דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשבר הפיננסי והמחשוב - הזדמנות נהדרת 

מאת    [ 29/09/2008 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2903 פעמים ]

תגיות: pCon, בורסה, משבר, פיננסים, IT, ניהול, הזדמנות, עסקים

העננים השחורים השטים מעל שמי וולסטריט כמו גם העננים האפורים שנראים באופק הכלכלה הישראלית, מטרידים לא מעט אנשים.

ביחד עם זה, אנשים נחושים, יצירתיים ועם ראש פתוח, יוכלו דווקא לנצל את המצב החדש ולצאת ממנו מחוזקים, ולהגביר את הצמיחה והרווחיות של ארגונם.

היכן טמונה ההזדמנות?

מצבי משבר מעצם טבעם טומנים בחובם הזדמנות לשינויים דרמטיים, דבר שקשה לבצע בימים של שגרה. לכן דווקא עכשיו יותר מתמיד, הבנה רחבה ועמוקה של הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיות בכלל ובמחשוב בפרט, תוכל להביא למפנה ארוך טווח.

מי שמסתכל לאחור כמה עשרות שנים ובוחן את פשר העלייה הדרמטית ברמת החיים כמו גם הצמיחה הכלכלית המתמשכת, יגלה כי אחד מגורמי המפתח, אם לא הגורם הדומיננטי שהביא לשינוי, הינו יישום מושכל של טכנולוגיות שמציעות "יותר תמורת פחות".

בגלל המורכבות הרבה של הטכנולוגיה, שינויים תכופים ומהירים ומערכת מורכבת של יחסי גומלין בין הטכנולוגיות הרבות, בינן לבין עצמן ובינן לבין המציאות העסקית, מעטים האנשים שבאמת רואים את התמונה הרחבה ומבינים את משמעויותיה המעשיות. הבנה רחבה ועמוקה היא תנאי הכרחי לנצל את הפוטנציאל המבטיח שמציעות התפיסות החדשות.

לכן עבור אלה שכן מבינים מה באמת קורה ומה אפשרי, יישום מושכל ומואץ של טכנולוגיות המחשוב, דווקא עכשיו! יכול להיות השתיל שאת פירותיו ניתן יהיה לקטוף תוך שנים ספורות ובגדוללללללללללל.

איך עושים זאת?

בעוד שניתן לראות לא מעט יוזמת עסקיות מבטיחות מצד חברות סטארטאפ ישראליות, השימוש היצירתי שנעשה בטכנולוגיה במרבית תחומי החיים היומיומיים, הוא מוגבל למדי. כך למשל, ארגונים רבים מוציאים מיליוני שקלים על תקשורת וחשמל ו"שורפים מזומנים לחינם", כאשר עשרות אחוזים מתוך הסכומים האלה מוצאים למעשה ללא צורך וניתן לחסוך בהם, בהשקעה שולית קצרה וב-ROI (החזר השקעה) גבוה ומהיר.

ניתן לעשות זאת באופן מעשי, על ידי בחינה שיטתית של הוצאות התקשורת או החשמל הנוכחיות ואימוץ פתרונות טכנולוגיים זמינים מהמדף, שיראו רווח ממשי תוך פחות משנה, במקרים מסוימים אפילו תוך חודשים ספורים.

דוגמאות ממחישות

בצד ההזדמנויות המבטיחות, אציין שתי דוגמאות. תפיסות טכנולוגיות חדשות דוגמת SOA (מערך מחשוב לתמיכה במתן שירותים) או Cloud Computing (מחשוב בענן או שירותי מחשוב שזמינים מרחוק, בתרגום פרקטי) הן רק שתי דוגמאות להזדמנויות אטרקטיביות ומלהיבות, ליישום פתרונות טכנולוגיים חדשים וגמישים, לצד אפשרות לנסות יוזמות חדשות לשירות לקוחות הארגון בהשקעה מזערית. לאחר מכן ניתן יהיה בקלות לקשר באופן ישיר את ההיקף ההשקעה להיקף ההכנסות שיתקבלו מהפעילות העסקית החדשה.

מהו הסוד?

שתי מילות המפתח שיביאו לשינוי הן: הבנה ויצירתיות. השקעה בשתי אלה, יהיה בה כדי לראות את קשת ההזדמנויות החדשות שהמחשוב מציע, להביא לקוחות חדשים, להיכנס לתחומי עסקים חדשים ולהמריא. במקביל ניתן להמשיך ולממש את הפעילויות העסקיות הנוכחיות, ביעילות רבה יותר ועם פחות אנשים.

האם להמשיך לחשוב כמו בעבר, ללכת בדרכים הישנות, להניח שמה שהיה הוא מה שיהיה או לעצור לרגע ולהחליף את "גרזן הקיצוצים" המקובל, בחשיבה נועזת, חדשנית ויצירתית, זאת הבחירה שעומדת לפתחן של הנהלות רבות. פתרונות טכנולוגיים מבטיחים, שיצרו ערך עסקי חדש עם ROI קצר ומהיר, רק מחכים מאחרי הפינה להיחשף, וכל אחד צריך לבחור את מה שמתאים לו.

אנשים שרוצים להבין מה באמת שימושי וחשוב במחשוב, יכולים להיעזר בתחקירי pCon. דוגמא ניתן לקבל כאן: http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup25.asp

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב