דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להפעלת אתר ופעילות מקוונת 

מאת    [ 29/01/2006 ]

מילים במאמר: 1226   [ נצפה 6401 פעמים ]

השלב הבא אליו מגיע כל בעל אתר או מפעיל אתר מסחרי כלשהוא, הוא הצורך לשווק ולקדם את האתר שלו על מנת להזרים אליו תנועת גולשים מפולחת , אשר בתורה ניתנת להמרה ולביצוע החזר על ההשקעה בפרסום, שיווק, תפעול, ולפעמים אפילו לרווח ופרנסה טובה. הזמן מתקתק, התקציבים אוזלים, ורבים מבעלי האתרים חשים שעליהם לעשות משהוא ועכשיו בכדי לשפר את ביצועי האתר שלהם.


הרגעת שדוני ה SPAM
שדון ה SPAM שוכן בכל אחד ואחד מאיתנו וזוהי ככל הנראה תכונה טבעית למדי הקשורה בצורך לסיפוק מיידי ועכשווי, והנטייה לרווחים מהירים גם אם הם מושגים על חשבונם של אחרים. רבים מבעלי האתרים נוהגים בשיטות פסולות של העתקת תכנים, הצפת קישורים, דואר זבל, קישורי זבל, הצפת בלוגים והשד יודע מה עוד - השיטות רק משתכללות מיום ליום. תעצרו לרגע, קחו אוויר, תשאלו את עצמכם האם פעילות זו או אחרת באמת מקדמת את האתר שלכם? תחשבו לרגע על האדם מאחורי האתר השני בו אתם מבצעים ABUSE , או מעתיקים, היה נעים לכם אם לכם היה קורה דבר כזה? כל האסטרטגיות האפלות למיניהם וגם הגבוליות טובות לטווח הקצר בלבד, מקסימום הבינוני, תמיד - אבל תמיד, יגיע איזה עדכון גוגל קטלני או כל גורם אחר שיתפוס אתכם בקלקלתכם ויגרום לאתר שלכם להיעלם ממנועי החיפוש או מעיני הגולשים בכלל. לספאמרים מקצועיים זה לא כל כך אכפת, גם ככה הם נוהגים להחליף כתובות URL ואתרים כמו גרביים ישנות - הם ממילא לא מתכוונים להפעילם לטווח ארוך ומקווים לגרוף כסף קל ומיידי בטווח הקצר. האם זהו סוג העסק אותו אתם מטפחים?

ראיה רחבה של התמונה
בכדי להצליח באינטרנט יש להביט תמיד בתמונה הרחבה כולה, ולא להיתפס לקונספציות מוטעות או שמועות טיפשיות שעלולות להוביל את העסק שלכם לכיוונים לא רצויים. אז נכון שכדאי להיות ראשונים במילות חיפוש מובילות פופולאריות במנועי חיפוש מובילים, אך האם כדאי לשלם בעבורם כל כך הרבה כסף לגוגל בקמפיינים של PPC? האם יש חשיבות לאותה תחרות מטופשת ראש בראש עם המתחרה גם במחיר הפסד של שני הצדדים? ומה עם מילות חיפוש פחות פופולאריות האם מיציתם את הרשימה? ופיתוח קישורים? ופה לאוזן? והשתתפות בפורומים? ופרסום מאמרים? והטמעת ערוצי RSS? Google sitemaps כבר הטמעתם? על תוכנית שותפים חשבתם? אתם מנהלים רשימת תפוצה יעילה באופן סדיר? ומה עם שיפור יחס ההמרה? PR מקוון ברשת? פתוח והוספת תכנים ייחודיים?

ניתן להמשיך ברשימה הזו עוד שעות ארוכות, ואני מאמין שהנקודה ברורה למדי - יש עשרות רבות של סוגי פעילויות שניתן לבצע בכדי שאתר יצליח - קידום אורגני של צמדי מילים פופולאריות הוא רק אחת מהם ובינינו, - לא תמיד הפעילות הרווחית ביותר, וללא ספק זוכה לתשומת לב מוגזמת למדי.

הסבלנות משתלמת
אני מכיר מעט מאד אתרים שזכו להצלחה מסחררת בחודשים הראשונים להפעלתם, ונכון - ישנם גם כאלו. אך הם יופעלו בדרך כלל על ידי אנשים בעלי ניסיון רב שזהו להם מיזם נוסף מיני רבים, ואת שכר הלימוד הם כבר שילמו באתרים קודמים אותם הפעילו או במקומות עבודה קודמים בהם שילם מישהו אחר את שכר הלימוד. מי שרוצה להצליח באמת בפעילות מקוונת חייב להיות בעל סבלנות רבה, נכונות לעבודה קשה ומאומצת, והרבה התמדה. יצא לי העונג להיתקל גם באתרים שדשדשו במשך שנה-שנתיים ורק לאחר פרק זמן נוסף הפכו להצלחה מבחינה מסחרית ואף החזירו את ההשקעה והפכו לרווחיים. מי שאין בידו את הסבלנות מוטב שיחוס על כספו ועל מרצו ולא יצא לדרך כלל. מקצועני האינטרנט האמיתיים הינם רצי מרתון למרחקים ארוכים.


ראייה ארוכת טווח כבסיס להצלחה מקוונת והצלחה בעסקים בכלל
מי שלא מתכנן לא ממש מגיע, את זה בוודאי שמעתם מאות פעמים ובאינטרנט המשפט הזה נכון עוד יותר. רבים ממפעילי האתרים נוקטים בגישה של נעלה לאוויר והכול כבר יהיה בסדר. לרובם המכריע אין תוכנית הפעלה מסודרת לאתר בחודשים הראשונים, ועל תכנון ארוך טווח לתקופה של שנה ויותר אין בכלל על מה לדבר. חשוב להזכיר כי למרות הדינאמיות הרבה המאפיינת תחום זה, ולמרות הצורך הבסיסי של כל עסק אינטרנטי להיות מוכן לשינויים ועדכונים רבים במשך תקופת פעילותו, הדברים אינם באים במקום תכנון מסודר אלא בנוסף אליו.

תוכנית עסקית יעילה זו לא מילה גסה
תוכנית עסקית היא מושג ערטילאי למדי, ובמבט לאחור על תוכניות עסקיות שונות שיצא לי לראות בעבר, קשה למצוא גורם משותף החוזר על עצמו בתוכניות שונות מלבד גורם הבהירות. תוכניות טובות הם תוכניות בהירות, נוחות לקריאה, וללא משפטים עמומים ומעורפלים על תחזיות רווח ומודלים הקשורים למספר המשתמשים באתר שאינם ריאלים בעליל. תוכנית עסקית יכולה להיות פרושה על גבי 168 דפי טקסט צפופים המכילים אוסף נוסחאות ותחשיבים כלכליים שונים ומשונים, והיא יכולה להכיל 4-5 דפים המתארים בבהירות רבה את הרעיון העומד מאחורי האתר והמודל הכלכלי להפעלתו.
תוכנית עסקית נבונה היא זו שתשמש אתכם כ "מצפון" של האתר, ותנחה אתכם גם בימים שאינם קלים לאן לנווט את האתר שלכם על מנת להביאו לשגשוג ולפריחה המקווה. התמקדות יתר באופטימיזציה של דפי האתר היא איננה תוכנית עסקית אמיתית, מעולם לא הייתה, ולמעשה מי שבונה מגדלים באוויר על מיקום זה או אחר במנועי החיפוש צפוי לכישלון בטווח הארוך - תוכנית עסקית אמיתית נכונה ויעילה היא לעתים המפתח העיקרי להצלחה,
ולעיתים היא הגורם העיקרי האחראי להצלחתו של אתר בסביבה עסקית תחרותית החסרה תוכנית שכזו.

מעורבות רגשית
אתר חייב שיאהבו אותו נקודה. אם לא תאהב אותו בעצמך - עליך למצוא מישהו שיעשה זאת בעבורך. אתר אינטרנט הוא עסק לכל דבר ועניין וכמו שחנווני פותח בבוקר את חנות המכולת שלו ומבצע ספירת מלאי, מזומנים וכדומה, כך גם מפעיל אתר חייב לבדוק את האתר ואת תקינותו לעיתים דחופות, לענות לפניות, לעקוב אחר סטטיסטיקות המבקרים באתר, לדאוג לשיפורים תמידיים, לוודא תקינות קמפיינים פרסומיים, עדכניות תכנים, מיקומים במנועי חיפוש, יצירת שיתופי פעולה עסקיים וכדומה. זוהי דרך אגב גם הסיבה העיקרית לעלויות הגבוהות הכרוכות בשיווק באינטרנטי, שיווק טוב הוא למעשה השקעה אדירה של שעות עבודה בקידום וטיפוח האתר בעצמו. ניתן לזהות אתר אינטרנט מוזנח ולא עדכני תוך שבריר שנייה של מבט של משתמש מנוסה באתר, ולחילופין גם גולש טירון יבין בשלב מסוים כי האתר אליו גלש הוא למעשה "בית-קברות" מקוון ולא המקום אליו רצה להגיע.

קל מאד לזהות אתר שהמפעיל שלו אוהב אותו - הוא פשוט נראה כזה, מרגיש כזה, וכל פיקסל ופיקסל בו יעמוד במקומו, הטקסט תקין וקריא, לא יהיו תקלות בולטות החוזרות על עצמן, ומספר הקישורים השבורים יהיה אפסי - ככה זה שאוהבים.

זהירות באנרים!
באופן עקרוני, יש להימנע משימוש בבאנרים באתר - הם פשוט מיושנים, מיותרים, ולא מבצעים עבודת המרה ראויה אם בכלל. ישנם מקרים מועטים מאד בהם כדאי לשלב באנרים באתר, ורובם ככולם של השיקולים תדמיתיים מעיקרם. לפני שמוספים באנר כלשהו לאתר, שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: "האם הוא באמת נחוץ? מה הוא תורם לי באמת?" אתם תופתעו לגלות בעצמכם כי למעשה ניתן לוותר בקלות רבה על מרביתם של הבאנרים באתר. וכי אחד הסודות הגלויים לעיצוב מקצועי של אתר אינטרנט הוא מיעוט בשימוש ובשילוב באנרים פרסומיים באתר.


נכונות להפשיל שרוולים
מי שלא מוכן לעבודה קשה, חתירה מתמדת לביצוע עבודה איכותית ובסטנדרטים גבוהים, התעסקות בפרטים, חזון והתמדה - עדיף לו שירחק מתחום הפעלת אתרים מסחריים. התחרות הינה עזה וקשה ביותר, ההצלחה לא מגיעה בין לילה, וכן - אפשר להרוויח דרך האינטרנט בעולם בכלל ובישראל בפרט, אולם הדבר כרוך בעבודה קשה מאד, התמקצעות, סבלנות, אורך רוח, ונכונות להפשיל שרוולים ולעבודה קשה באמת. נכון, יש גם סינדרלות הזוכות להצלחה בין לילה - אך זהו היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. היכונו לעבודה קשה ומאומצת ותשמחו להיות מופתעים אם יקרה אחרת.

ציפיות ריאליות
יש לבצע התאמת ציפיות ולוודא שהן ריאליות לתוכנית העסקית של האתר. באם האתר עוסק בנישה קטנה ומוגדרת היטב, יש לבצע מחקר שוק קטן ולהבין כי מאות מבקרים ביום יהוו הצלחה אדירה לאתר - וכי שאיפה של מספר אלפים היא בלתי מציאותית מהסיבה הפשוטה שאין כך כל הרבה מבקרים ייחודיים לנושא זה. מאידך - באם האתר עוסק בתחומים פופולאריים במיוחד אין להסתפק בכמות של אלפי גולשים ביום ויש לשאוף להגדילה לעשרות אלפים ביום בכדי למצות את פוטנציאל האתר.
יצחק מורנו הנו מנהל חברת מורנו'ס - .
המומחים לשיווק באינטרנט
מפעילת אתר RSSFeeds.co.il - אינדקס ערוצי RSS בעברית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב