דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך יציבה ומפלתו של חוק לימודי חובה: זעם האימהות 

מאת    [ 27/09/2008 ]

מילים במאמר: 1262   [ נצפה 2731 פעמים ]

מאמר זה מוקדש לחתן פרס ישראל פרופ' זאב שטרנהל, שנפגע במעשה טרור. מי ייתן ותדע רפואה שלמה.
ח'אלד חוסייני, סופר :" בכל עניין ודבר תופנה אצבעו המאשימה של הגבר אל האישה."

סוחר קשיש בנשק, שהיה בקי גדול בהיסטוריה של אירופה, טען באזני ידידיו שמעולם לא ידע העולם טרור וטבח והשמדת עם כמו במאתיים השנה האחרונות. מן הסתם ידע על מה הוא מדבר, כיוון שצלחה דרכו,והחזון של טיל כתף לכל נער וגבר הבעיר את הבלקן והניב הון שאותו הוריש בנדיבות לארגוני שלום בעולם כולו.

ניתן לקבוע בבטחה שמאז סוף המאה-ה-19 ועד ראשית המאה ה-21 ,זמנם של המהפכה התעשייתית והחלת חוק לימודי חובה באמריקה ואירופה, נפלו בחרב מספר עצום של חיילים ואזרחים, מכל הגילים והגזעים, במימדים שכמותם לא ידע העולם העתיק.
מחייבי המדע יאמרו שסיבת הדבר היא כושר ההרס של הטכנולוגיה המודרנית .
מאמר זה בא לטעון אחרת:
מעולם לא חווה העולם גלים כאלה של שנאה וזעם,כפי שחווה מאז נצטווה כל ילד לשבת בכיסא מגיל רך כדי ללמוד קרוא וכתוב, 15000 שעות מכיתה א' ועד בגרות במאה ה-21.
טכנולוגיה מתקדמת אינה הסיבה, אלא רק אמצעי למימושו של זעם רצחני ושכיח בין כל אדם לחברו.
המשורר הומרוס מספר שקרבות המוניים של זעם וטבח התרחשו רק לעיתים רחוקות בעשר שנות מלחמת טרויה. רוב רובו של הזמן הוקדש לקרבות טקסיים בין אכילס וגיבוריו של אגממנון היווני לבין גיבורי הקטור הטרויאני, ואלו הצטיינו בעיקר בהצטחצחות לשון ושריטות קלות.משנכבשה העיר הוחרבה כליל,הנשים נאנסו ונלקחו כשפחות,הגברים שנכנעו הפכו לעבדים בספינות המלחמה.
הרומאים, שהיו לוחמים תועלתיים, לקחו בעיקר עבדים ,וגם תושבי גמלא ומצדה נטלו את נפשם בידיהם שלהם, מעשה של בחירה בין עבדות וקידוש השם, כמעשה חנה ושבעת בניה.
הגדיל לעשות קיסר סין חואד טו, שהטכנולוגיה הפרימיטיבית לא מנעה ממנו לטבוח ביום אחד 40.000 כובשים מונגולים, ולסרס עוד רבבות פקידי ממשל מטעמם. אלפי גרזנים נתכהו והושחזו,ורבבות של נידונים המתינו בשלווה והשלמה עד בו תורם להיערף.
לא זעם ושנאה הניעו אותו, אלא חזון של אימפריה מאוחדת ושיקול פוליטי קר.
אחריו בא סון טסון, פילוסוף וגאון צבאי אשר קריאת ספרו היא חלק מהכשרת כל קצין
מודרני ,ואמר שאין צורך להשמיד את האויב שנכנע או ברח.די לשבור את רוחו.


שבירת הרוח והגוף הם מפלתו של חוק לימודי חובה בעידן המודרני. אלה מולידים זעם ושנאה של מיליארדי אדם אשר לכולם מכנה משותף אחד:חוק לימודי חובה. ההרגל לצוות על ילדים רכים לשבת בכיסא מכיתה א' ועד בגרות, ללא כל הדרכה כיצד לעשות זאת נכון. להנביט את זעמם ומכשלותיהם,להטמיע בהם ליקוי עצבי ותפקודי, כי יציבת האדם לא נועדה לישיבה בכיסא בכיתות בטון או קש. טבעם הביולוגי של נערים ונערות מתבגרים הוא לרוץ ולקפוץ ולהתפתח בתנועה בטבע.
האדם הוא מעשה הבריאה, והכיסא הוא מעשה ידי האדם. עבור האנטומיה האנושית, התנגדות מיטבית לכבידה מושגת בעמידה על שתי רגליים יציבות. התנגדות היציבה לכבידה בתנוחת ישיבה מחייבת מאמץ מיוחד של שרירי הגב והצוואר לשאת את משקל הראש, ותמיכה מועטה של הגפיים התחתונות. בעיקר בישיבה של הישענות אחורה על מסעד הכיסא.
ילדים אינם שופטים, ונענים בטבעיות למצוות המבוגרים.ילדים מקבלים ומשלימים עם הוראת המורה:"שבו, תקשיבו!" .
אלא שההרגל להתנגדות שרירית מוגברת ומאומצת לכבידה עקב שנים ושעות ארוכות של ישיבה בכיסא הופך להרגל רוחני של התנגדות. התנגדות לכל דבר ועניין, התנגדות לכל אדם אחר ולכל תרבות שבנמצא. התנגדות לאדמה ולטבע, ומודעות אקולוגית ושמורות טבע הם רק כיסוי של עלה תאנה דקיק.
הרגל נפשי זה מצטרף לנזקי היציבה והשפעתם על ההתפתחות הביולוגית.
שאלה: האם יש הבדל בין התפתחותה המינית של ילדה אשר ישבה כבר9.000 שעות בכיסא ,כל יום ארבע שעות לפחות מכיתה א ועד כיתה ז, ובין התפתחותה המינית של רועת כבשים אנאלפבית? האם הישיבה בכיסא משפיעה על התפתחותו של הרחם ואיברי הרבייה ותפקודם בעתיד?
האם ההבשלה המינית בישיבה בכיתה היא הגורמת האמיתית לירידת ספירת הזרע כדי מחצית אצל גברים צעירים, לרבות הורמונים במזון וזיהום סביבתי?

שינויים ביולוגיים אלה משפיעים על הדורות הבאים. אך השאלה מה קורה לאדם שחווה את הישיבה בכיסא כנדרש משנות לימודיו והשכלתו המקצועית, ואם השפיע הדבר באופן דומה על גברים ונשים מעולם לא נשאלה ונחקרה.
רופאים רבים מאז החלת חוק לימודי חובה באמריקה ואירופה טענו שחלה עלייה תלולה בעיוותי שלד ויציבה אצל ילדים , והם משפיעים על האיברים הפנימיים, אך התגבשה תפיסה כללית בחינוך שהפסקות לצורך תנועה ופעילות ספורטיבית, וגם חופשת לימודים ממושכת, מאפשרים ליציבה לחזור למהלכה התקין.
אין הדבר כך כלל וכלל. מאמר מחקרי של פרופ' אחיהוד למען ארגון הבריאות העולמי קובע שרוב תמותת האדם בשנת 2020 תתרחש בשל מחלות כרוניות, והוא מונה את העקמת, אסתמה , סוכרת ולאוקומיה. כולן מחלות פנימיות שמקורן בלבלב,כבד, שלד ומח העצמות.
על אלה אפשר להוסיף הפרעות אישיות ומין הנובעות מפעילות חריגה של בלוטת התריס ויותרת המוח.
מקובל להגיד על מתבגרים שהתנהגותם נובעת מהתפרצות הורמונים.אלא שפעילות הורמונאלית חריגה מלווה באופן מתמיד את חייו של כל אדם שיציבתו מעוצבת ומושפעת על ידי ישיבה ממושכת בגיל הרך ועד בגרות. על כך יעידו מאות סוגים של תרופות מרץ ותרופות נוגדות דיכאון, אלכוהוליזם והתמכרות לסמים, מזון וסקס, פשעי שנאה של מתבגרים וזעם או דיכאון של נשים לאחר לידה.כל אלה נעלמים אחרי גיל חמישים ושישים, ומבשרים לרוב את סוף תוחלת החיים הטבעית.
זעם האימהות:
אפשר שהוא זעם רוחני טהור של דורות של אמהות שכולות על גברים שהם קלגסים קטלניים,אנסים ורוצחי ילדים. אלה שרצעו את העוללים אל דלתות הכנסיות בטורקיה הבוערת של אטא טורק בימיה האחרונים של האימפריה העותומאנית, או אלה שהעמידו את שורת האימהות העירומות מעל בורות המוות של מיידאנק ובירקנאו, זיכרון חי ורוטט של כעס המועבר מאם לבת על אוזלת ידם של גבריהם העירומים בשורות שממול .אפשר שאימהות המליטות פני ילדיהן בעוברן בגיא ההריגה כמתואר ברישומיה של קטה קולביץ התחלפו בתמונות של אימהות בשחור שבמחאתן הוציאו את הבנים מלבנון בפעם הראשונה.
אפשר גם שהזעם אינו אלא מופע ביולוגי טהור, הנובע מוויסות לקוי של המתח השרירי. סימניו הם שרירי כתפיים-צוואר מעובים ושינויי יציבה חריפים לאחר הלידה הראשונה. אלימות פוליטית ומשיחית של ילדי המתנחלים או מפגעים דחויי אהבה עם חלום דתי של שאהידים אינו אלא קליפה דקה של הצדקות תרבותיות סביב גרעין זעם אינסופי שמקורו בדיכוי ביולוגי בגיל הרך.
המהפכה הגדולה מכולן בחברת האדם היא המהפכה הפמיניסטית.
מלחמת העולם השנייה הוציאה לחזית 50 מליון גברים, והותירה את מפעלי התעשייה והייצור המלחמתי כמו את הערים והכפרים מרוקנים מידיים עובדות. הנשים תפסו את מקומם של הגברים מול פסי הייצור ובמוסדות החינוך, והשינוי הוליד תובנה כלכלית חדשה: כושר התפוקה של אישה עובדת בישיבה אינו נופל ואף עולה על כושר התפוקה של גבר שעובד בישיבה .
המודעות וכושר ההשתכרות, חופש כלכלי והשכלה הולידו רעיון של שוויון מלא בין נשים וגברים.
אלא ששוויון זה מעולם לא התממש באמת ולו לרגע עד עצם הזמן הזה. יחסי גברים ונשים הפכו לשדה קרב קטלני במאבק על שליטה וכוח, משרות וכסף,זכות המשמורת של הצאצאים ובלעדיות נשית בחינוך ממלכתי ,רווחה ומנהל. טריטוריאליות מיליטאנטית של מקצועות, משולבת באידיאולוגיה דתית או חילונית של אסרטיביות=תוקפנות.
היציבה הנשית השתנתה מאוד מאז רישומי הפחם של רות שלוס וקטה קולביץ. נחישות ודעתנות מופיעים ביציבת האישה כשפת גוף של שהייה מתמדת בעמדת תקיפה ,וחשיפה של חזה מוגדל הורמונאלית וחולצות בטן אצל אמהות מבוגרות אינם מבטאים חופש לבוש וטעם אישי אלא התנהגות עדרית של התרסה מינית.
מגוון המופעים של הזעם הוא אינסופי בגיוונו, אך אין ספק שהבולט מכולם הוא מופע הזעם המחזורי. הוא מופיע בסוף שבוע העבודה, חזק או מוחלש לפי חול או מועד,מחזור הכבידה של הירח ומחזור הביוץ. הזעם הזה הוא דייר קבע בנשמתן, הופך עוללים לטרוריסטים, בנים מתוסכלים למתאבדים, ואת הבעלים לרוצחי נשים ואנסי ילדים. הוא שוכן בנשמתו של כל אדם מן העת החדשה.
גם ילדי השכנים הדתיים ששפכו אבקת כביסה על מזרוני האימונים של ילדי החילוניים הם טרוריסטים עתידניים,ואני חוזה את עירי נחלקת לגטאות מבוצרים של עשירים ועניים, מתנחלים ושמאלנים,ערבים ויהודים ,שחורים ועולים מחבר העמים, מוקפים גדרות תיל עמדות שמירה ומקלעונים.
חזונו ומלאכתו של סוחר הנשק לא תמו. אקדח על כל מותן וטילי כתף בילקוטים יחליפו את הסכינים היפאניות בבית הספר והבקבוקים השבורים במועדונים.
בעלים יצטרכו להסכין עם זעם הנשים , ילדים יקבלו כמובן מאיליו התנכרות ואלימות
רגשית .הפתרון ההגיוני של הפחתת שעות ישיבה בלימודים אינו ישים, וללמד תלמידים לשבת נכון הוא עוד חזון למועד. אפשר שזמן התיקון אזל.
אודות המחבר: מורה לחינוך יציבה ברישום,שיטת אלכסנדר וטאי צ'י.
מקדם חוק חינוך יציבה ונוהל יש.8* דקות: אימון אישי וקבוצתי לקימה נכונה וישיבה בכיסא כעמדת למידה, עבודה ונהיגה.

לחתימה על עצומה למען חוק חינוך יציבה: http://www.atzuma.co.il/petition/yetsiva/1/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב