דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקוות בממלכה הגלובלית 

מאת    [ 12/10/2008 ]

מילים במאמר: 279   [ נצפה 2457 פעמים ]

טכניקות המזיקים כמו כל טכנולוגיה דיגיטאלית מתפתחות במהירות על, ועוד יותר בימים אלו כאשר ליצרני הוירוסים יש מניע כלכלי כבד ליצר עוד ועוד תוכנות זדוניות. אסטרטגיות וטכניקות הגנה גם הן מתפתחות כנגד מתקפות אלו וקיימות פעולות רבות שניתן לנקוט על מנת לעצור או להאט פעולה של מזיק כלשהו, ברגע שיש זיהוי במכונה נגועה, או לעצור את ההדבקות.

אנו מאמינים כי חינוך ומודעות הם המפתח בהגנה למען עתיד טוב יותר. בחינוך המשתמשים על הסיכונים שבגלישה באינטרנט והדרכה בנושא אבטחת מידע, נעלה כולנו את המודעות וכך גם נבלום את התפשטות המזיקים. מרבית האיומים חודרים למחשבים לא מתוך מחסור בתוכנות או בכלים אלא במחסור בידע. הדרך הטובה והבטוחה ביותר תהיה הקניית עקרונות אבטחת המידע כבר בשלבים הראשונים של השימוש במחשב.

פתרונות אנטי וירוס ואנטי מאלוור הם כמובן חלק מהמשוואה וחלק מהפתרון הכללי לעצירת התפשטות המזיקים שהתפתחו במידה עצומה בעשרים שנה האחרונות. אנטי וירוסים היום מצוידים במודולים מיוחדים אשר מאפשרים להדמות פתיחה של קבצים מסוימים ללא סיכון של המחשב, במידה וקבצים אלה מכילים קוד זדוני. כמו כן, אלו גם יכללו לרוב רכיב חומת אש אשר תפקידו לחסום כל תקשורת לא רצויה או חשודה אשר מנסה להיכנס למחשב. ובנוסף, אחת ההגנות בעלות המשמעות הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות היא הגנה מפני rootkits ,הגנה זו עוזרת להתגונן מפני מידע או תהליכים שמוסווים במערכת וחושפת מה רץ במחשב בפועל.

זיהוי על פי חתימות הוא שיטה שתופסת נתח מאוד קטן בזיהוי המזיקים המודרני. חתימות גנריות וזיהוי המבוסס על השיטה היוריסטית משמשים לזיהוי וירוסים ומזיקים שעדיין לא זוהו על ידי חברות האנטי וירוס.

אחד הדברים החשובים שניתן עוד לעשות הוא לעדכן את המערכות עם טלאים שיוצאים על ידי מערכות ההפעלה או תוכנות הגנה, טלאים אלה עוזרים לשמור על פרצות אבטחה ידועות ולחסום אותם מבלי שימשיכו לסכן את המערכת.
כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב