דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סל קניות או סל מודעות 

מאת    [ 28/09/2008 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2261 פעמים ]

עיתוני סוף השבוע היו עבים יותר, גם שקלו יותר. לא שהיו בהם גילויים או כתבות יוצאות דופן. היו הרבה יותר מודעות על "מבצעים" ו"הוזלות"", ומחלקות השיווק והמודעות דרשו ממערכת התוכן עוד ועוד עמודי טכסט כדי לאזן במקצת את כמות המודעות. העיתונאים נדרשו לספק עוד ועוד חמרים. וכשאין משהו משמעותי לכתוב אז "מחרטטים".

התופעה אינה חדשה. היא חוזרת על עצמה כמעט בכל ערב חג. גם הפעם. בימים אלה מובילות מודעות מבצעי המכירה לרגל החגים. לפני ראש השנה בולטות המודעות על הוזלת "סל המזון" ברשתות השיווק. כל רשת מנסה לשכנע כי אצלה "סל הקניות", לחג זול יותר. הטכניקות שונות ומגוונות. מפרסמים מחירים של מוצרים שהוזלו, מפיצים קופונים של הנחות למוצרים מסוימים , יוצרים דמות טלוויזיונית של "סופר גיבורה" [לא גיבור שהרי את קניות המזון לחג, לדעת הפרסומאים, עורכות נשים..] הנלחמת במחירים היקרים ומאלצת את אקדחי המחירים להדביק על המוצרים מחירים זולים.

 בנוסף לפרסום האגרסיבי של מודעות בתשלום על מבצעי הוזלה, עם או בלי מירכאות, הפקת דפי מידע המחולקים למבקרים בסניפי הרשתות ישנה מערכת פרסום המבוססת על סקרי שוק אובייקטיביים, עם או בלי מרכאות. על סמך הממצאים קובעת רשת אחת, כי היא "הזולה ביותר בסל המוצרים לחג". רשת אחרת, מתחרה, תקבע במודעה משלה כי דווקא אצלה נמכרים המוצרים הזולים ביותר לקראת ראש השנה. לראייה יצטטו מתוך ידיעה באחד העיתונים, אותה ידיעה עליה הסתמכה הרשת המתחרה "הזולה ביותר" ויביאו פרטים על מוצרים שהוזלו אצלם בימים האחרונים, במסגרת מבצע מיוחד. לא תמיד ברור מי יזם את הידיעה/כתבה. הפרסומאי שתכנן להשתמש בה כמודעה בתשלום או מערכת התוכן שבמקרה שיחקה לידי הפרסומאי בממצאיה.

מבצעי הקניות" לרגל החגים אינם מסתיימים, אף פעם למחרת החג הראשון למרות שחלקם מודיעים על כך מלכתחילה. המשווקים והסוחרים יעשו כל מאמץ על מנת להאריך את משך הזמן עליו ניתן להחיל את מבצעי המכירה המיוחדים. העיקר שיבואו ויקנו. כך או אחרת, צריך להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל "פרסומי ההוזלות" הללו. ברור לכל כי סל הקניות השנה התייקר בשיעור של למעלה מ -20% לעומת השנה שעברה. אז ממה ההוזלה מהמחיר שהעליתם לפני שבועיים והורדתם למחיר הקודם למשך שבוע/שבועיים?הפרסום המסיבי של "הוזלות לחג" הוא כמובן לגיטימי. הצד החיובי שבו - התחרות על כיסו וגם על ליבו של הצרכן. כל הרשתות מציינות בפרסומים רשימות של מוצרים זולים. אבל זהו רק מדגם של מוצרים. אף פעם אין זה פרסום המבוסס על מחירי כל המוצרים באותה רשת.

הטכניקה של פרסומי ההוזלות לחג ראויה לבחינה. צריך לזכור, כי קשה מאוד לבודד סל של 30-20 מוצרים ולהחליט שהם הם המייצגים האמיתיים של סל הקניות לחג. המציאות הזו מחייבת את הצרכן בזהירות. עולה השאלה האם המחיר הנמוך של אותם 30-20 מוצרים שהוזלו ומוצגים בפרסומים, אינו אלא כיסוי למחירים גבוהים ויקרים של מוצרים אחרים הכלולים בסל לחג אך לא בפרסום. סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר. הוא שונה ממשפחה למשפחה, משכבה חברתית אחת לרעותה. תרבות החיים והדיור אף היא משפיעה בכיוון של חוסר אחידות.

מכל "הרעש" הזה, מי שיוצא פגוע במיוחד הם הסוחרים הפרטיים. סקטור זה של המסחר אינו מצויד עדיין במערכת השיווקית פרסומית שתאפשר לו להשתלב ב"משחקי חג" אלה. חשוב עם זאת להזכיר כי המציאות היא שלא פעם המחירים בחנויות הפרטיות זולים מאלה שרשתות השיווק מתפארות בהם. כדאי

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב