דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון טכני אלים - ברוקרים שוק ההון 

מאת    [ 15/10/2008 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2694 פעמים ]


אנחנו מצויים כרגע בעין הסערה. השווקים הגלובאליים עוברים תקופה קשה כאשר כל יום נראה כמו פיגוע על גבי המסכים. ירידות חדות, הודעות שליליות, פיטורים, פשיטות רגל. מי עדיין לא הבין שאנחנו כבר עם רגל וחצי במיתון? ועדיין, הסיבה המרכזית לכך שמרבית הסוחרים והמשקיעים היום מאבדים את מיטב כספם טבועה בשינוי התפיסתי, אותו רכיב פסיכולוגי שקיים אצל סוחרים וותיקים, אשר לא קיים בדור המשקיעים הנוכחי.

לדור הנוכחי של הסוחרים והמשקיעים בבורסות קרוב לוודאי שזוהי המפולת הראשונה בה הוא משתתף, דבר המסביר על העצבנות הרבה בהם השווקים מכמתים את מכלול הנתונים המוזרמים אליו. הסוחרים הצעירים חסרי הניסיון הם אלו שנוקטים לרוב בטקטיקות של צייד שפלים - החיפוש אחרי התיקון למגמה הראשית או המשנית כאשר בתקופה הנוכחית החיפוש הוא מן הסתם אחרי התיקונים מעלה. קשה מאוד לעבוד בשיטת מסחר זו בעיקר עקב הפרמטר הפסיכולוגי, קרי הפעלת סטופ לוס. סוחרים וותיקים עובדים בצורה יותר מסודרת, מורידים עד כדי אפס את רמת הסיכון. איך לעזאזל אנחנו עושים זאת? על פוזיציית ריסק ארביטראז שמעתם? הכתבה הזאת מיועדת לכם....




השתלשלות האירועים

ביום חמישי, ה-19 לספטמבר 2008, נמצאה הסיבה למפולת... השורטיסטים. מהיום ועד הודעה חדשה לא ניתן לבצע שורט על מניות המשוייכות לסקטור הפיננסים. מנהלי קרנות פנסיה אמריקאיות ממהרים להודיע שבלי שום קשר ללשון ההודעה, הם אינם מתכוונים לבצע שורטים. פטריוטיזם אמריקאי של ממש. באותו ערב מתבצע אחד מהקאבר שורט (Cover Short) הגדולים בהיסטוריה. הדאו עולה כ 6%, מניות הפיננסים עולות בלי סוף ומסיימות את המסחר עם טעם של עוד. למחרת הדאו ממשיך את הראלי. עם זאת, בעוד שהשוק האמריקאי נמצא בגל הירוק מניות דואליות ישראליות עדיין מהוססות, עדיין תחת השפעת מרחץ הדמים של יום חמישי בישראל. עודד שחר חצי רומז חצי אומר בערוץ 1: "יום א' הוא יום ירוק בבורסה הישראלית". הדואליות עדיין בשלהן רגועות ומהוסות. בשעה 22:30 כאשר הדאו עדיין 300 נקודות למעלה, מניית אלווריון נסחר 1.5% מתחת לשער הסגירה של יום חמישי. אני לא עומד בפיתוי ומנגב כל ASK בנייר. לפעולת ארביטראז' ישנו הצד של החשיפה הדולרית. למעשה כאשר אנו קונים נייר דואלי בוולסטריט אנו נמצאים בשורט על הדולר. כך שמלבד השינוי במחיר הנייר מאוד מעניין אותנו לדעת איך הדולר מתנהג.

יום ראשון הגיע והשוק הישראלי מבצע את התיקון הגדול. כל חתול ברחוב מרגיש שזה הזמן לקנות מניות - זאת הזדמנות של פעם בחיים. אותן הפסקות זרם רק מוסיפות שמן למדורה. מהפוטים נשאר רק אבק, קסמי השורט יורדים בחדות, המניות עולות בטירוף. חייבים להספיק הכל היום כי מי יודע מה יהיה מחר. אלווריון מסיימת את היום בעלייה של 8%.

כשהולך, הכל הולך ולמחרת הדולר יורד ב 1.5%. רווח אדיר מפעולת ריסק ארביטראז. כך מסתיימים להם 4 ימים בשוק במפולת עם טעם של פעם.
סופרטרייד הוקמה על ידי צוות סוחרים פרטיים המנהלים תיקי נוסטרו וקרנות פרטיות בתחומים מגוונים
מט"ח



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב