דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זליגת מידע? יש מה לעשות! 

מאת    [ 05/10/2008 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2777 פעמים ]

בכל ארגון, מהקטן ביותר ועד לגדול ביותר, יש מידע קיים בתיקיות משותפות או במקומות שונים בארגון, אשר קיימת אליהם גישה לאנשים שונים מתוך ומחוץ לארגון. המידע הרגיש של ארגון וכל מידע ששייך לארגון עצמו צריך להיות נגיש אך ורק לאנשים שמורשים לו, לדוגמא מידע על משכורות של העובדים צריך להיות נגיש רק לחשב ולמנכ"ל הארגון. נגישות של אנשים שהם לא מורשים למידע כזה יכולה לסכן את הארגון, אם מידע זה נמצא במקום אשר נגיש לאנשים בארגון שהם לא החשב או המנכ"ל מדובר בפרצה באבטחת המידע של הארגון וסיכון בזליגתו של המידע לגורמים לא מורשים.

אבל סיכון זה הוא לא חדש, סיכונים כאלו היו קיימים עוד לפני עידן המחשבים, כאשר אז היית צריך לשמור את המסמכים בכספות וכו.

בשנה האחרונה יש יותר מודעות לנושא זליגת המידע ולמעשה ניתן לעשות משהו בקשר לזה על ידי מדיניות נוקשה של אבטחת מידע. כמו בכל דבר הפתרון תמיד מתחיל על ידי ניהול נכון וחכם של כל המקומות שבהן נמצא המידע הרגיש של החברה ועל-ידי קביעה ברורה למי יש ולמי אין גישה אל אותו המידע, ולאו דווקא על-ידי מוצר שמשמש ככלי עזר לאבטחת מידע ושאינו יכול למנוע כליל את האפשרות של זליגת מידע. על מנהל מערכות המידע בחברה (לא בהכרח איש המחשבים - אלא מי שאחראי על המידע בארגון) להנחיל את אותה מדיניות בחברה ולדאוג לאכיפתה, והוא צריך להיות מסוגל לאשר או לא לאשר גישה של גורמים מסוימים אל המידע.

בכל ארגון על מנת להגדיל את רמת אבטחת המידע יש לערוך סקירה ולבדוק את המקומות בהם יש מידע ששיך לארגון, לרכז את זה בצורה כזו שיהיו מספר כמה שיותר מוגבל של תיקיות על מנת שהניהול של המידע יהיה יעיל ולתת הרשאה לאנשים מסוימים בארגון לכל תיקיה ייעודית,

דוגמא לזליגת מידע מפורסמת שהייתה כאן בישראל בתחילת 2007 היא שנתונים מתוך מאגר המידע של משרד הפנים היו זמינים לכל אדם המחובר לאינטרנט. מה שקרה זה ששיתפו את המאגר של משרד הפנים באינטרנט מבלי לחסום את הגישה למי שאינו מורשה, וכך הגולש יכול היה לעיין בקבצים חסויים ללא כל הגבלה.

לסיכום, סקירה מקיפה בכל ארגון בו יש מידע נגיש למספר אנשים, ולאחר מכן ניהול נכון של המידע על ידי החלוקה שלו לאנשים שמורשים לראות אותו ויצירת מערכת הרשאות, תעניק לארגון שלכם או הארגון שאתם מטפלים בו אבטחה טובה יותר וסודות הארגון יהיו שמורים רק לו.

וחשוב לזכור שלא משנה איזה פתרון תיישמו, אסור לשכוח את שגורם האנושי הוא זה שמבקר ומנחה את המדיניות, הפתרונות הטכנולוגים הם רק כלי על מנת ליישם מדיניות זו.
כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב