דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלחמה בהתקרחות אצל גברים ונשים 

מאת    [ 24/01/2006 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 5984 פעמים ]

המלחמה בנשירת שיער והתקרחות

עבור גברים ונשים כאחד אבדן שיער, התקרחות או דלילות השיער, הן בדרך כלל בעיות כאובות ורגישות, הנושאות עמן מטען רגשי קשה. בעיות אלה מלוות לרוב בתחושה של ירידה בביטחון העצמי, ומתקשרות במקרים רבים לתחושות של אבדן כוח המשיכה המיני ושל הזדקנות. הן מקבלות ביטוי בחיי היום יום של הסובלים מהן, הנאלצים להתמודד עם בדיחות על חשבונם, עם הערות מעליבות ומזלזלות ועם עולם שבו שיער מלא ובריא הוא סמל להצלחה. הבעיות הללו גוזלות אנרגיה רבה הן מבחינה רגשית והן מבחינת הזמן המושקע בטיפול בהן, ולעיתים העיסוק בהן מתפתח לכדי אובססיה של ממש.

מומחים סבורים כי הסיבות להתקרחות הן בעיקרן גנטיות: רגישות להורמונים המשולבת עם השפעת חומר הנקרא DHT. חומר זה הוא תוצר לוואי של טסטוסטרון, המשפיע על זקיקי השיער וגורם להם להתכווץ. כתוצאה מכך השיער נהיה דליל יותר ועלול לנשור. בסופו של דבר, זקיקי השיער עלולים להפסיק לגדל שיער לחלוטין. בעיה זו משפיעה על גברים ונשים כאחד, וההערכה היא שקרוב ל - 40% מהגברים והנשים מתחילים להרגיש באבדן השיער בגיל 40.

מי שסובל מבעיות של התקרחות או של שיער ההופך להיות דליל, יכול לספר על דרך רצופה תלאות ואכזבות בניסיון למצוא מזור ופתרון לבעיה המטרידה כל כך. החיפוש הבלתי נלאה אף כרוך בהוצאה כספית לא מבוטלת, המצטרפת למעמסה הרגשית הכבדה ממילא. ניתן למצוא בשוק שלל מוצרים ותכשירים ומוצרים חדשים צצים על המדפים ובמודעות בעיתונות חדשות לבקרים. כל אחד מהם מבטיח לשים סוף לתופעה, והצרכן מוצא עצמו מבולבל אל מול שלל הבחירות, ובחיסרון כיס משמעותי ומורגש.

ניסוי - במה כדאי להשתמש

בניסיון לספק מידע ולסייע לסובלים מאבדן שיער להתמצא בין שלל הבחירות, ערכה התכנית "דייטליין", תכנית תחקירים טלוויזיונית אובייקטיבית בעלת מוניטין רב בארה"ב ובעולם, ניסוי באמצעותו נבחנה השפעתם של מוצרים שונים. בניסוי השתתפו חמישה גברים, כולם חברים המתגוררים אזור מיאמי, ארה"ב וכולם סובלים מאבדן שיער. גילם נע בין שנות השלושים לחייהם ועד לגיל 54, גילו של המבוגר מביניהם.

במשך 12 חודשים כל אחד מחמשת המשתתפים השתמש במוצר אחר. לפני שהחלו בפרויקט נבדקו החמישה בידי ד"ר פאולו רומנילי, פרופסור במחלקת העור באוניברסיטת מיאמי. הוא צילם ותיעד את מצבם וכמות השער על ראשם לפני תחילת הטיפולים, ובחן את השפעת הטיפולים השונים ומידת הצלחתם לאחר 6 חודשים ובתום השנה, וזאת מבלי שידע איזה טיפול עבר כל אחד מהמשתתפים. הניסוי כולו תועד וניתן לצפות בתכנית באתר האינטרנט של רשת NBC.

המשתתף הראשון נטל תרופה אחת מבין שתי התרופות היחידות המאושרות על ידי ה - FDA האמריקאי (הארגון המסדיר רישוי תרופות ומזון). התרופה, "פרופסיה", מונעת יצירת ההורמון הגורם לנשירת השיער. עלות אספקת כדורים לחודש היא 50$, כלומר עלות הטיפול היא 600 $ בשנה. המשתתף השני אף הוא לקח כדורי "פרופסיה", אך בנוסף לכך השתמש בקרם "מינוקסידיל", מאחר וחלק מהרופאים סבורים שטכניקת השילוב מגבירה את הסיכויים לצמיחת שיער. עלות ה"מינוקסידיל" היא 25$ לשבוע. כמו כל התרופות גם כאן קיים סיכון להתרחשות תופעות לוואי. תופעת הלוואי השכיחה ביותר לטיפול זה היא נפיחות וגירוד בקרקפת וירידה באונות הגברית.

המשתתף השלישי השתמש בתרופה אלטרנטיבית המיוצרת בפינלנד ושמה "ויווה סקל", המכילה מינרלים ותמציות דגים. עלותן של שתי טבליות ליום היא 660$ לשנה. המשתתף הרביעי ניסה משהו שונה לחלוטין - מסרק הלייזר המיוצר על ידי חברת היירמקס האמריקאית. המסרק מקרין קרן לייזר יעילה ובטוחה בעוצמה נמוכה ויש להעבירו באיטיות על גבי הקרקפת כולה. מומלץ להשתמש במסרק הלייזר היירמקס 10-15 דקות 3 פעמים בשבוע, טיפול המיועד לחיזוק השיער, מניעת נשירה ולהגברת צמיחת זקיקי השיער והגורם לשיער להראות מלא ועבה יותר. עלות המכשיר היא 700$ - עלות חד פעמית.
המשתתף החמישי והאחרון עבר את הטיפול החודרני ביותר - השתלת שיער. הטיפול יקר כ- 10,000$ והסיכונים שבצידו כוללים דלקות, נפיחות זמנית, חבלות, חוסר צמיחת שיער וחוסר נוחות. לאחר תהליך ההשתלה הומלץ למשתתף להשתמש בשילוב התרופות (כמו המשתתף השני) בכדי למנוע נשירה של שערו המקורי (לא השיער שהושתל).

התוצאות

ד"ר רומנילי בדק את חמשת המשתתפים לאחר חצי שנה. בדיקתו העלתה כי התוצאות הטובות ביותר נמצאו אצל מי שהשתמש במסרק הלייזר היירמקס, שם ניכר השינוי ואף נמצאו זקיקי שיער חדשים. צמיחה נמצאה אצל המשתתפים שנטלו את התרופות המאושרות ואצל המשתתף שעבר השתלת שיער. התוצאות המאכזבות ביותר נמצאו בעקבות השימוש בתרופה האלטרנטיבית. עם זאת המשתמש בה דיווח שחש הצלחה, כיוון ששערו הפסיק להתייבש ולנשור.

לאחר 6 חודשים נוספים, שנה מיום שהחלו את הטיפולים, נבדקו המשתתפים פעם נוספת. ד"ר רומנילי סבר כי התוצאות היו חיוביות בעבור כולם, שכן בכל חמשת המקרים הפסיק אבדן השיער. התוצאות הטובות ביותר ניכרו כתוצאה מהשתלת השיער, אולם טיפול זה הנו חודרני ויקר. צמיחת שיער התקבלה גם כתוצאה מהטיפול המשולב, אולם המשתתף התלונן על חוסר נוחות בשימוש בתכשיר, שכן שערו נראה שמנוני והתכשיר לעיתים הכתים.
התרופה האלטרנטיבית הביאה אמנם להפסקת נשירת השיער, אך היא הייתה היחידה שלא הביאה כלל לצמיחת שיער חדש. תרופת ה"פרופסיה" ומסרק הלייזר הביאו לצמיחת שיער בעיקר בחלק העליון של הראש. כאמור עלותה של הפרופסיה היא 600$ בשנה, מדי שנה, בעוד שהתשלום עבור מסרק הלייזר היירמקס הוא חד פעמי בסך 700$.

את מסרק הלייזר היירמקס ניתן לרכוש באתר האינטרנט של החברה בישראל http://www.hairmax.co.il מחירו של מסרק הלייזר היירמקס 2350 ? בחלוקה לתשלומים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב