דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבירה של תמיכה - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 05/10/2008 ]

מילים במאמר: 881   [ נצפה 2368 פעמים ]

תמיכה בניתוח הטכני היא ספיגת מכירות של סחורה בכל מחיר ע"י הקונים עד להיפוך מגמה שבו המחיר חוזר לעלות. הבלימה במחיר יוצרת טווח מחיר אשר מוגדר כאזור של קונים שבו, במידה והמחיר יורד שוב, יחזרו הקונים לקנות והמחיר יתהפך.שבוע המסחר החולף יזכר כאחד השבועות ההיטוריים בוול סטריט. ביום שני שעבר המדדים צנחו עקב אי אישור התוכנית של הממשל. התוכנית הייתה אמורה לצאת לדרך ביום שני אולם תוצאות ההצבעה אשר התבצעו ביום שני, ערב חג ראש השנה, לא כללה את החלטות היהודים בסנאט וההצעה נכשלה. אי אישור התוכנית הוביל את הסוחרים לחוסר וודאות מוחלט והמדדים צנחו ב- 10%. אישור התוכנית ע"י הסנאט ביום שני היה התמיכה של השוק. אי אישור התוכנית גרם לשווקים פשוט לצנוח. התוכנית אושרה ביום רביעי במוצאי החג עם השתתפות היהודים בהחלטה, וזאת כאשר התמיכה כבר נשברה. המדדים לא עלו אחרי אישור התוכנית בקונגרס מכוון שהתמיכה הייתה קריטית מכול, אי אפשר לצפות מהקונים אשר החזיקו את המדדים מעל המים במשך כמה ימים לפני ההחלטה, לקנות שוב אחרי כשלון התוכנית - כאשר שיא הנזק בא לידי ביטוי, אי אפשר להיסתכן שוב. כלומר ברגע שהקונים קנו וההחלטה נכשלת, הקונים מוציאים את הכסף בנזק גבוה ולא חוזרים לשוק. החזרה לשוק תתבצע כאשר יבואו קונים חדשים אשר ידחפו את המדדים למעלה. יש שיקראו לקונים החדשים פראיירים - אלו שהפסידו ולא חוזרים לשוק. ויש שיקראו להם אמיצים - אלו אשר הפסידו וחוזרים לשוק המניות.

ניתוח מאקרו כלכלה
הכלכלה בדרך למיתון. אחוז בלתי המועסקים לא עלה ונשאר על 6.1%. אולם מספר המשרות הלא חקלאיות צנח ב- 160 אלף משרות ומצביע על הגידול הצפוי באחוז בלתי המועסקים.
הזמנות ממפעלים ירדו ב- 4% כאשר הצפי היה לירידה של 2% בלבד. הנתון מצביע על האטה נוספת בסקטור הייצרני ועל אינפלציה שיתכן ותתאושש לקראת תחילת שנה הבאה.
שוק הנדל"ן האמריקאי מתקשה להתאושש. אחרי הקריסה בוול סטריט הצפי הוא להמשך המגמה היורדת בסקטור.
וול סטריט היא אחד ממקורות העושר של עשירי ארה"ב האחראיים לעליית מחירי הנדל"ן. העושר הזה נפסק בחודש האחרון והסכומים ששולמו עבור נדל"ן יפסק בהדרגה. ניתן לצפות למהלך הפוך שבו יהיה לחץ של מכירות דירות יוקרה לצורך מימון רמת החיים הגבוהה.
שכר הדירה יעלה עד שאחוז בלתי מועסקים יהיה מאוד גבוה (ארה"ב 6.5%- 6.8% , ישראל 10%- 11%). שכר הדירה ירד רק כאשר למשכירים לא יהיה כסף לשלם שכר דירה. זה תהליך ארוך. סקטור נוסף שיפגע לפני הירידה בשכר הדירות הוא מכירות רכבים חדשים. הצפי הוא לירידה במכירות, עובדה המצביעה על צרכן אשר נמצא במגננה ושומר את הכסף בכיס עד להתבהרות.

המשבר בבנקים גולש מארה"ב לאירופה במהירות. אירופה אף פעם לא הייתה מאוחדת. וגם היום זה בדיוק מה שקורה. יש קולות באירופה שטוענים כי יש להקים קרן הדומה לתוכנית ממשלת ארה"ב שתתמוך בבנקים האירופאיים. הולנד, בלגיה, צרפת סביר שיסכימו לתוכנית מכוון שהמשבר כבר נגס בבנק פורטיס אשר הולאם. גרמניה אמורה שלא לתמוך בקרן ורק קשיים של בנק Deutsche Bank יוביל את גרמניה לתמוך בתוכנית האירופאית.

ניתוח שוק המניות
שוק המניות רואה שחורות. מקור המשבר הוא ביסודות כל כלכלה מערבית - הבנקים. הבנקים שהם מקור כל הפעילות הכלכלית נופלים אחד אחד כמו חיילי דומינו. מעצמות כמו ליהמן, מריל לינץ, AIG שהיו שוות מאות מליארדים של דולרים לפני חצי שנה הפכו לאבק. אז, זה לא היה הגיוני, היום כן.
הרבה "צחקו" ביום שני אחרי שהמדדים נפלו 10% והתוכנית לא אושרה. החלק המצחיק הוא שההפסד בשוק המניות בעקבות הנפילה נאמד מעל טרליון דולר ביום אחד בעוד הסנאט רב על 700 מיליארד דולר.
מדד הדאו גונס איבד בשבוע המסחר מעל 800 נקודות. ביום שני המדד איבד 778 נקודות. ביום שלישי עלה 500 נקודות. ביום חמישי איבד 300 נקודות וביום שישי 160 נקודות אחרי שהמדד היה חיובי כ- 350 נקודות. מדד הדאו גונס הוא המדד בעל הסנטימנט הפסיכולוגי הגבוה ביותר מכל המדדים.
קריסה של מדד זה ושבירה של רמת התמיכה ב- 10,750 נקודות הובילה למהלך יורד משמעותי.

GE היית בכותרות אחרי שהחברה הודיעה על גיוס של 12 מיליארד דולר במניות. וורן באפט ממשיך לקנות ורכש מניות בשווי של 3 מיליארד דולר. יש הטוענים כי המשבר הבנקים מגיע לחברות נוספות כמו גנרל אלקטריק, בואינג, אלקואה ועוד אשר הפסידו כסף ממכשירים מובנים.
התחתית בוול סטירט תחול כאשר החברות יבצעו שיקוף מלא. השיקוף יקרה בדוחות של החברות אשר מתחיל השבוע. אלקואה תפרסם דוח ב- 07.10 ובשבוע אחרי יחולו פרסומים של חברות כמו אינטל, קוקה קולה, איביי ו- JPMorgan. אחרי הדוחות התמונה תהייה הרבה יותר ברורה.

ניתוח שוק האג"ח
שוק האג"ח מצביע על המשכו של המשבר כאשר התשואות נעות באגרסיביות לשני הכיוונים. חוסר הוודאות קיים גם בשוק האג"ח הקצר כאשר התשואה ירדה ב- 19% ל- 0.51% בלבד.
שוק האג"ח צופה את המשכו של המשבר כאשר האג"חים הארוכים מהווים מפלט משוק המניות הגועש.

ניתוח שוק החוזים העתידיים
ככול שהירידות נמשכות שוק החוזים העתידיים מצביע על היפוך קרוב. התהליך החל בשבוע שעבר וצבר תאוצה בימים האחרונים. כותבי ה- PUTים עדיין במגננה אך יש סימנים לירידה בתנודתיות.
ה- VIX זינק ל- 48 נקודות בשיא וננעל על 45 נקודות. ה- VIX מצביע על שיא הפאניקה ולחילופין על שפל בשוק המניות.

סיכום
הנחות העבודה לשבוע החולף התבססו על אישור התוכנית ע"י הממשל. כאשר הנחת העבודה העיקרית נכשלה השוק ביצע מהלך יורד משמעותי. השוק מגלה סימנים של פאניקה אחרי אישור התוכנית וניתן לראות זאת במדד ה- VIX ובשוק האופציות. המסחר בשורטים מאוד ספקולטיבי עקב אישור התוכנית והשווי של ה- VIX.
אחרי השבירה של התמיכה, שוק המניות שלילי מכל בחינה ורק מהלך עולה משמעותי מעל רמות תמיכה קריטיות יאשר כניסה ללונג. סימנים ללונג הם ירידה בתנודתיות ושינויים בשוק האופציות.
יש להמשיך בשורט על מניות ומדדים באופן נקודתי בלבד על מנת לא להיקלע לשורט סקוויז.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב