דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הדרך לפריצת דרך? 

מאת    [ 01/10/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3112 פעמים ]



מהי הדרך לפריצת דרך? / מאת יואב ברנזון



אנחנו רואים רק את מה שאנו יודעים


המציאות שלנו היא שיקוף של כל מה שאנחנו מסוגלים ומוכנים לראות. אנחנו רואים את מה שאנחנו יודעים, ואם לא למדנו או לא לימדו אותנו להאמין בדברים מסוימים או לראות כעובדה דברים מסוימים - הם כנראה לא יהיו חלק מהחיים שלנו ולא והם פשוט לא יופיעו במציאות שלנו.


קשיים כלכליים, מקצועיים, זוגיים, בריאותיים או כל קושי מסוג כלשהו הוא מראה לכך שאנחנו פועלים בצורה לא נכונה. כיוון שאיננו יודעים כיצד לפעול בצורה נכונה - הכישלונות או הקשיים ממשיכים לחזור על עצמם בחיינו פעם אחר פעם, בדיוק כמו אותה הגברת רק בשינוי האדרת, מבלי שתהיה לנו יכולת אמיתית לשלוט בכך.



הילדות מכתיבה את העתיד שלנו


מה שלמדנו והפנמנו שוקע עמוק אל תוך תת-המודע שלנו. משם הוא קונה אחיזה ושליטה בנו, בתגובות שלנו ובכל תפיסת המציאות שלנו. ללא שינוי של תת-המודע אין לנו דרך וכלים לראות מציאות אחרת וליצור דרך חיים שונה וטובה יותר מזו שאנו פוסעים בה כרגע.


בילדות אנו סופגים את המטען הנפשי המשמעותי ביותר. כל הידע והמידע שספגנו בילדותנו הוא המניע החזק ביותר שלנו גם בבגרותנו משום שבגיל הילדות אנחנו נמצאים במצב של ספיגה מוגברת ופתיחות אדירה לסביבה בה אנו חיים. זה כמעט בלתי אפשרי להתנגד בגיל ילדות להשפעות חיצוניות, ולכן המטען הנפשי שאנו סוחבים מילדותנו הוא המטען ששולט בנו בצורה החזקה ביותר גם בבגרותנו.



לימוד מחדש ברמה העמוקה


זה לא מספיק ללמוד דברים חדשים ברמה הקוגניטיבית. רמת ההבנה השכלתנית היא רמה שטחית וזמנית, ולכן גם אם למדנו משהו חדש ברמה הזו, עד מהרה הוא נשחק, נשטף ונעלם מהתודעה שלנו, והוא אינו מצליח להפוך לחלק בלתי נפרד מאיתנו.


לימוד שטחי נשטף ונעלם כעבור זמן לא רב. לעומת זאת, לימוד ברמה העמוקה נשאר לתמיד, והוא הופך לחלק ממערכת ההפעלה הפנימית שלנו. אם אנחנו מצליחים ללמוד תפיסה חדשה או אמונה חדשה ברמה העמוקה - באופן טבעי וכמעט מעצמה המציאות שלנו תתחיל להשתנות בהתאם לאותה פריצת דרך חדשה שהפנמנו.



למידה חדשה מובילה לידיעה חדשה ולראייה חדשה


למידה חדשה ברמה העמוקה מובילה לידיעה חדשה ולראייה של מציאות חדשה ושונה בתכלית. פריצת דרך כשמה כן היא, פריצה של דרך שקיימת בתוכנו ושאיננה משרתת אותנו או אפילו פוגעת בנו והרסנית לנו, במטרה להשתחרר ממנה ולעלות על דרך חדשה, נכונה, טובה וחיובית.


הדרך לפריצת דרך היא המוכנות ללמוד ברמה העמוקה תכנים חדשים, שונים וטובים בהרבה מאלה שלמדנו בילדותנו. היא כוללת מוכנות לויתור על הדרך הישנה שבה פסענו עד היום והפנמה עמוקה ויסודית של דרך חדשה לחלוטין. היא מובילה אותנו לסוג של לידה מחדש, של שינוי עומק ושל ראייה שונה בתכלית של עצמנו ושל החיים שלנו.



וטיפ לסיום: פריצת דרך בחיים, בכל התחומים, יכולה להתרחש בתקופה קצרה יחסית, בתנאי שישנה בשלות ומוכנות להפנמת תכנים חדשים ועמדות רגשיות שונות מאלו שהכרנו כל חיינו.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב