דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמרת לילה ב AIG 

מאת    [ 05/10/2008 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2515 פעמים ]

 

-"איך עבר היום?" -"ואוו, איזה יום מטורף.... אני 15 שנים סוחר ולא זכור לי יום מסחר שכזה. עצבנות, פחד, תקווה. החבר'ה שלי לא עומדים על הרגליים." -"בטח אתה מת מעייפות... קדימה! מקלחת ולישון." -"כן, כן, אני רק רוצה לראות מה קורה באפטר.... אני כבר מגיע". המציאות התבררה קצת שונה...

מסחר בשוק ההון טומן בחובו סיכונים רבים, לא? ככה אומרים כולם, בטח שבימים כמו אלו. השוק באמת מסוכן, מהיר ועצבני בגרסת הבמאי שכמובן לא פורסמה ברבים. רק מעטים מהסוחרים מכירים את כוחו של השוק לחבק ובמקרים אחרים לרסק. תשאלו את המשקיעים של פירמת הברוקרים ליהמן ברדרס (LEH), אשר נשארו ללא כלום. כולם מופתעים כמובן, "איך לא ראינו את זה...." הם שואלים. חבר'ה, תפתחו את העיניים: זה יכול להגיע גם אליכם, חברת AIG כבר עם רגל וחצי בדרך.

ענקית הביטוח AIG ובכן, אחרי שכבר הגעתי הביתה גמור מעייפות החלטתי לראות מה קורה בשוק. תבינו מדובר בנסיעה של 10 דקות מהמשרד לבית ועדיין תהליך הדלקת המחשב הביתי והציפייה לנתוני המסחר מרתק אותי כאילו שנה הייתי מנותק. מה לעזאזל יכול להשתנות ב10 דקות??? האם יש עוד דפוקים כמוני שיושבים לראות את נתוני האפטר מרקט??? בדיעבד, מסתבר שכן...והרבה. אחרי שכל היום ניסיתי להצטרף לשורט על ענקית הביטוח (לשעבר) AIG ללא הצלחה, הייתי חייב לראות מה קורה בנייר.

במהלך היום ראיתי את הנייר ב- 6$, חשבתי שהשוק מתאושש ונכנסתי ללונג קצר עד שהסטופ הגיע. לא התייאשתי, נכנסתי לשורט ולקחתי חצי דולר רווח. שמחתי. כמובן שהגעתי עם פוזיציות פתוחות, יותר נכון שורטים על כל מגזר אפשרי עם הגנות כמובן על ידי תעודות סל ETF. סגרנו את היום במשרד עם רווח פנומנאלי, חודשיים של עבודה ביום נתון. הישג מרשים לכשעצמו אבל החיבור לשוק ההון הוא כנראה גדול יותר. זאת גם הסיבה שבשעה 00:30 מצאתי את עצמי פותח, בפעם השנייה היום, את מערכת המסחר ובודק את הגרף של AIG. מה? הנייר שווה $ 1.8??? מה לעזאזל קורה פה? 10 דקות ברכב ומשקיע נוסף של AIG בטח כבר בטיפול נמרץ. אין מצב שהיא נמחקת מהמפה חשבתי ואז נזכרתי במקרה בר סטרנס. קמתי מהכסא בדרך לכבות את המחשב. פתאום הם הגיעו בשלל צבעים ובתרועה רמה: גל של ביקושים לנייר. המערכת מתחילה להשתולל. פקודה אוטומטית במוח אומרת לי: "תתיישב, תתחיל לעבוד". לא סירבתי, איך אפשר? נכנסתי ללונג על נייר, לקחתי חצי דולר בפרק זמן של 5 דקות ובכמות קטנה יחסית. פתאום היא צוללת, מישהו אמר "מחיקה"?? ואז שוב מגיעים הקונים. מי לעזאזל המטורפים האלו? בטח בעלי עניין חשבתי, מנסים להציל משהו, שלא לומר חלילה למצע.

המחיר שוב חזר ל $ 1.8 ואני דרוך כמו תמיד, מהיר, נכנס ללונג. יורדים קצת, הסטופ מתקרב ואז שוב הצבעים מתחילים להשתולל, למערכת המסחר שלי יש פונקציה של LEVEL 2 המאפשרת לי לראות את כל הקונים והמוכרים בנייר מסוים. מומנטום חזק, $2.5 אני נשאר בפוזיציה ומעלה את הסטופ למחיר הקנייה. הופה! $3 מדהים!! הלב אומר לממש, השכל אומר לעלות את הסטופ ולקבע רווח. הקשבתי לשכל, שנים של ניסיון במסחר נדרשו לי כדי לסגל תכונות אלו. לבסוף מכרתי את הנייר ב $3.8. האנחה גדולה..... הרגשת ניצחון.

חייו של סוחר, משהו מורכב. תשאלו את הפסיכולוג שלי. בכל אופן, כך הסתיים לי היום, עייף אך בעיקר שמח. ישנם מספר דמויות בשוק ההון, יש את הסוחרים, יש את המשקיעים. בלילה הזה הרגשתי כמו סוחר משקיע. יאללה צריך לקום מחר מוקדם, מתחיל יום חדש.

 

הכותב משמש כמנכ"ל משותף בחברת סופרטרייד, פתרונות מסחר בשוק ההון.
http://www.supertrade.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב