דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו טיפול באמצעות דמיון מודרך ? כיצד לנצל את הפלא התשיעי הדמיון שלנו לצורך טיפולים רוחניים להעצמה אישית ולפתרון בעיות יום יומיות כגון הרטבה, אובדן ... 

מאת    [ 19/01/2006 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 4205 פעמים ]

בס"ד

מהו דמיון-מודרך - הפלא התשיעי של הדמיון

רבות דובר על כוח רצון האם דובר על כוח-דמיון? האם קיים דבר כזה כוח-דמיון?
כוח-הדמיון של האדם יכול לגרום להפעלת רגשות ותחושות באמצעות "הראייה-דמיון" שמפעילות תחושות שונות בגופינו שלעיתים אינן רצוניות. הדוגמאות לכך הנן רבות ולא תמיד אנו עוצרים לתת עליהם את הדעת או לחשוב לעומק הדמיון מה באמת קרה והתרחש.
ישנם רבים שטוענים שבאמצעות הדמיון הם מסוגלים לשנות או להזיז חפצים ?בוודאי כולכם מכירים את השם - אורי גלר ?

דוגמא אופיינית להפעלת רגשות ותחושות באמצעות הדמיון הנה אישה המגלה את הריונה . היא תדע לספר לסביבתה שהיא "חשה ומרגישה" תחושות הריון של תנועות עובר,בחילות ועוד למרות שתחושות אילו עדין מוקדמות מדי לתהליך ההריון ולמעשה מופעלות ע"י הדמיון שלה.

דוגמא אחרת לכוחו של דמיון כאשר המילה "כעס" מעוררת אצל אנשים רבים תחושות של כאבים בחזה,כאבי ראש,לחץ דם ועוד תחושות גוף שונות. הדימוי כשלעצמו מעורר את תחושות הגוף השונות בצורה כל כך עזה שהאדם מאמין שתחושות אלו קימות כאשר דימוי זה אינו רצוני. לעומת זאת הפעלת הדמיון באופן רצוני יכול להוביל ולחולל פלאים בגופינו.

מהו דמיון-מודרך - דמיון מודרך הנו תהליך טיפולי אלטרנטיבי שמטרתו הגעה לתודעה האישית שלנו ולפנימיותנו על מנת לחלץ אלמנטים בעייתיים שמפריעים לנו בחיי היום יום. בסיס הרעיון בטיפול הנו הקשר בין "דמיון-תחושות".
טיפול בדמיון מודרך - בטיפול באמצעות דמיון מודרך אנו מצליחים באמצעות הפעלת הדמיון לטפל במגוון בעיות גוף ונפש-בעיות רפואיות,פחדים, לחצים ,הריון ועוד בעיות מגוונות אחרות שאין להם הסבר. אנו מפעילים את מנגנוניי הדמיון לטיפול מושכל בבעיות שונות שקימות בגופינו כשלמעשה כוח הדמיון והרצון מנצח את הגוף.
תהליך הטיפול בדמיון מודרך מתחיל במדיטציה קצרה עם מוסיקה רקע מרגיעה שבה המטופל נכנס למצב של רוגע ונשימות קצובות. תהליך הנשימה הנו בעל חשיבות רבה ומכריעה בטיפול זה. תהליך הנשימה-נשיפה הרגיל מייצר מרץ ואנרגיה לגוף ולעומתו תהליך הנשיפה-נשימה בזמן טיפול מעורר את מערכת העצבים ועוזר לגוף להירגע ומרפה את השרירים.
התהליך ממשיך בסיפור ודימויים שדרכם אני מובילה את המטופל לשורשי הבעיה שבה אנו מעונינים לטפל . המטופל, באמצעותי כמטפלת, מפעיל דימויים שונים וחש שחלים בו שינויים גופניים כגון תחושות קור,חום,צבעים,תמונות. לאחר שהדימויים משתנים ונעלמים, משתנות גם הרגשות והתחושות הנפשיות. הטיפול אישי ומשתנה ממטופל למטופל.
בתחילת הטיפול אני "מקבלת" באמצעות תקשור מהו התהליך שעלי לעבור יחד עם המטופל ?. אני "רואה" ו"חשה" תהליכים נפשיים ופיזיים שקורים או קרו למטופל. מידי פעם עלי להביא את המטופל לתהליך ריפוי של דמיון-מודרך כרקע לטיפולים אחרים מאחר ואינו מחובר מתוך פחד חסימה או חוסר אמונה בעצמו. במהלך הטיפול המטופל משתחרר ומתחבר לעצמו. עובדה חשובה שברצוני להדגיש ולציין שהטיפול הנו חזק, עוצמתי ומתמשך ובמהלך הטיפול המטופל "מקבל" כלים לטיפול עצמי ואינו מפתח תלות במטפל.

למעשה הטיפול ב"דמיון-מודרך" אינו מסתיים בטיפול בבעיות ה"בוערות" בלבד ומקנה בנוסף למטופל, יתרונות נוספים כגון חיזוק הביטחון העצמי,התחברות לתת המודע שלו ולהעצמה אישית. יש להדגיש שתהליך זה אינו פותר את המטופל מתרופות,אלא תומך ומשלים.

דוגמא בעיות הרטבה טיפול באמצעות דמיון מודרך - בטיפולים שבהם היו מעורבים ילדים שסבלו מתופעת הרטבה חזרו וצצו במהלך הטיפול, באופן שטתי, אותם האלמנטים. הילדים ציינו שבצינור השתן יש חורים ולכן קיימת דליפה - "הרטבה" . כתוצאה מהמדליפה יש חוסר יכולת לשלוט בלילה על השתן. בטיפול בדמיון-מודרך "סתמנו" את החורים. לאחר הטיפול תופעת ההרטבה נפתרה או שמספר ההרטבות קטן משמעותית ואז המטופל למד איך לטפל בעצמו באמצעות הכלים שרכש. מדובר בגמילה מהרטבת לילה שאף אחת מהן לא חוותה.

"פרפרים המרחב רוחני" בהנהלתה של דפנה ביסמוט ? מטפלת הוליסטית רב תחומית ומדריכה רוחנית, בעלת ניסיון רב.
מתמחה בתקשור, איזון אנרגיות , דמיון מודרך, שיחזור גלגולים,בעיות קשב וריכוז בילדים, קריסטלים, פתרון חלומות.
dafnabis@walla.co.il
08-8674358



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב