דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בניה ובדק בית 

מאת    [ 05/10/2008 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2822 פעמים ]

בדק בית

בדק בית זהו שירות מקצועי הנדרש לא אחת בבואנו לקנות בית חדש כמו גם בבואנו לרכוש בית ישן. החשיבות של עריכת בדק בית היא גדולה. מהלך זה יגלה לנו את התמונה האמיתית של בית, של דירה או נכס - אשר ברצוננו לרכוש.
זוג העיניים שלנו לא מספיקות דיין לבחינת מצב הבית, אנחנו זקוקים לזוג עיניים מקצועיות, כאלה שרואות את הבית או הנכס - מעבר למראה השטחי, מבט מקצועי שתכליתו איתור ליקויי בניה.

רכישת בית, עברו אנשים רבים, נחשבת לעסקה הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם. רובנו רוצים לדעת כי ההשקעה שלנו תלך לאפיקים טובים. אף אחד לא רוצה לקנות חתול בשק.


חברת בדק בית

חברות בדק בית למעשה מתמחות באיתור ליקויים או כשלים במבנים. על פי רוב שולחות החברות מהנדסים מקצועיים, אשר למדו בנייה וביכולתם להביט בנכס לעומק ולאתר ליקויים, אם אלה קיימים. יש להם הן את הידע והן את הכלים לבחון אלמנטים בבית, שאנחנו, האזרחים הפשוטים - לא רואים. כך שלמעשה תפקידם של חברות בדק בית היא - ביקורת מבנים של כשלים נסתרים או גלויים.

בדק בית קו מנחה

הקו המנחה את העוסקים במתן שירותי בדק בית הוא - אובייקטיביות ומקצועיות.
בדק בית זוהי בדיקה הנדסית מקצועית הנערכת על ידי מהנדס מוסמך. כזה שיש בידיו את הכלים והאמצעים לבחינה מדוקדקת של הבית או הנכס. רק איש מקצוע מיומן יוכל לאתר ליקויים הנדסיים ומבניים בהתאם לתקנים הנדרשים.

בדק בית - ליקויי בניה

ניתן למצוא ליקויי בניה באמצעות חברת בדק בית הן כאשר מדובר בבית חדש, קל וחומר כאשר מדובר בבית מ"יד שנייה". גם אם קניתם דירה חדשה מקבלן, אין זה אומר שהדירה תהיה ללא דופי. גם בעת רכישת בית חדש ייתכנו ליקויים ומוטב לאתרם אותם בטרם נכנסים לדירה ולהעבירם לטיפולו של הקבלן. בנוסף, הזמנת שירותי בדק בית בזמן תוכל ללמד אתכם הרבה על כדאיות רכישת הבית.

אין סוג אחד של ליקויי בניה, יכולים להיות ליקויים ברמות שונות: ליקוי קל או ליקוי חמור. מחובתו של איש המקצוע לדווח לכם, מזמיני השירות על הפגמים או הכשלים, כמו גם לאמוד את חומרתם ועלותם באופן האובייקטיבי ביותר.

ליקויים אפשריים שניתן לאתרם בעת עריכת בדק בית הם למשל : כתמי רטיבות המביאים להתנפחות, בעיות בריצוף הבית כגון גוון רצפות שונה, הפרשי גבהים בין מרצפות ליקויים ברובה וכו'. בנוסף ניתן לאתר בעיות במערכת החשמל של הבית, התפוררות טיח, חריגה מתקני הבנייה, בעיות אינסטלציה, סדקים שנפערים, מועדות להצפה, בחינת הדירה ביחס למפרט הטכני ותוכנית הבניה.

דו"ח בדק בית

דו"ח בדק בית זהו הדין וחשבון המוגש למזמיני ביקורת המבנה ובו מוצגת חוות דעתו המקצועית והאובייקטיבית של המהנדס. לדו"ח זה יש כמה סעיפים עיקריים. תחילה יתואר הנכס על חלקיו השונים: חדרים, מרפסות,, גינות, מרתף, עליית גג וכן הלאה. לאחר מכן מפרט הדו"ח את הכשלים והליקויים שאותרו. הדו"ח מחולק לסעיפי ליקוי כך שלכל ליקוי וליקוי יהיה סעיף עצמאי ובו ירשם הליקוי הספציפי ביחס לתקנים הנדרשים על חוק. בנוסף איש המקצוע נדרש לרשום את עלות תיקונו של הכשל או הליקוי. בסופו של דו"ח בדק הבית תרשם העלות הכוללת של ליקוי הבנייה וההוצאות הכוללות הדרושות לתיקונם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב