דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטרתו של איחוד תיקים 

מאת    [ 10/10/2008 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2662 פעמים ]

מטרתו של איחוד התיקים בהוצאה לפועל הוא לשמש פיתרון למצוקתו של החייב אשר בו בזמן פועלים נגדו מספר נושים. על מנת למנוע ניצול לרעה של הליך זה, מוטלות על החייב מספר חובות.

חייב רשאי לבקש בראש ההוצאה לפועל לאחד את כל התיקים התלויים ועומדים כנגדו. יודגש, כי המדובר בכל תיקים כספיים למעט תיקי מזונות וכן תיק שעניינו ביצוע שטר ואשר עקב הגשת התנגדות הועבר לבית המשפט - כל עוד לא הוכרע בו סופית.

כמו כן, חייב לא יגיש לראש ההוצאה לפועל יותר מבקשה אחת לאיחוד תיקים. בבקשתו יגלה החייב את מלוא המידע על נכסיו לרבות מקרקעין, מטלטלין וזכויות, במשך חמש השנים האחרונות שקדמו להגשת הבקשה. זאת ועוד, החייב יגיש פירוט מלא של כל חובותיו ביום הגשת הבקשה לאיחוד תיקים לרבות חובות שבשלם הוגשו נגדו תביעות משפטיות וזאת אף אם אינו מכיר בהם.

את הבקשה לאיחוד תיקים יש להגיש בלשכת ההוצאה לפועל שבה נפתחו מרבית תיקי ההוצאה לפועל נגד החייב אולם, בכל שלב, על פי בקשת מרבית הזוכים, רשאי ראש ההוצאה לפועל להורות כי איחוד התיקים יתנהל בלשכה אחרת וכי הבקשה תועבר לאותה לשכה.

עם הגשת הבקשה לאיחוד תיקים על החייב לשלם סך של 3% לפחות מיתרת החובות בתיקים התלויים ועומדים נגדו וכן ימשיך וישלם 3% נוספים מידי חודש בחודשו עד להחלטה בבקשת האיחוד.

כאשר מוגשת בקשה לאיחוד תיקים ראש ההוצאה לפועל יורה בצו על עיכוב יציאתו מן הארץ של החייב אולם, ראש ההוצאה לפועל רשאי, על פי בקשה הנתמכת בתצהיר, שלא לתת צו עיכוב יציאה או לבטל צו לאחר שניתן, מטעמים מיוחדים שיירשמו ובתנאים שייקבע, לרבות מתן ערובה להנחת דעתו וכן רשאי ראש ההוצאה לפועל ליתן צו עיכוב יציאה מחדש אם השתנו הנסיבות, או אם התנאים שקבע, כולם או מקצתם, לא קויימו.

ראש ההוצאה לפועל יבטל את צו עיכוב יציאה מן הארץ כנגד החייב וזאת במקרים הבאים. האחד, החובות בתיקים התלויים ועומדים נגד החייב סולקו במלואם. השני, בקשת האיחוד נדחתה. השלישי, כל הזוכים הסכימו לכך. הרביעי, צו האיחוד בוטל.

ראש ההוצאה לפועל, לא ייתן צו איחוד תיקים אלא אם נוכח, לאחר חקירת יכולת החייב ובהתחשב בנכסיו העתידיים, לרבות כושר השתכרותו, כי החייב יוכל לפרוע את חובותיו בכל התיקים התלויים ועומדים נגדו תוך פרקי הזמן הקבועים הבאים: שנתיים - אם סכום החוב אינו עולה על 20,000 ש"ח. 3 שנים - אם סכום החוב עולה על 20,000 ש"ח ואינו עולה על 100,000 ש"ח. 4 שנים - אם סכום החוב עולה על 100,000 ש"ח. יודגש, כי ניתן לחרוג מן התקופות האמורות לעיל ולקבוע פרק זמן ארוך יותר אם קיימים טעמים מיוחדים שיירשמו או אם הסכימו לכך כל הזוכים.

בשים לב, כי כאשר קבע ראש ההוצאה לפועל כי החייב יוכל לפרוע את חובותיו תוך פרק זמן ארוך יותר מפרקי הזמן האמורים לעיל ולא הסכימו לכך כל הזוכים, ראש ההוצאה לפועל יקבע כי החייב הוא מוגבל באמצעים
המשרד ממוקם ברח' ז'בוטינסקי 155, בית נח, קומה 1, בנין בית משפט לענייני משפחה ברמת-גן.

המשרד עוסק בשני תחומים עיקריים: משפחה והוצאה לפועל/שטרות.

עו"ד שלומי נרקיס הינו מגשר מוסמך מטעם לשכת עורכי הדין.

עורכי הדין שלומי נרקיס ואיריס מרקוס מייצגים בכל הערכאות המשפטיות, החל מבית המשפט השלום ועד לבית המשפט העליון לרבות בית משפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

עורכי הדין שלומי נרקיס ואיריס מרקוס, הוציאו תחת ידם ספרים רבים בתחום דיני המשפחה, בנקאות, מקרקעין ומשפט פלילי.

באתר האינטרנט תוכל/י למצוא, מאמרים רבים בתחום המשפחה והבנקאות/שטרות פרי עיטם של עורכי הדין שלומי נרקיס ואיריס מרקוס.
אתר אינטרנט: http://www.shlomi-narkis.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב