דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריאות הגופנפש 

מאת    [ 11/10/2008 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2638 פעמים ]

שנה חדשה בפתח ואני שוב מנסה להיות יצירתית בניסוח הברכות והאיחולים, מחפשת את המילים המדוייקות ופתאום מגיח לו מאי שם צמד המילים - העיקר הבריאות. 

אומנם כל כך בנאלי ושגור אבל הכי נכון: הרי  מי שיש לו בריאות, יש לו הכול.בריאות גופנית, נפשית ורוחנית. רוצים בריאות? הקשיבו לעצמכם - לגופכם ולנפשכם. זכרו הגוף הוא הקנקן של ציפור הנפש. חוסנו של 'קנקן'  זה מושפע מגישה בריאה לחיים, מתחושות של שקט נפשי, שמחה אמיתית, אהבה, רוחב לב, סיפוק, חברות, חופש, מימוש עצמי, צמיחה רוחנית, ביטחון עצמי ועוד.

הזינו את גופכם כראוי, טפחו אותו, הקשיבו לאיתותי הגוף. לגוף יש דרכים משלו לסמן לנו מה הוא צריך. כאבים שונים ואי נוחות בגוף הם סוג של קריאת אזהרה, זו דרכו של הגוף להשיג את תשומת לבנו ולהציע לנו הדרכה -  לגוף יש חוכמה משלו ועלינו להיות קשובים אליו, עלינו לזהות מה הוא מבקש ולהעניק לו :  מזון בריא, מגע טוב, חיבוק, מנוחה מספקת, ביטוי רגשות מודחקים.... אני מזמינה אתכם להקשיב לאינטואיציה שלכם בכל הרמות, אינטואייה זו היא המצפן שמצוי בכם פנימה, 'הקשיבו לבטן' היא יודעת מה אינכם מסוגלים 'לבלוע'  ו'לעכל'  (הן מבחינה פיסיולוגית והן מבחינה רגשית).  

 הזינו את הנפש, האזינו ללחישות הנשמה, הקשיבו למאוויי הלב, זהו מה מבקשת לה הנפש ותנו לה: מימוש עצמי, שלווה, חופש, שמחה... . דאגו לתת מזון לנשמה ע"י מילים טובות, מחשבות מקדמות, דיבור חיובי.טפחו גישה בריאה לחיים, המחשבות והגישה שלנו, באחריותנו הם ויש להם השפעה על בריאות הגוף. הרבה מהתופעות הגופניות הינן ביטוי למצב רגשי מסוים שהינו תוצאה של מחשבה שאנו מחזיקים בה. 

היום כבר ידוע שמתח נפשי ממלא תפקיד חשוב ביצירת מחלות או בהחרפתן. בספר 'חוכמת הקישקע' (מאת - אליס מ. סורוקי)  מצוטט מחקר חדש ומרתק הגורס בין היתר שהבטן שלנו מכילה רשת מתוחכמת של תאי עצב גדולה במיוחד (מערכת עצבים ,פרימיטיבית,),  שרבים מהם מפרישים  את אותם חומרים הקשורים להולכה עצבית ונמצאים במוח שבראשינו.  ',  מערכת זו נקראת גם "המוח השני"  או "מוח הבטן".מוח הבטן יכול גם לחוש במידע, 'לעבד' מידע ו'לפעול' בצורה שאינה תלויה במוח הראש.   הם אף סבורים שמוח הבטן יכול להיות מעורב ברגשות כמו שמחה, עצב, ייאוש, תקווה כמו מח הראש אולם שלא כמו מחשבות החולפות בראשנו, המחשבות  והרגשות שבבטן נחווים בד"כ כבחילה, פרפרים, עצירות, בטן מתוחה..... ותופעות גופניות שונות.הגופנפש דורש תשומת לב, טיפוח ויחס של כבוד בכל הרמות, כאשר הוא מוזנח או לחוץ הוא נעשה מועד יותר למתח או פגיעה.

ואם עוד לא השתכנעתם, הנה לפניכם פירושו של הרמב"ם למילה בריאות -בולם רוגזו יפחת אוכלו ויגבר תנועתו.

הרבה בריאות,  יעל

http://www.eshedyael.co.il/

 


 


יעל אשד BSc, מאמנת ומנחה להתפתחות אישית, אימון  מנהלים , אימון  אישי , קבוצות אימון   בשילוב תנועה ככלי לשחרור וגישה לתובנות


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב