דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מילואים זה הכי, אחי 

מאת    [ 27/01/2006 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 4519 פעמים ]

הגעתי לתחנה המרכזית בתל אביב, תור אחד היה עבור אזרחים מן המניין, ותור אחד היה עבור חיילים. למה תור מיוחד עבור חיילים? לא בכדי לעזור להם להגיע כמה שיותר מהר הביתה, אלא כי יש להם תעודת-חוגר המאפשרת להם לדלג על נוהלי הביטחון. תהיתי לעצמי, האם תעודת המילואים שלי תעמוד במעמד זהה לזו של החייל הסדיר. אלא שבאותו הרגע גיליתי, כי בתור מילואימניק, אני זכאי ליום אחד בשנה של הטבות, ותו לא.

כבר שנים שמנסים לרתום את המגזר החרדי לשרת בצבא. "חוק טל" קראו לזה, אבל את מי זה באמת מעניין? בטוח לא את חברי הכנסת שלא עושים מילואים. לא פחות מכך, בטוח שלא מעניין את כל המשתמטים הצעירים שלא מבינים "למה לבזבז שלוש שנים?". חודש לאחר שסיימתי שלוש שנות תרומה למערך ההגנה של ישראל, הגשתי בקשה לעבור ליחידה קדמית ולא לעשות מילואים בעורף. הרי אני כל כך אוהב את המדינה הזו, אז למה לא לתת לה עוד קצת? עכשיו, חצי שנה אחרי שהשתחררתי מהצבא, אני עובד מבוקר עד ערב, נזכר בימים שטחנתי בצבא, ותוהה למה משתמטים ממשיכים ליהנות מאותן ההטבות כמוני?

נשבר לי. נשבר לי מכל המשתמטים שמנפנפים בפטור שלהם מהצבא. נשבר לי מיפי הנפש שיכולים להסתובב ברחוב בזכות מערך-ההגנה של ישראל, וטוענים כי הוא פוגע בזכויות של האחר.

אף בתעודת זהות מחזיקים תושבים שמתנגדים לקיומה של המדינה, אך בתעודת מילואים מחזיקים יחידי סגולה שעשו ועדיין עושים עבור המדינה. אותם יחידי סגולה שנותנים נשיקת פרידה לאישה ונפרדים ממנה למשך חודש בשנה. יחידי סגולה שמחליפים חבר בשבת ושולחים אותו להיות עם הילדה שנולדה. ומה הם מקבלים בתמורה? יום בשנה. יום של הנחות ונסיעה חינם בתחבורה הציבורית.

מגוחך, לא? הם מגנים על המדינה בגופם. עוזבים את העבודה לתקופה קצובה. כשהם חוזרים, הם עושים שעות נוספות כדי להשלים את פערי העבודה בזמן שהגנו על המדינה. בדרך הביתה, האוטובוס מתעכב בגלל הפגנה של משתמטים. וככה חולפת לה שנה אחר שנה ומה שמפריד בינן, זהו רק יום אחד של הטבות.

איבדתי תקווה כי חברי-הכנסת יעשו מהפכה וימנעו זכויות ממשתמטים, כמו הצבעה למדינה שהם לא הגנו עליה ולא יגנו לעולם. או חלילה, רחמנא ליצלן, להפסיק לקחת מס-הכנסה ממשרתי המילואים. הגיע הזמן לתת יותר "כוח" לתעודת המילואים. הנחות בשווקים, בקולנוע, הטבות בבנקים וכמובן, מעבר חופשי בכניסה לתחנה המרכזית. קצת כבוד לא יזיק. אבל למה שיעשו את זה? למה שיתמכו באלו שתורמים למדינה? לאט לאט אחוז המשתמטים הולך וגובר אז למה שנבחרי העם יכשילו את עצמם ויחוקקו חוקים כנגד בוחריהם המשתמטים? הרי הם יודעים שהמילואימניקים ימשיכו לשרת את המדינה כאילו כלום לא השתנה. במילא, הם כבר רגילים לטחון...

כתבות נוספות: http://www.israblog.co.il/erezs
ארז זוננשיין חיי ועובד בתחום האינטרנט משנת 1998. כתבותיו מתפרסות בעיתונות הדיגיטלית והמודפסת.
http://www.seo-site.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב