דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקריסה כלכלית לצמיחה רוחנית 

מאת    [ 01/10/2008 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2518 פעמים ]

בכלכלה, כמו בכל המערכות החברתיות שלנו, תלות הדדית הוא שם המשחק. משברים בהם גורם אחד "מדביק" גורמים נוספים ומביא את השוק כולו אל סף קריסה, הם חלק מסממניה של הגלובליזציה הכלכלית.

עם זאת, הניסיונות לחזות אותם באמצעות מודלים כלכליים, נדונו עד כה לכישלון והמערכת הכלכלית אינה ניתנת לשליטה ולצפי מדויק. כל פעולה שלנו, ולו הקטנה ביותר, משפיעה על מערכות רבות שאין לנו כל ידיעה עליהן ומביאה לשינויים מרחיקי לכת במקום אחר בעולם. אם כך, האם ניתן בכלל לעשות משהו כדי למנוע את הקריסה הכלכלית הבאה?

חכמת הקבלה טוענת, שאם נבין את החוקיות הכללית על פיה פועלת המערכת שבתוכה אנו חיים - מערכת הטבע - ונפעל על פי חוקיות זו, נחזק את יכולת החיזוי שלנו באשר לעתיד, ונמנע את הקריסה הבאה.

איזון הדדי עדין

המקובלים מתארים את "הטבע העליון", ככוח העוטף את המציאות כולה בטוב ובאהבה, ומסבירים כי מטרתו להביא את כל פרטי המציאות לאיזון ולהרמוניה עמו. במערכות היחסים המתקיימות בטבע, אנו רואים כיצד האיזון וההרמוניה מתממשים בפועל, והם שמאפשרים את המשך קיום החיים.

לעומת זאת, במערכות המלאכותיות שהחברה האנושית בנתה לעצמה, פועלים כללים הפוכים. בבסיס ההתנהגות האנושית המניעה את המערכות הכלכליות והחברתיות, ניצב האגו, שמעדיף תמיד את האינטרס האישי הצר של בעלי ההון ובעלי המניות, על פני טובת הכלל. הרדיפה אחר השגת עושר, כבוד ושליטה על חשבון האחר, היא שעומדת בראש סדר העדיפויות של בעלי החברות.

כך יוצא, שבמאה העשרים ואחת, אנו כלואים במעגל קסמים שבו מצד אחד דוחף אותנו האגו להיפרד זה מזה, ומצד שני לוחצת עלינו הגלובליזציה להבין כי כולנו קשורים זה בזה ועלינו להתאחד. המצב המורכב הזה מייצר קונפליקט פנימי שאנו מתקשים להתיר אותו.

הפתרון - חינוך לחוקי הטבע

כדי שמערכת חברתית תצליח לשרוד עליה לקיים את חוקי הטבע. הפתרון טמון בחינוך:


    • ראשית, על קברניטי המשק להשתמש במערכות הסברה השונות כדי להביא לידיעת האנשים שאנו גוף רב-תאי ושכולנו קשורים זה לזה. כל תא ותא (כל אדם ואדם) במערכת האנושית יצטרך להבין שהמודל הכלכלי הרווחי ביותר עבורו הוא אושרו של אדם אחר (הזולת). רק כך הוא יוכל להבטיח את יציבותו.
    • לצד זה, עליהם להביא למודעות כללית של הציבור את הסיבות למשבר. בני האדם יצטרכו להבין שקיימת חוקיות שעל פיה פועלת כל מערכת הטבע, ושהטלטלה שאנו חווים כיום נובעת מכך שאנו פונים נגד החוקיות הזו. את הדוגמאות לכך ניתן לשאוב מאופן תפקודן של המערכות בטבע ומיחסי הגומלין וההדדיות ביניהן.
    • במקביל לתהליכים אלה, מקבלי ההחלטות יצטרכו ללמוד כיצד מתפקדת המערכת הכללית של הטבע, ולהשליך ממנה לגבי השינויים שנחוץ לבצע בכלל המערכות האנושיות כדי להביאן לאיזון.

רק כשהאנשים המשפיעים על חיינו יתחילו לפעול בכיוון זה, נצליח להוציא את העולם מהבוץ בו הוא שקוע היום עד צוואר, ולהובילו לחוף מבטחים.

"קבלה לעם" מטעם קבוצת המקובלים "בני ברוך" הוא עיתון הכתוב "בגובה העיניים" ושואף להעביר את חכמת הקבלה האותנטית בשפה פשוטה, קלה ומדעית. "קבלה לעם" הוא עיתון א-פוליטי, לא מסחרי ומטרתו היא להפיץ בצורה חופשית וללא תשלום את הידע העצום הטמון בחכמת הקבלה.
איך מרגישים רוחניות?
ראש השנה הרוחני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב