דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקבל הפיצוי המקסימאלי בתביעה מול משרד הביטחון בגין נזקי גוף כתוצאה מהשירות הצבאי 

מאת    [ 21/01/2006 ]

מילים במאמר: 1145   [ נצפה 6613 פעמים ]

איך לקבל הפיצוי המקסימאלי בתביעה מול משרד הביטחון בגין נזקי גוף כתוצאה מהשירות הצבאי

*מאת עו"ד תומר בכר

על מנת לוודא כי מי שנפגע במהלך השירות הצבאי וכתוצאה ממנו, יקבל את הפיצוי המקסימאלי ממשרד הביטחון, על הנפגע לפעול בצורה נכונה, תוך שימת לב לפרטים חשובים במהלך התנהלות התביעה, החל מרגע קרות התאונה ועד לקבלת הפיצוי.

במאמר זה, מפורטות שבע נקודות חשובות, שמומלץ לשים אליהן לב לאחר פגיעה בעקבות השירות הצבאי, ואשר התנהגות על פיהן, תעלה באופן משמעותי את הסיכוי לכך שהפגע יקבל את הפיצוי המקסימאלי המגיע לו בעקבות מצבו הרפואי והתפקודי תוצאת התאונה.

כמובן, מאחר ומדובר במאמר כללי, אין לייחס את האמור בו למקרה ספציפי כלשהו ויש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו לפני נקיטת פעולה כלשהי, משפטית, רפואית או אחרת. מאחר וייתכנו מקרים שבהם יהיה על הנפגע לפעול על פי נקודות חשובות נוספות המתאימות לעניינו, ואשר אינן מפורטות במאמר זה, מומלץ לפני ביצוע פעולה כלשהי, לפנות ולהתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום זה.

1. קבלת הפרטים הרלוונטיים המלאים

מייד לאחר התאונה, חשוב מאד לדאוג לקבל את כל הפרטים הרלוונטיים הנוגעים לאירוע. החל מפרטיהם המלאים והמדויקים של כל המעורבים בתאונה לרבות שמותיהם, כתובות מגוריהם, הכתובת והמיקום המדויק של האירוע ופרטיהם של העדים לתאונה והפצועים האחרים. למעשה, כל פרט שנראה חשוב, עדיף לרשום מייד לאחר התאונה על מנת שלא יישכח מאוחר יותר.

2. צילום זירת האירוע והנזק שנגרם לגוף

כשמתאפשר הדבר, מומלץ לצלם את זירת האירוע והגורם לתאונה מכמה זוויות צילום על מנת שניתן יהיה גם אח"כ, בחלוף זמן, להתרשם מהסיבה לקרות התאונה ומעוצמת הפגיעה. באותה הזדמנות, רצוי גם לערוך מספר תמונות של נזקי הגוף שנגרמו לצורך תיעוד הפגיעה, שכן ישנם סוגים רבים של פגיעות (לרוב שפשופים ומכות שטחיות), אשר עם הזמן מחלימות מבלי להשאיר כל סימן. במקרים כאלו רצוי שתהיה תמונה של הנזק בידי הנפגע על מנת שיוכל להוכיחו בפני הגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון בבוא העת.

3. קבלת הטיפול הרפואי הראשוני

קבלת הטיפול הרפואי המתאים לאחר התאונה הינו הנושא החשוב ביותר שכן הבריאות קודמת לכל. לאחר הפגיעה בתאונה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי בבי"ח או במרפאה הצבאית ללא כל דיחוי שהוא. הסיבה לכך כפולה. ראשית, כמובן, על מנת לדאוג לבריאותו של הנפגע. שנית, על מנת שיהיה בידיי הנפגע תיעוד של קרות התאונה. לצורך כך, יש לפרט בפני המוסד הרפואי אליו נעשתה הפנייה, איך בדיוק קרתה התאונה, איפה, מתי וכו'. כמו כן, חשוב שהנפגע ידגיש ממה בדיוק הוא סובל כתוצאה מהתאונה על מנת שגם לתלונותיו יהיה תיעוד. תוך כדי מתן הפרטים הללו יש לוודא שהכל נרשם בדו"ח הרפואי וכי הנפגע מקבל לידיו העתק של הדו"ח הרפואי שנערך.

4. בניית התיק הרפואי ושמירת המסמכים

ברוב המקרים, נזקי גוף נוטים להתגבש רק לאחר כשנה מיום התאונה. לכן, על הנפגע לדאוג לקבל את כל הטיפולים הרפואיים הנחוצים במהלך התקופה הנ"ל, תוך כדי כך שהוא פונה לרופאים המתאימים בתחום מומחיותם, ומוודא שהם רושמים בתיקו הרפואי את כל תלונותיו והטיפולים שהוא מקבל.

ישנן שתי סיבות מדוע חשוב כל כך לקבל טיפול רפואי מתאים לאחר פציעה בתאונה במסגרת השירות הצבאי. הראשונה והחשובה ביותר היא כמובן על מנת לשמור על הבריאות ולוודא שהמצב הרפואי, קל ככל שיהיה, מטופל ע"י מומחה רפואי. ניסיון העבר מוכיח בכל פעם מחדש כי נפגעי תאונות שפנו לקבלת טיפול רפואי מתאים לאחר פציעתם, צמצמו את הסיכויים לפיתוח נכות רפואית ו/או הצליחו להקטין את הנכות שנגרמה להם מהפגיעה.

הסיבה השנייה היא לצורך המשך קבלת תיעוד רפואי על אופי הפגיעה. בכל פעם שהנפגע מקבל טיפול רפואי, חייב הגורם מטפל לרשום דו"ח רפואי מתאים, המציין בין היתר את תאריך הפניה וקבלת הטיפול, תלונותיו של הנבדק, סוגי הבדיקות שנעשו ותוצאותיהם, מסקנותיו של הגורם הבודק והמלצותיו.
צריך שיהיה ברור, תביעת הפיצויים תקום ותיפול בהתבסס על מה שמצוין במסמכים הרפואיים השונים הללו.

כאשר הנפגע מוותר על בדיקה רפואית לאחר התאונה, לא תהיה לו כל אפשרות להוכיח לאחר מכן, מה היה מצבו לאחר התאונה, ממה סבל וכד', מצב שיאפשר לגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון לנקוט בקו הגנה ולטעון שהחוסר בתיעוד רפואי רלוונטי מהתקופה שלאחר התאונה, מוכיח שהפגיעה כלל לא הייתה ו/או הייתה מזערית ביותר.

יש לשמור על כל מסמך רפואי או אחר הנוגע לאירוע או לתאונה שגרמו לפגיעה ולדאוג להעבירם לעורך הדין המטפל בעניין בהקדם האפשרי.

5. הגשת התביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון

שלב חשוב ביותר בניהול התביעה לקבלת הפיצויים, הינו הגשת התביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון, על מנת שיכיר בתאונה או במחלה, ככזו שנגרמה במהלך ובעקבות השירות הצבאי. רק לאחר שהתאונה או המחלה תוכר ככזו, יוכל הנפגע לממש זכויות כלשהן. חשוב לזכור, ישנן תאונות ומחלות אשר למרות שעל פניהן נראות ככאלו שנגרמו בעקבות השירות הצבאי, בפועל החוק אינו מכיר בהן ככאלו.

אי לכך, ברור שאופן מילוי טופס התביעה הנ"ל והמסמכים המצורפים אליו, הינם משמעותיים ביותר ולעיתים קרובות יכולים להיות קריטיים, שכן טעויות בניסוח טופס התביעה או החסרה של מסמכים רפואיים מסוימים, יכולות להביא לכך שהתביעה תידחה והמשמעות לכך תהיה, שהנפגע לא יקבל את הפיצוי המגיע לו, אלה רק אם יצליח בהוכחת תביעתו בשלב של ערעור. אולם, אם גם בשלב הערעור לא יצליח הנפגע להוכיח כי התאונה או המחלה הינה כזו שנגרמה בעקבות השירות הצבאי, הרי שבעצם יהיה זה סופו של ההליך מול משרד הביטחון.

אי לכך, מומלץ מאד לחשוב היטב לפני כל מילה ומילה שכותבים בטופס התביעה ובמידה והנפגע אינו בטוח באופן מילוי הטופס בעצמו, רצוי מאד שייפנה לעזרתו של עורך דין העוסק בתחום זה, על מנת שיוכל להנחותו כיצד ולמלא את טופס התביעה באופן הטוב ביותר.

6. קביעת דרגת הנכות - בדיקה ע"י הוועדה הרפואית

לאחר שהתאונה או המחלה הוכרה ע"י קצין התגמולים במשרד הביטחון, ככזו שנגרמה בעקבות השירות, יהיה על הנפגע להיבדק על ידי ועדה רפואית, אשר תקבע האם בעקבות התאונה או המחלה הנפגע נשאר עם נכות מסוימת, זמנית או צמיתה.

בפני הועדה הרפואית יש להציג את כל המגבלות הרפואיות אשר מהן סובל הנפגע בעקבות התאונה או המחלה. גם לאופן בו מתארים בפני הועדה הרפואית את המגבלות מהן סובל הנפגע ישנה חשיבות רבה מאד שכן שוב, כל מילה חשובה, והטעות הקטנה ביותר יכולה להביא לכך שהנפגע לא יקבל את הנכות המגיעה לו.

לכן, חשוב מאוד שהנפגע ייוועץ עם עורך דין העוסק בתחום לפני בדיקת הועדה הרפואית, על מנת שיקבל את ההנחיות המדויקות והמתאימות לקראת בדיקה ויוכל להעלות את סיכויו לקבל את הנכות המגיעה לו.

7. ייצוג ע"י עו"ד מומחה בתחום הנזיקין - חובה

נפגעי השירות הצבאי ו/או בני משפחתם, אשר אינם שוכרים את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין בכלל וייצוג נפגעי שירות צבאי בפרט, במועד קרוב ככל האפשר ליום הפגיעה, עלולים לפגוע בתביעותיהם ובסיכוייהם לזכות בפיצוי מתאים. ההצלחה של רוב התביעות מן הסוג הזה, מבוססת ברובה על איסוף וארגון חומר הראיות הרלוונטי, הכולל אישורים ותעודות רפואיות שונות, דוחות חקירה, עדויות, תמונות וכד' ועל מינויו של מומחה רפואי או אחר, המתאים ביותר לצורכי התיק אך לא רק. החשוב מכל הוא ידיעת החוק והפסיקה המתאימים. מקרים רבים, אשר בהם מעורבים נפגעי תאונות ומחלות, האמורים לקבל מאות אלפי שקלים ואף יותר כפיצוי על פגיעתם, מסתיימים בקבלת פיצוי מזערי בלבד, רק בשל העיכוב בפניה לעורך דין מומחה בתחום זה.

לאחר הפנייה לעורך הדין, יש תמיד לדאוג להיות בקשר רצוף איתו ולוודא שהוא מעודכן בכל הפרטים וההתפתחויות במצבו הרפואי של הנפגע היות וכל שינוי שכזה, יכול להשפיע על תביעתו של הנפגע ועל שיעור הפיצוי שישולם לו.

*הכותב הינו בעל משרד עורכי דין העוסק בייצוג נפגעי שירות צבאי.
הכותב הינו בעל משרד עורכי דין העוסק בייצוג נפגעי השירות הצבאי. לפרטים נוספים ניתן לפנות לטלפון: 03-6122202 או לדואר אלקטרוני office@bechar.co.il או לאתר האינטרנט משרד עורכי דין - משרד הביטחון קצין התגמולים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב