכה – מזרן איכותי מעניק תמיכה לכל הגוף, אך בעיקר בחלק האמצעי (הכבד ביותר) של הגוף. תמיכה לקויה בגוף בכלל ובעמוד השדרה בפרט, תגרום לסטיית חוליות, לפגיעה בתקשורת העצבית ולהתפתחות בעיות גב ועמוד שדרה. כתוצאה מכך, תיפגע איכות השינה ובריאות הגוף והנפש. מומלץ, אם כן, לרכוש מזרון הנותן תמיכה ממוקדת בחלק האמצעי של הגוף המונע את השקיעה במרכז המזרון הידועה בשם "תופעת הערסל".

3. עמידות ואחריות – עמידות מתייחסת לתקופה בה ליבת המזרן מעניקה את התמיכה הנכונה, ושכבות הריפוד והנוחות מעניקות את רמת הנוחות האופטימלית. מומלץ לרכוש מזרון קפיצים עם חיזוקים בחלק האמצעי של ליבת המזרן ובדי ריפוד מסריג או ג'קארט.
ככל שאיכות המזרן גבוהה יותר, עמידותו גבוהה יותר. אין להתייחס לאחריות בפני פגמים כאחריות לתמיכה טובה. האחריות מגנה בפני פגמים במזרן אך לא בפני אובדן תכונותיו הפיסיות. הקפד כי הרכב המזרן ופרטי היצרן יהיו מצויינים בברור.

4. איכות – חשוב לרכוש מזרון מיצרן מוכר ואמין, המייצר תחת תו תקן ISO 9002 .
מדובר בתו תקן אירופאי לבקרת איכות החומרים והמוצרים. חברה בעלת תו תקן נבדקת ומוסמכת פעם בשנה ע"י מכון התקנים ובכך שומרת על ייצור ברמת איכות גבוהה ועומדת בסטנדרטים בינלאומיים. אין חוק לתו תקן על מזרנים – אך זהו עוד פרמטר שהמוצר עבר פיקוח ושכל מה שרשום במוצר אכן קיים.

5. מידות המזרן – יש לדאוג שהמזרן גדול מספיק על מנת לאפשר לשני בני הזוג לנוע בנוחות במהלך הלילה. מומלץ לרכוש מזרן במידת אורך הגדולה בכ-20 ס"מ מעבר לגובה האדם הישן.

6.משטח שינה תחתון – יש להקפיד שהמשטח התחתון עליו מונח המזרן הוא בסיס מיטה באיכות גבוהה או מיטה עם שלבי עץ. המשטח התחתון מעניק תמיכה נוספת למזרון ומאפשר אוורור נאות המאריכים את חיי המזרן.
הקפד שהמזרן לא יונח על גבי משטח אטום ולא נושם, לדוגמא: לוח עץ.

7. הגנה אנטי בקטריאלית – יש לוודא כי בדי המזרן עברו תהליך אנטי בקטריאלי המונע התפתחות בקטריות ומקרובים כגון קרדיט האבק.

8. התאמה אקלימית – אדם ממוצע מאבד כחצי ליטר נוזלים במהלך שנת הלילה. כדי למנוע הצטברות לחות בתוך המזרן יש לוודא כי בדי המזרן עשוי מבדים אווריריים כגון בדי סריג, או ז'קארד. לבד המזרן נתפרות שכבות נוחות סופחות לחות. כמו כן, יש לוודא כי המזרן מצויד בפתחי אוורור.


מזרנים שעשויים רק מלטקס או ספוג מאבדים אחרי שנים בודדות את יכולת התמיכה שלהם. במזרונים אלו המשטח התחתון הוא שאמור לספק את התמיכה המתאימה. ברכישה של מזרני לטקס או ספוג יש להקפיד על רכישת שלבי עץ עם חיזוקים בשליש המרכזי של המשטח. לדוגמא – מע' מתכווננת.
 

 

ד"ר רונן רפאל, כירופרקט
מומחה לתפקודי עמוד השדרה ומערכת העצבים

מרפאה: רחוב ברודצקי 43, רמת אביב
טלפון: 03-7440082

מנהל אתר: http://www.chiropract.co.il
דוא"ל: info@chiropract.co.il

עורך הפורטל הישראלי לכירופרקטיקה:
http://www.chiropract.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב