דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול בילדים באמצעות פרחי באך - חלק א' 

מאת    [ 12/10/2008 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 2533 פעמים ]

תחילת שנת הלימודים נוטה להביא עימה מלבד התרגשות ותחושת הקלה מסויימת להורים, גם קשיים והתמודדויות עם כל מיני אספקטים הכרוכים בשינויים וההתרחשויות החדשות.הורים רבים מוצאים עצמם חסרי אונים אל מול הקושי שחווים ילדיהם עם הכניסה לפעוטון חדש, או לכיתה א', מתוסכלים מהבכי המתלווה לפרידה בבוקר, וגם מהחשש שמביעים ילדיהם לקראת המעבר לבי"ס חדש, לחטיבת הביניים או התיכון.

בתמציות פרחי באך טמונה האפשרות להקל על כל הסיטואציות האלה, ולהפוך את ההתמודדות איתן לפשוטה ונוחה יותר. התמציות עובדות ברמה האנרגטית, וילדים נוטים להגיב לטיפול בעזרת התמציות בצורה יוצאת מן הכלל. אצל ילדים, ניתן להבחין בתגובה לטיפול בצורה מאוד מהירה. הילדים פתוחים יותר ומביעים רגשות ללא עכבות ומעצורים בד"כ. בנוסף, ניתן לראות שיפור גם אצל ילדים עם בעיות התנהגות או הפרעות קשב וריכוז למיניהן.

חשוב לציין שהטיפול בפרחי באך הוא טיפול תומך, ובמרבית המקרים שיפור ניכר יראה בתוך פרק זמן קצר יחסית, אך בחלק מהמקרים אין בו כדי להחליף התייעצות עם רופאים ואנשי מקצוע.

בחלק זה של המאמר נתמקד בנושא התמציות המטפלות בכל סוגי הפחדים והחרדות של הילדים עם הכניסה למסגרות בתחילתה של שנת לימודים.

 את תחילת שנת הלימודים עבור ילדים הרבה פעמים מאפיינים פחדים - במקרה של ילדים שהולכים לגן חדש, עולים לכיתה א', או עוברים לבי"ס חדש, לחטיבת הביניים או לתיכון, הפחדים הם בד"כ מעורפלים, מקורם לא ידוע, לעיתים הם יהיו מלווים בזיעה וברעד. במקרים כאלה התמצית המתאימה תהיה Aspen. תמצית זו מרגיעה את הילד, וכאשר רמת החרדה שוככת, הוא יכול לראות שאין סיבה ממשית לפחדיו.

לפחדים שהמקור שלהם ידוע התמצית המומלצת תהיה Mimulus, אך במקרים כאלה כמובן תדרש גם עבודה ובחינה של מקור הפחדים. התמצית עצמה תעזור בחיזוק הנפש של הילד בהתמודדות עם הפחד וההתגברות עליו.

לילדים שמתעוררת אצלם חרדה הבאה לידי ביטוי בחלומות רעים ושינה טרופה, תתאים תמצית ה - Rescue Remedy, הפועלת במהירות וביעילות במצבי התרגשות ופאניקה, וכן תמצית ה - Rock Rose, שאף היא מרגיעה את החרדה באופן מיידי. ולילדים שיש להם הפרעות שינה עקב מחשבות טורדניות, תתאים יותר תמצית ה - White Chestnut שמרגיעה את זרם המחשבות, ועוזרת לתחושת שלווה ומקלה על ההרדמות.

לכם, ההורים מלאי הדאגה, תמצית ה - Red Chestnut תעניק תחושת שלווה וחיוביות.

טל גרשון, מטפלת הוליסטית רב תחומית, בעלת קליניקה לרפואה משלימה בחיפה.
מרצה ומנחת סדנאות ומעגלי נשים.

מנהלת הפורומים "פרחי באך"
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=2073
ו - "לחיות בהרמוניה"
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=283
ב"תפוז".



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות


לכותבי מאמרים:



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב