דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום הבחירות 

מאת    [ 14/10/2008 ]

מילים במאמר: 1657   [ נצפה 2473 פעמים ]

יום הבחירות

היום! כאשר אנחנו יושבים בסוכה שבעה ימים ואנחנו לא יודעים על מה אנחנו יושבים שבעה - וכאשר אנחנו יוצאים מהשבעה עומדים לפנינו בחירות: ראשות העירייה, ראשות הממשלה ובראשית, דהיינו, בידי מי אנחנו מפקדים (מפקירים) את ביתנו, ילדנו, נפשותינו, בריאותנו, גורלנו...שנאמר: "אל תאמין בעצמך עד יום מותך". השאלה שצריכה לעמוד מול עיננו לפני שאנחנו בוחרים את הראשות שנאמר: "אל תתוודע לראשות" היא: מי יכול להראות לנו דרך שבשנה הבאה לא צריכים לשבת שבעה, לא בסוכה – ולא על המתים שלנו?...

הרב עובדיה יוסף (נולד ב-י"א בתשרי ה'תרפ"א, ב-23 בספטמבר 1920) הוא הראשון לציון והרב הראשי הספרדי בשנים 1973 - 1983, מנהיגה הרוחני של מפלגת ש"ס ומהחשובים שבפוסקי ההלכה בדורות האחרונים. כיום הוא נחשב בעיני רבים לבכיר הרבנים בעולם היהודי, המוסמך להביע דעת תורה, והוא זוכה לתארים "פוסק הדור", "גדול הדור", "מאור ישראל" ו"מרן".

לרב יוסף שני פרויקטים המשולבים זה בזה, המגולמים בתוך הסיסמה "להחזיר עטרה ליושנה": פרויקט הלכתי, במסגרתו הוא שואף ליצור קודקס תורני אחיד, הכפוף לפסיקה ההלכתית של בעל השולחן ערוך; ופרויקט חברתי, במסגרתו הוא מבקש לקומם את מעמדם של הספרדים אל מול ההגמוניה האשכנזית-תורנית. הגמוניה זו, שחווה במהלך מרבית שנות חייו, התערערה עם השנים, במידה רבה כתוצאה מפעילותו ההלכתית והפוליטית הענפה.

 רבותיו  - הרב עזרא עטייה, הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל 

מיכאל לייטמן (נולד בשנת 1946) איש קבלה ישראלי, בעל תואר ד"ר לפילוסופיה, מייסד קבוצת "בני ברוך" והעומד בראשה. הזרם שמוביל לייטמן הוא אחד משני הזרמים הבולטים של קבלה פוסט-מודרנית ברוח העידן החדש שקמו בשלהי המאה העשרים, לצד הזרם של שרגא ברג, אם כי לייטמן קרוב למסורת יותר מברג וחולק על דרכו.

לאחר שעלה לישראל וחזר בתשובה היה לייטמן אחד מתלמידיו של הרב ברוך שלום אשלג, בנו של הרב יהודה ליב אשלג, ושימש עוזרו האישי ומזכירו. לאחר מותו החל ללמד קבלה ופיתח משנה קבלית ברוח הרב אשלג תוך שילוב רעיונות של פסאודו-מדע, ניו-אייג' ואפוקליפטיקה. כמו כמה אנשי קבלה אחרים, הוא טוען להיותו המחזיק הבלעדי במורשת הרב אשלג. לשם הפצת משנתו הקים את תנועת "בני ברוך" וגופים נספחים, פרסם עשרות ספרים והקים אתרי אינטרנט, ובאמצעותם ובאמצעות הרצאות חיות ומשודרות, הוא מלמד את משנתו לציבורים שונים, במיוחד ליהודים חילוניים ועולים מרוסיה. ללייטמן ולקבוצתו קמה התנגדות מצד מקובלים ומצד רבנים אורתודוקסיים חרדים ודתיים-לאומיים.

רבותיו - לייטמן רואה עצמו כממשיכם של הרי"ל אשלג ובנו הרב"ש אשלג,

שרגא ברג נולד בשנות ה-20 של המאה ה-20 בברוקלין, ניו יורק. הוא למד בישיבות "תורה ודעת" ו"ישיבת לייקווד" ועבר לעולם העסקים. ב-1962 התחיל ללמוד קבלה אצל המקובל יהודה צבי ברנדויין (תלמידו של הרב יהודה אשלג). לדבריו, ברנדווין הסמיכו להיות יורשו.  

ב-1971 פתח ברג, שחסידיו מצמידים לשמו את התואר "רב", את הסניף הראשון של "המרכז לקבלה" בתל אביב. מאוחר יותר הרחיב את פעילותו לחיפה וירושלים. בשנות ה-80 פתח המרכז את סניפיו הראשונים בארצות הברית.

היום מפעיל "המרכז לקבלה" כ-50 סניפים בעולם ממרכזו בלוס-אנג'לס. "המרכז לקבלה" פועל מתרומות של חסידיו וממכירת קורסים וספרות בנושא קבלה. בין תלמידיו מפורסמים רבים: ביניהם הזמרת מדונה ובעלה הבמאי גאי ריצ'י, מעצבת האופנה דונה קארן והשחקנים אשטון קוצ'ר ודמי מור. לפי הערכות שונות במרכז לומדים בין 60 ל-200 אלף איש, רובם הגדול בארצות הברית וחלק ניכר מהם לא יהודים. ברג, באמצעות המרכז לקבלה הפיץ עד היום, ללא תמורה, עותקים רבים של ספר הזהר. על פעילות זאת נמתחה ביקורת מצד חוגים דתיים.

ב-1962 התחיל ללמוד קבלה אצל המקובל יהודה צבי ברנדויין (תלמידו של הרב יהודה אשלג).

רבותיו - לדבריו, ברנדווין הסמיכו להיות יורשו.

יהודה אשלג - בעל הסולם לא הסתפק בהעלאת רעיונותיו על הכתב אלא פעל רבות לקידומם, ואף נפגש לשם כך עם ראשי היישוב, עם מנהיגי תנועות הפועלים ועם אישי ציבור, ובהם דוד בן-גוריון, זלמן שזר, משה שרת, חיים ארלוזורוב, משה ארם, מאיר יערי, יעקב חזן, דב סדן וחיים נחמן ביאליק.

דוד בן-גוריון, שעל פי הנאמר באחד ממכתביו נפגש עם אשלג "הרבה פעמים", הופתע בפגישותיהם: "אני רציתי לדבר איתו על קבלה, והוא איתי על סוציאליזם" (ארכיון בן-גוריון, יומנים, 11 באוגוסט 1958). במאמרו "שלושה ביקורים ומה שביניהם" (אמות, תל אביב תשכ"ג, עמ' 49) סיפר דב סדן: "הרב ר' יהודה לייב אשלג, מגדולי המקובלים שבדור, שאמר לעשות את יסודות הקבלה מנוע היסטורי בדורנו, ומתוך תפיסתו הסוציאליסטית הבנויה על כך, ביקש מגע עם התנועה הקיבוצית".

נולד בפולין בה' בתשרי ה'תרמ"ה (1884).

רבותיו - היה תלמידו של ר' יהושע מפוריסו

ברבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) - תנא בן הדור הרביעי לתנאים. תלמידו של רבי עקיבא. נרדף על ידי השלטון הרומאי בשל התנגדותו החריפה אליו, ובשל כך נאלץ להסתתר 13 שנה. רבי יהודה הנשיא, עורך המשנה, היה מתלמידיו החשובים של רבי שמעון. בכל מקום שמוזכר במשנה 'ר' שמעון' סתם, הכוונה היא לרבי שמעון בר יוחאי.     

המערה בפקיעין בה התחבא, על פי המסורת, רבי שמעון בר יוחאי במשך 13 שנה, יחד עם בנו, רבי אלעזר

רשב"י למד בישיבתו של רבי עקיבא בבני ברק במשך שלוש עשרה שנה יחד עם רבי חנניה בן חכינאי‏‏,[1] ואף בבית האסורים, קודם שהוצא רבי עקיבא להורג.‏‏[2] רשב"י היה חתנו (או חותנו) של רבי פנחס בן יאיר. רשב"י נמנה עם החוגים שהתנגדו בצורה עזה לשלטון הרומאים בארץ ישראל לאחר מרד בר כוכבא, בשל גזירות אדריאנוס ומות הקדושים של רבי עקיבא. הטיף נגד השלמה עם השלטון הזר. בשעה שדנו בהם ובמעשיהם אמר:  

כל מה שתיקנו - לא תיקנו אלא לצורך עצמם, תיקנו שווקים - להושיב בהן זונות, מרחצאות - לעדן בהן עצמן, גשרים - ליטול מהן מכס.  

רבותיו - רבי עקיבא  

חיים שלמה, יליד 1952 סיים את לימודיו כטכנאי אלקטרוניקה ואת שרותו הצבאי במגמה לוחמה אלקטרונית. בשנות 1975 בהיותו בן 23 לאחר פטירת אביו התחיל בעיסוקיו המסחריים. 

במשך 30 שנה עסק במסחר ובחל במוסר ובדת, כך מבחינת המוסר ישב בבית האסורים כ- 5 שנים שמחולקים למשך התקופה של 30 השנים בהם מואשם בעבירות החמורות ביותר שרשומות בספר החוקים של המוסר: הוצאת כסף במרמה בנסיבות מחמירות! הברחת מוצרי אלקטרוניקה וסיגריות! הדפסת כסף והפצתו! וסחר בסמים! מבחינת הדת לא קיים הלכה אחת מכל ההלכות שרשומות בכל הדתות ולא שבת חגים וזמנים.

 משנת 2005 ועד היום הזה פונה לכל שוחרי השלום ולכל המוסדות שדוגלות בצדק ובזכויות האדם (כפי שנראה מכתוביהם): בית דין גבוה לצדק, נשיא המדינה, ראש הממשלה, מכון וייצמן, עובדיה יוסף, טלוויזיה, עיתונות, קבלה לעם, מרכז הקבלה...כאשר בידו ספרו: "מלחמת הרוח בחומר" וכתובים נוספים שמראים ומלמדים ומסברים: למה התכוון העולם הזה באמרו: "ימות המשיח ותחיית המתים". כאשר הוא לא מדבר בשם אחרים שקדמו לו אלא מדבר בשם עצמו על חוויות שחווה על גופו וידע אותם – וכאשר הדברים האלו כל אדם על פני היקום חוו אותם וכולם לא יוצאים מזה ומתים. 

תורתו נמצאת תחת כותרת: "אני יהוה הוא האלהים". כך שמיום הבריאה ועד היום הזה או בצמצום שכל אחד יכול לחוש את זה: במאה שנים אחרונות לא קם אדם שיכול לטעון את הטענות האלו בצורה הפשוטה ביותר. 

כל המלמדים, רבותינו הקיימים והלא קיימים בעולם הזה מכל תחום ינקו את כל ידיעתם מספר אחד הנקרא: "תורת משה" שנאמר עליה: הפוך בה הפוך בה דכולא בה. שהיא ספר אחד בחמישה נושאים: בראשית, שמות, ויקרא, במדבר ודברים. שכל החמישה נושאים נמצאים בספר אחד: "מלחמת הרוח בחומר" ב- 15 עשר נושאים. כך שאם ניקח את תורת משה שכל בני האדם לומדים ממנה ונקרא לזה ו"ה, כנגד חמישה נושאים ה' וכנגד הגוף ו' שלומד אותה. וניקח את הספר "מלחמת הרוח בחומר" עם 15 עשר הנושאים ונקרא לזה י"ה כנגד 15 הנושאים. כך שבחיבור אנחנו מקבלים את הספירה 20 שהם כנגד שתי האותיות יו"ד שנמצאים במילה: "וייצר". בצמצום היא הספירה שתיים שהיא האות ב' שבא מתחילה התורה: "בראשית"...וכנגד שתי האותיות יו"ד שנמצאת בכל אדם ואדם שעל פני היקום: "חיים". שהיא: "נשמה", שמשמעות המילה "נשמה": נ – שמה, 5 הנושאים שנמצאים בתורת "משה" (שמה), או לחילופין, 15 עשר הנושאים שנמצאים בתורת "לחיים ש(ל)מה (משה)". איך קיבלו חיים ומשה את הנשמה? בידיעה ובדעת! שאם נכפיל 1 כפול 1 = 1 . על כן כל מספר כפול כל מספר שווה אחד. כך שאם נכפיל 5 נושאים שנמצאים בספר 1 שהם נקראים  ו"ה, ב -15 נושאים שנמצאים בספר 1 שהם נקראים: י"ה. אנחנו מקבלים שלשה תרגילים שתוצאותיהם "אחד" והם: 1

 כפול 1 = 1 .

5 כפול 15 = 1 .

16 כפול 15 = 1. 

בידיעה ובדעת

ו"ה כפול י"ה = אחד שנאמר: "והיה ביום ההוא יהוה אחד ושמו אחד". 

הדבר הזה מוכר לדת, מדע וקבלה וזה לא פליאה. זה לא נמצא "ברוחניות" – זה נמצא "בגשמיות". "קשה לכל אדם שקיים על פני האדמה לקבל את המונח - שהאמת נמצא בשקר". דהיינו, תת מודע נמצא במודע! 

כיצד?  "חיים שלמה = משה רבנו" יודעים בדעת את הדברים האלו? 

אחד המוחלט נקרא: "קודש הקודשים" שהוא סתום מכל סתום שהוא נקרא האות יו"ד, שבאות הזו כל אות מעשרים ושתיים האותיות מתחילה בה. קודש הקודשים נקרא: "הדרגה הרביעית של החומר – מדבר". כאשר אנחנו נכנסים לקודש הקודשים אנחנו מבצעים הכפלה של האותיות: מדבר כפול י' שהם: 40 כפול 4 כפול 2 כפול 200 כפול 10 =

לפי מודעות העולם הזה שכל בני האדם נמצאים בו שהוא מודעות המתמטיקה כולל דת, מדע וקבלה התוצאה = 640,000 שהוא בצמצום 1 אחד.

לפי מודעות "חיים שלמה = משה רבנו" שביקרו בקודש הקודשים יודעים בדעת שכל הכפולות שנמצאים בעולם הזה התוצאה היא:  אחד! כך שחמשת האותיות: מ, ד, ב, ר, י  שהיו בקודש הקודשים וידעו מה שהם ידעו ירדו למטה לחומר שממנו הם יצאו ונהפכו להיות: "דברים" שנאמר: "אלה הדברים אשר דיבר משה...שאלה הדברים הם אלה הדברים אשר מדבר חיים בספרו: "מלחמת הרוח בחומר". 

המדע קורא לאלה הדברים – פלזמה.

דת וקבלה קוראים לאלה הדברים – יחידי סגולה.

פלזמה + יחידי סגולה = המשיח = משה – חי = תחיית המתים.                

רבותיו – אין.

טענותיו – רבותיו הם כל בני האדם שעל פני האדמה.        

סיכום הדברים האלה 

קיימים לפני כל אדם ואדם שחי על פני היקום הזה ללא הבדל דת, גזע ולאום לבחור דרך, דהיינו, לחזק את הדרך שהוא נמצא בה. דהיינו, לדעת מדוע הוא נמצא בדרך שהוא בחר ללכת בה – ולשנות את הדרך. דהיינו, לשנות את הגורל – ולשלוט על הגורל. מול ההחלטה הזו עומדים מורי דרך שכל אחד מהם מראה את הכתובים שלו והם: 

משה רבנו.

רבי שמעון בר יוחאי.

רבי יהודה אשלג.

עובדיה יוסף.

שרגא ברג.

מיכאל לייטמן.

חיים שלמה.

כדי לבחור במורה דרך, ניקח אדם שלא נמצא בקיים ונעמיד את משפטו מול עיננו כך שהוא יכול לעזור בהחלטה של כל אחד שטוען: "בזירת חייהם של בני אנוש התמורה ניתנת לאלה המוכיחים את מידותיהם הטובות" (אריסטו). כך שבמשפט הזה השתמש יהוה אלהים כאשר רצה לבחור מורה דרך שנאמר: "אלה תולדות נח. נח איש צדיק תמים היה בדורותיו, את-האלהים התהלך-נח"...

"כל שולחן שקם לשם שמים – סופו להתקיים".

"כל הנקרא בשמי ולכבודי: בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".

"הקנאה והתאוה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם".

"כל מי שמוחל על כבודו – כבודו נמחל".

"ואהבת לרעך כמוך – אני יהוה הוא האלהים".

"שמע ישראל יהוה אלוהינו יהוה אחד".    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב