דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התייסרות כתוצאה מנשירת שיער 

מאת    [ 12/10/2008 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 3740 פעמים ]

בעודם מתייסרים על נשירת השיער שלהם, הם מנסים להסתיר את הנשירה באמצעות איפור, תסרוקות חדשניות או לעתים אף באמצעות תוספות שיער, אשר למעשה עלולות לפגום עוד יותר בשיער שכבר פגום.
למעשה, זהו חלק מאוד שכיח וטבעי מהמחזורים הגופניים שלנו, המתרחשים מדי יום על מנת להבטיח את הסרתן של השערות הישנות יותר ולאפשר את צמיחתן של שערות חדשות יותר על הקרקפת שלנו. בתנאים נורמאליים, שערות הקרקפת שורדות שלוש שנים לערך ( שלב ה- anagen או שלב הצמיחה): לאחר מכן הן נכנסות לשלב ה- telogen, או שלב המנוחה. לאחר שלב ה- telogen, מתחיל שלוב שלב הצמיחה – שערות חדשות צומחות ודוחפות החוצה את השערות הישנות.
זה טבעי לאבד בסביבות 100 שערות ביום, כשמספר גדול יותר של שערות נושרות בימים בהם חפיפת השיער גורמת לשחרור השערות שמוכנות לנשור. חפיפה רגילה יכולה להמשיך להתבצע, מכיוון שהיא רק משחררת שערות שעמדו לנשור בכל מקרה. אולם, חוויה טראומטית, כגון ניתוח רציני, או זקנה, או קיומם של תנאים רפואיים מסוימים, יכולה לעכב את שיעור הצמיחה ולגרום לנשירה מופרזת של שערות ישנות, מה שגורם בסופו של דבר להתקרחות ולשיער דליל.
קצב צמיחת השיער
ישנם מספר תנאים המייצרים "זעזוע למערכת" אשר משנה את קצב צמיחת השיער. כאשר נשירת שיער הינה תופעת לוואי כתוצאה מנטילת תרופה, חוזרת צמיחת השיער בדרך כלל למצב רגיל ברגע שמפסיקים את נטילת התרופה. הגורם המעורר זוג כזה של התקרחות (הנקראת בשם התקרחות אנדרוגנטית) הוא ה- DHT, הורמון מין חזק, המעורר את צמיחת השיער בגוף ובפנים, ועלול להשפיע לרעה על שערות הראש כמו גם על בלוטת הערמונית. 50 מיליגרמים של דו תחמוצת הצורן נחשבים כמינון המעודד צמיחת שיער בקרב גברים צעירים הסובלים מהתקרחות. נחושת ואבץ הוכחו כחומרים המדכאים את צמיחתו של אותו אנזים הגורם לייצור DHT.
טיפולים
מיליוני בני אדם מתעניינים בטיפולים חדישים למניעת נשירת השיער ולצמיחה מחודשת של השיער. מספר טיפולים נחקרו ונבדקו כדרכים אפשריות למניעת נשירת שיער, אולם אף אחד מהטיפולים הללו לא נמצא יעיל באופן מוחלט, כולל: מיעוט חום של הקרקפת (קריאותרפיה – טיפול בהקפאה). הטיפול עשוי לכלול: תרופות מסוימות לעידוד צמיחת השיער (כגון minoxidil & finasteride), זריקות של קורטיקוסטרואיד (בזמן טיפול בהתקרחות מסוג alopecia areata), טיפול באי אלו תנאים או מחלות נסתרות, השתלות זיער, הקטנת קרקפת, הרמות של העור והשתלות עור. כחוק כללי, קל ופשוט יותר לשמר ולתחזק את השיער שנשאר מאשר להצמיח שיער מחדש: אולם, הטיפולים שהוזכרו יסייעו לחלק מהמשתמשים הסובלים מהתקרחות אנדרוגנטית, וקיימות כיום טכנולוגיות חדשות בתחום כירורגיית ההשתלות הקוסמטיות ובתחום מערכות החלפות השיער, שלא ניתנות לגילוי.
Minoxidil
במידה והרופא שלכם ממליץ לכם על מוצר כגון minoxidil, שמסוגל להאיץ את צמיחת השיער, הוא עשוי גם כן לסייע לכם. בקרב גברים, עשוי ה- minoxidil לפעול טוב יותר באזורים בהם ישנם ריכוזים גדולים יותר של שערות ממוזערות, וניתן להגדיל את יעילותו באמצעות שימוש סינרגיסטי ב- tretinoin (Retin-A) פעם ביום בו משתמשים בזמנים שונים במהלך היום. עבור נשירת שיער כתוצאה מתורשה, גיל, הורמונים או מצבים רפואיים מסוימים, התרופה העדכנית minoxidil (Rogaine) יכולה לסייע בצמיחה חוזרת של השיער או במניעת נשירת שיער נוספת.

כיום, אם ברצונכם להצמיח מחדש שיער, ה- minoxidil העדכני משמש כדרך היחידה להשגת תוצאה זו. על מנת להפיק תועלת, יש להשתמש ב- minoxidil פעמיים ביום. אין זה אומר שה- minoxidil הינו בשום דרך חומר המרחיב כלי דם ונחשב כפועל, בחלקו, כתוצאה מהגברת זרימת הדם לזקיקי השיער, לא קיימת ראייה לכך שעמידה על הראש יכולה להפחית את ההתקרחות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב