דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירה חדשה מול דירה ישנה 

מאת    [ 29/09/2008 ]

מילים במאמר: 1002   [ נצפה 3404 פעמים ]

בדק בית וליקויי בניה

קניית דירה חדשה מול קניה של דירה יד שניה

 

עם הריביות הנמוכות של היום ועם מגוון האפשרויות העומד כיום בפני רוכש דירה פוטנציאלי, בעלות על בית או דירה הינה בהישג יד של רבים. אם הינכם חושבים על רכישה של בית, אחת ההתלבטויות הראשונות הינה האם לרכוש דירה חדשה או דירה יד שניה. כדאי לזכור גם כי מלבד הבעלות על נכס, עם כל הנוחות שבכך, הביטחון והשקט הנפשי, זוהי בדרך כלל גם השקעה טובה לטווח ארוך.

שיקולים אפשריים:

בכדי לעזור לכם להשוות את התועלת בין רכישה של בית חדש או בית ישן יד שניה, הצעד הראשון צריך לעשות הינו להעריך את השוק, בין על ידי ביצוע מחקר שוק עצמי ובין על ידי העזרות בבעל מקצוע, קרי מתווך דירות מקצועי. מתווך מהימן והגון יעזור לך להעריך את היתרונות והחסרונות בכל סוג של נכס ולעזור לך לאתר דירה או בית אשר יתאימו לציפיותיך ולצרכיך. לדוגמא, אתם יכולים למצוא בית חדש ואטרקטיבי, אבל עלולים להוציא כספים רבים לאחר מכן על פיתוח הגינה והשטח, והתקנה של אביזרים ותוספות שונות שתרצו בבית החדש, אשר היו יכולים להיות כבר מותקנים אם הייתם קונים בית יד שניה. במקרים רבים, גם כשקונים בית חדש, אין הדבר אומר שכבר קיימים בו הדברים שהייתם רוצים שיהיו ותצטרכו להוסיף דברים אלה בעצמכם. בנוסף, במקרים רבים, כשמדובר על בית חדש, הסביבה עצמה עדיין אינה מפותחת דייה. אין עדיין בתי ספר, גני ילדים, מרכז קניות מסודר, גנים ציבוריים, מדרכות, תאורת רחוב ועוד. חולפים שנים עד שהסביבה מתפתחת, האזור מתפנה מפסולת ואבק הבניה והעצים צומחים לגובה שמעניק צל. בדרך כלל תקופה כזו אורכת כעשר שנים. בקניית בית יד שניה בסביבה ותיקה יודעים מראש למה לצפות ואין צורך להמתין זמן ארוך כל כך, הפוגע ברמת החיים, עד שהסביבה מתפתחת. בקנית בית או דירה יד שניה, אפשר לקבל תוספות רבות שהבעלים הקודמים הוסיפו, ואשר יענו על צפייתכם ובכך יחסכו לכם כספים שהייתם צריכים להשקיע בעצמכם בכדי להוסיפם.

 

היתרונות בקנית בית או דירה חדשים:

קניית בית או דירה חדשים הינה התחלה של פרק חדש ומרענן בחיים. אתם יכולים לבחור בית המתאים בצורתו ובגודלו לצפיותיכם (ולתקציבכם) ולתכנן אותו באופן שבו הייתם רוצים שיהיה, בדיוק על פי טעמכם או לבחור בית מחברת בניה גדולה ממבחר המודלים המוצעים על ידה. קיימים גם יתרונות נוספים ברכישה של בית או דירה חדשה, לדוגמא:


    • 

    בקניית בית או דירה חדשים, קיימת גמישות רבה יותר בתכנון ובעיצוב של הבית עצמו או של החצר ותוכלו לעשות הכל בהתאם לטעמכם (במסגרת תקציבכם כמובן). אתם יכולים לבחור את סוג ודוגמת הרצפות, הכלים הסניטריים, ארונות המטבח וכדומה. הקירות, החלונות, הדלתות ושאר האביזרים הינם חדשים לגמרי וללא פגיעות וטלאים עקב תיקונים, כפי שקורה לא אחת עם בית או דירה יד שניה. שלא כמו בבית יד שניה, בבית חדש עדיין לא ניכרים סימני הבלאי וסביר להניח שבמהלך העשר שנים הראשונות לאחר גמר הבניה, לא יהיו בעיות מיוחדות אשר יידרשו תיקונים, תחזוקה ואף שיפוץ מקיף יותר.


    • 

    הסטנדרטים הקיימים כיום, בכל הנוגע למערכות חשמל, צנרת מים וכדומה, גבוהים יותר מאלה שהיו בעבר וזאת בנוסף לבלאי שמערכות כאלה עוברות במהלך השנים. קנייה של בית חדש מבטיחה לכם במקרים רבים (בהנחה שהבית נקנה מחברת בניה טובה), שמערכות אלה יעבדו בצורה טובה ואמינה במשך שנים מבלי שתצטרכו לבצע תיקונים שונים ולסבול מתקנות אקראיות.יצוין כי נהוג במקרים כאלה לזמן מהנדס בנין בכדי לבצע בדק בית (ביקורת מבנים) לאיתור ליקויי בניה.


    • 

    קיימת אחריות של הקבלן לתיקון ליקויים ותקלות שונות אשר יכולות להתגלות לאחר אכלוס הדירה, בעוד שבדירה או בית יד שניה, הרוכש צריך לתקן אותם בעצמו.


    • 

    באופן מסורתי, ערך הקרקע נוטה לעליה במהלך השנים הראשונות וזאת כשמדובר בבית או דירה הנמצאים בשכונה חדשה. עם השנים, כשהשירותים השכונתיים כבר מפותחים (גנים ציבוריים, מדרכות, עצים גבוהים ברחובות, מרכזי קניות, בתי ספר, גני ילדים וכדומה), ערך הקרקע כתוצאה מכך עולה ולכן קניה של בית או דירה בשכונה חדשה הינה השקעה כספית טובה לטווח הארוך.

היתרונות בקניה של בית או דירה יד שניה:

מצד שני, רבים מאלה המעדיפים בתים או דירות יד שניה יגידו שאין תחליף להרגשה ברכישה של בית קיים, דבר שלא תמצא בבית חדש. ההרגשה הכללית היא שהבית, הבניין בו נמצאת הדירה, הרחוב והשכונה כבר התפתחו ואין צורך להמתין שנים כפי שקיים ברכישה של בית או דירה חדשים. כל זאת כמובן שמדובר בבית או דירה שתוחזקו היטב והרשויות המקומית מטפלת בצורה טובה בשכונה בה מצוי המבנה. בנוסף, בבית או דירה יד שניה, במקרים רבים הדיירים הקודמים הוספו תוספות רבות ושיפורים, שיתכן ויתאימו גם לצרכיכם ויחסכו לכם את הכספים שהייתכם צריכים להוציא אם הייתם מוסיפים אותם בעצמכם. ישנם יתרונות נוספים כגון:


    • 

    הרוכש של דירה או בית יד שניה רואה בדיוק את המוצר שאותו הוא מקבל. שלא כמו במרבית הדירות והבתים החדשים, אשר הרכישה מתבצעת בדרך כלל בשלב של תכנון או תוך כדי תהליך הבניה, ברכישה של בית או דירה יד שניה אין הפתעות. הקונים רואים בעיניהם את גודל וצורת הדירה, דבר שקשה למרבית האנשים להעריך מתוך שרטוטים, קל יותר לתכנן את אופן ריהוט הדירה, רואים לאן משקיפים החלונות, אפשר לדעת מראש מי השכנים ולשוחח איתם, רואים מה מצב הבניין וכיצד הוא מתוחזק.


    • 

    אפשר לדעת מראש אליו ליקויי בניה קיימים במבנה או בדירה. חלק מהליקויים הנפוצים בבניה חדשה הינם רטיבויות ופגיעות בשלד המבנה (שקיעות יסודות, סדקים וכדומה) אשר יכולים להיות ידועים מראש ואין הפתעות מיוחדות. 


    • 

    הסביבה החיצונית שמחוץ לבנין כבר התפתחה ויודעים מראש מהם השירותים הסביבתיים, כגון גנים ציבוריים, מתקני משחקים לילדים, בתי ספר, גני ילדים, מרכזי קניות וכדומה. לא צריך להמתין שנים עד שיצמחו עצים ברחובות ובגינות, לא צריך לסבול תקופה ארוכה מאבק ולכלוך הבניה המתבצעת בבניינים אחרים בשכונה.


    • 

    בדרך כלל, כשרוכשים דירה או בית יד שניה, ההוצאות המיידיות קטנות יותר. המקרים רבים אין צורך להוסיף תוספות כגון ארונות קיר, שדרוג המטבח, מזגן אוויר, פרגולות (בבתים), פיתוח הגינה והשטח סביב הבית (בבתים פרטיים). בבית חדש לעומת זאת, הרוכש צריך להשקיע סכומי כסף ניכרים בכדי להוסיפם בעצמו.

ללא קשר אם החלטתם לרכוש בית חדש או בית יד שניה, ודאו כי בדקתם תחילה את כל האפשרויות והעליתם את כל השיקולים האפשריים בכדי לבחור בדרך הטובה ביותר עבורכם וזאת בכדי שאתם ומשפחתכם תהיו שלמים עם הבחירה. השיקול הראשון והחשוב ביותר שעליו צריך להחליט הינו המיקום של הבית. איפה אתם מעוניינים לגור, מה המרחק ממקום העבודה, מבתי הספר וגני הילדים, אילו שירותים סביבתיים ישנם באזור – מרכזי קניות, ספריות ציבוריות, גינות ציבוריות, מקומות בילוי וכדומה. תשובות לשאלות אלה אפשר לקבל בדרך כלל ממתווך דירות המתמחה באזור מסוים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב