דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי הוא הברוקר שלך באמת? - ברוקים שוק ההון 

מאת    [ 15/10/2008 ]

מילים במאמר: 1062   [ נצפה 2893 פעמים ]


בחירת ברוקר היא משימה לא פשוטה, העלולה לקחת מספר שבועות של בדיקות והתלבטויות. רבים בשוק המט"ח אינם מודעים לפניו האמיתיים של הברוקר דרכו הם סוחרים. ברוקרים רבים מציעים "מתנות" שונות בעת פתיחת חשבון: מרווחים קבועים, התחייבות בנקודה לביצוע מלא של קטיעת הפסד (Stop Loss) או לקיחת רווח (Take Profit) בכל מצב שוק, "תוכניות נגד הפסדים" ועוד. פעולות מהסוג הזה גורמות ללקוח חדש שפותח חשבון להרגיש בטוח ולהעלות חיוך רחב על פניו, שהרי הוא בעצם מקבל נגן MP3 בעת הפקדה של מעל $2000, ביטחון נגד הפסדים, התחייבות שהפקודה שלו תתבצע בדיוק בשער שקבע ומסחר במרווחים שתמיד ישארו קבועים גם אם יהיה פיגוע של אל קעידה בתוך הבית הלבן. יש יותר טוב מזה? כנראה שלא. לאחר תקופת החיזור ומספר דייטים קצרים, שנגמרו בארוחות יקרות ובגדים נוצצים, נשאר הבחור עם ארנק ריק והיא עם בטן מלאה אחרי ארוחה משביעה. הקשר ממשיך כשהבחור מנסה בכל דרך אפשרית להשיג את הבחורה וקונה לה מתנות יקרות ערך. אני מקווה מאוד שהבנתם את מוסר ההשכל ושאהבת אמת לא תהיה פה. לאחר ההפסד הראשון ממשיך הלקוח להפקיד כספים נוספים במטרה לנצח את שוק המט"ח מבלי לשים לב שיצר ההימורים משתלט עליו. לפעמים זה נגמר טוב ולפעמים זה נגמר רע מאוד. הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן! הלקוח אינו מתעמק בהבנת המסחר ושוק המט"ח אלא במטרה הנכספת להרוויח חזרה את הסכום שהפסיד.

מסחר בשוק ההון הוא מקצוע לכל דבר ויש ללמוד אותו לעומק לפני שנכנסים אליו. בדיוק כמו שבשביל להיות עורך דין צריך לסיים 3.5 שנות לימוד, שנת סטאז' ומבחני הסמכה כך גם במסחר בשוק המט"ח. חייבים ללמוד את התיאוריה, השפעות על שוק המט"ח, ניהול סיכונים, ניהול כספי ופסיכולוגיית השוק. חייבים להתמחות בהשגת נתונים ומידע בצורה מהירה כגון יומן נתונים וחדשות חשובות. חייבים לעקוב אחרי השוק מספיק זמן לפני שניגשים לסחור בדמו. לאחר שיישמתם בהצלחה את המסחר בדמו ניתן יהיה לגשת ולפתוח חשבון אמיתי.

קורס חינם של 4 מפגשים לא יהפוך אותך להיות סוחר מקצוען וגם לא קורס של 20 מפגשים. קורס מט"ח יכול לספק לך כלי עבודה שאיתם צריך ללמוד לעבוד אך "אין חכם כבעל נסיון". התפתחות האינטרנט וטכנולוגיית המסחר בהחלט מאפשרת לכל אדם לסחור בשוק המט"ח אך על מנת להיות סוחר, המתפרנס משוק המט"ח חודש אחר חודש, נדרשים יכולות שאינן נלמדות במספר מפגשים בודדים.

הייתי שמח אם הברוקרים היו ממירים את המתנות היקרות לפותחי חשבון חדש בכלי עזר אמיתיים כגון מערכות ניתוח טובות ומתקדמות יותר, נתונים סטטיסטים על תנודתיות המטבעות וטווחי המסחר, אינדיקטורים למערכות המסחר וחדשות שוק המט"ח בזמן אמת. מעשה כזה אומנם היה גורם לירידה בגיוס לקוחות שכן כלים אלו עלולים להפחיד את הלקוח שאולי זה לא כזה פשוט להצליח בשוק המט"ח כמו שזה נראה. מצד שני, זה היה גורם לשוק המט"ח לקבל שם טוב יותר מאשר "קזינו" ש-90% מהאנשים מפסידים בו כסף. בעזרת כלים נוספים ושקיפות מידע אני בכנות מאמין שניתן יהיה לשנות את הסטטיסטיקה הזו לטובה.

לפעמים נראה כי מטרת הברוקר האמיתית היא טישטוש עקבות שוק המט"ח האמיתי. אנשים התרגלו לקבל מרווחים קבועים, התחייבות לסטופלוס בנקודה מבלי לצאת לרגע מהקופסה ולחשוב האם זה בכלל אפשרי. ברוקרים עושי שוק רבים יוצרים לסוחרים "שוק מדומה" ששונה לגמרי מהשוק האמיתי. שוק המט"ח אכן גדול יותר, נזיל יותר ופעיל יותר אך הוא עדיין "שוק". מעולם לא ניתקלתי בברוקר מניות שמציע מרווח קבוע של 2 נקודות בין ביקוש להיצע במניית מיקרוסופט או טבע. מעולם גם לא ניתקלתי בברוקר שמציע התחייבות לביצוע מלא בנקודה של פקודת קניה או מכירה במניית כיל או מניית בנק פועלים. מדוע? כי זהו שוק. בשוק קיימים היצעים וביקושים שאותם לא ניתן להבטיח ולקבוע מראש.

סוחרים וותיקים מאמינים שברוקר מושלם זו חיה שאינה קיימת. ישנם יותר ממאה אלף חברות מט"ח וברוקרים מסביב לעולם. חלקם מתאימים לפרטיים (Retail Brokers) וחלקם למוסדיים, קרנות וסוחרים מקצוענים (Institutional Brokers).

כאשר בוחנים ברוקר חדש, מומלץ לבדוק את הקריטריונים הבאים:

פיקוח פדראלי
לוודא שהברוקר איתו אתם סוחרים מפוקח תחת ה-CFTC וחבר ב-NFA בארה"ב או תחת ה-FSA בבריטניה. אלו הם הגופים היחידים בעולם שמפקחים ברמה גבוהה ומחמירה על הברוקרים. תמיד יהיה למי לפנות במידה ויש לכם בעיה עם הברוקר שאיתו אתם סוחרים. הגופים המפקחים אינם חוששים לקנוס את הברוקרים בסכומי עתק.

מיקום הברוקר
חשוב מאוד לבחור ברוקר שאינו ממוקם במדינות מקלט מס או במדינות ללא פיקוח על שוק ההון. בחירת ברוקר שממוקם במקלט מס ו/או ללא פיקוח עלולה לסכן משמעותית את ביטחון הכסף המופקד.

שירות לקוחות ותמיכה טכנית
מומלץ לבדוק את שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית של הברוקר. לוודא שהוא זמין לשאלות ובעיות. חשוב מאוד שתהיה תמיכה טכנית באמצעות צ'אט, טלפון ואימייל.

תנאי מסחר ומגוון צמדים
ביטחונות ומינופים - מהו המינוף המינימלי/מקסימלי והביטחונות הנדרשים עבור פתיחת עסקה
מדיניות מרגין קול - רמת המרגין קול שקבע הברוקר
גודל עסקה - מינימום/מקסימום לעסקה
רשימת מטבעות - מבחר מטבעות
הצבת פקודות ממתינות - מרחק מינימאלי להכנסת פקודת סטופלוס או פקודה ממתינה
ריביות - עמלות גלגול או Swaps
מרווחים - מרווחים ו/או עמלות ביצוע

מסחר ללא דסק עסקאות
ברוקרים שפועלים ללא דסק עסקאות עדיפים על ברוקרים עושי שוק עבור מרבית הסוחרים. מסחר ללא דסק עסקאות מאשר לסוחר ולברוקר לעבוד יחד באינטרס משותף. עושי שוק עדיפים בעיקר לסוחרי חדשות ונתונים כלכליים. ניתן בקלות לזהות עושי שוק על ידי כך שהם מאפשרי מסחר במרווחים קבועים, הבטחת סטופלוס בנקודה ומתנות שונות בעת פתיחת חשבון.

מערכת מסחר ומהירות חיבור
בחירת מערכת מסחר חשובה לא פחות מבחירת הברוקר. מערכת מסחר צריכה להתאים לסוחר מבחינת ממשק המסחר, ממשק הניתוח והיתרונות היחסיים של המערכת. סוחרים שאינם יושבים במקום אחד יעדיפו לעבוד מול מערכת מבוססת Web כדי שיוכלו להכנס למערכת מכל מקום בו הם נמצאים. מערכות Terminal עדיפות לסוחרים שיושבים במקום אחד מהסיבה שהן יציבות יותר ומהירות יותר ממרבית מערכות ה-Web. מערכות למסחר במט"ח מחוברות בזמן אמת ולכן עלולות להכביד על קו האינטרנט שלכם. חשוב לבדוק בעזרת חשבון דמו את ההשפעה של המערכת על יכולת הגלישה שלכם לפני פתיחת חשבון.

משיכה/הפקדה של כסף
לפני פתיחת החשבון חשוב לוודא היכן מופקדים הכספים ואת ביטחון הכסף. יש לבדוק שהבנק בו מופקדים הכספים ממוקם באותה מדינה שבה ממוקם הברוקר וכמו כן שהבנק גדול, עמיד בעל ותק רחב. בנוסף, יש לבדוק מהן דרכי ההפקדה והמשיכה של הכסף מאותו ברוקר. הפקדה בכרטיס אשראי יכולה להקל על מהירות ההפקדה, בעיקר בעת הפקדה של סכומים קטנים.

דוגמה לבחירת ברוקר עבור סוחרי Day Trading
הצלחה במסחר יומי בשוק המט"ח עלולה להיות תלויה בתנאי המסחר של הברוקר. סוחר יומי זקוק למרווחים נמוכים ככל האפשר כדי להשיג רווח גדול יותר מכל טרייד שבדרך כלל נמשך זמן קצר מאוד. בנוסף, סוחר יומי זקוק למערכת מהירה ללא תקלות בעלת ממשק גרפי לניתוח טכני (במידה והוא סוחר בעזרת ניתוח טכני). סוחרים יומיים מציבים בדרך כלל סטופלוס מאוד קצר ולכן זקוקים לאפשרות של הצבת סטופ במרחק של 3 פיפס ממחיר הכניסה. מרבית הברוקרים אינם מאפשרים זאת ואפילו לא מאפשרים מתחת ל-10 פיפס.
סופרטרייד הוקמה על ידי צוות סוחרים פרטיים המנהלים תיקי נוסטרו וקרנות פרטיות בתחומים מגוונים
מט"ח
לימודי שוק ההון
בורסה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב