דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלילות סבתא מם באינטרנט 

מאת    [ 25/09/2008 ]

מילים במאמר: 834   [ נצפה 2319 פעמים ]

השיחה שלי עם מ' מתחילה בכך שהיא מבקשת שלא אחשוף את שמה. בכל אופן מדובר בסבתא לנכדים, ובהמשך הכתבה תבינו מדוע אינה ששה להחשף בשמה המלא. לפיכך נקרא לה כאן מ'.
בצעירותה עסקה בעיצוב אופנה, "היום את הדיגום והכל עושים עם מחשבים ואני מצטערת שפספסתי את התקופה הזאת." היא קובלת.

היא החלה להשתמש באינטרנט כבר לפני יותר מעשור. בהתחלה השתמשה בו כדי לכתוב מיילים לילדים. "בשנים האחרונות יש הרבה אנשים מבוגרים שמחוברים לאינטרנט וזה בעיקר לצורכי מייל, יש אצלנו (בכפר הגמלאים, ע.מ.) דוברי אנגלית בדרום אפריקה ואנגליה והם שומרים על קשר במיילים."
כשרצתה להתחבר לאינטרנט בכפר הגמלאים בו היא מתגוררת, הסתבר לה שהיא למעשה קומפיוטר פריק הכי גדולה שם. "יש לנו חדר מחשבים עם ארבעה מחשבים דפוקים ומדי פעם יש כמה קורסים אבל כשרציתי להתחבר לאינטרנט בכבלים, כי כאן לא היתה אז אפשרות להתחבר ב-ADSL - אני הייתי הראשונה, אז האחראי על חדר המחשבים אמר: תתחברי את ותלמדי אותנו.

"התקשרתי לנטויז'ין והוט וחיברו אותי למודם דיגיטלי. למדתי לבד. אם אני נתקלת בבעיה אני שואלת ומנסה לבד עד שאני מצליחה."
באותה הזדמנות היא מספרת לי שהבוקר לא הצליחה לפתוח איזה אתר שרצתה וגם התוכנה לא עלתה לה, "לא עזר לי כלום," היא אומרת לי, "הסרתי אותה והתקנתי אותה שוב." אני מהרהרת בקול שאולי יש איזה רוגלה, והיא מיד טוענת, "כן אבל יש לי Ad-Ware". אני מהססת אם להציע לה לעשות שחזור מערכת - אך היא מבטלת אותי מיד, "שחזור מערכת, כן אני חושבת שאני באמת אעשה, ואחזור לשבוע שעבר."

כמו שהבנתם לא מדובר פה באיזה טירונית מתלמדת. להפך היא הפכה הגורו של המשתמשים בכפר. "יש פה אחת בת 92 שאני עוזרת לה. אני מסבירה ונותנת לה שיעורים. היא שולחת מיילים לחברות שלה. היה מקרה עצוב שאחרי תקופה ארוכה שלא קיבלה תשובה, התברר שהחברה מתה."

לימודים בנעלי בית?
מהר מאוד היא מבינה שהיא יכולה לנצל את המחשב לעוד כמה צרכים חוץ משליחת מיילים והדרכת קשישים. "אני חושבת שראיתי איזה מודעה בעיתון, של בית ספר בשם I TEACH YOU וראיתי שהם מלמדים פוטושופ. זה בשבילי היה מצויין כי אני גרה בכפר גמלאים בשרון ולא יכולתי לנסוע לבד בחושך לאיזה מקום בשביל ללמוד. אז התקשרתי אליהם, וככה ישבתי לי בבית, עם החלוק והמזגן, והמורה ישב איפה שישב וכל אחד למד מהבית שלו. יכולנו לדבר עם המורה דרך המיקרופון ולשמוע אותו דרך הרמקול.

"היתה אפשרות ללחוץ על לחצן מסויים, דרך תוכנה שהם שלחו לנו במייל - או שאפשר היה להוריד מהאתר שלהם. בסיום הקורס הבטיחו שיהיה קורס המשך ובסוף לא היה. חבל, רציתי להמשיך, יש עוד הרבה מה ללמוד."
ומה עושה גמלאית, סבתא לנכדים, עם ידע מעמיק בתוכנת פוטושופ? "אני בעיקר משפצת תמונות ישנות, אספתי תמונות של המשפחה מכל מיני אלבומים ועשיתי פוטומונטג'.
"פרסמתי על לוח המודעות של הכפר שאני מתקנת תמונות ישנות ופנו אלי הרבה אנשים. ובאמת חברה שהיתה בגטו מגיל שלוש ואף פעם לא ראתה תמונה של אבא שלה, קיבלה ממישהו תמונה שבה מצולמים יחד עם אביה ואמא עוד אנשים. הוצאתי אותו עם ביצה והגדלתי את התמונה לגודל A4 - זה היה כל כך מרגש - היא אמרה לי 'זאת פעם ראשונה שאני רואה את אבא שלי'."

"אני נהנית בעיקר לעבוד עם תמונות ישנות ופגועות שאני משפצת," מוסיפה מ' "יש אנשים מבוגרים עם תמונות בודדות של המשפחה לפני השואה, ואם אני מצליחה להציל את התמונה אני נורא מבסוטה.

"אני לא מבקשת תשלום בעד העבודה. אצלנו בכפר הגמלאים יש קרן תרומות שמחזיקה צהרונים לילדים מעוטי יכולת וגן לילדים אוטיסטים, ואם רוצים לכבד אותי, אפשר לתרום לקרן. אני לא יודעת כמה ולא רוצה לדעת. שולחים לי קבלה שתרמו על שמי.
"אני אשמח לעזור לכל מי שיש לו תמונות ישנות ששייכות לבני משפחה לפני השואה, שרידים שנשארו, אשמח להציל תמונות כאלה, ללא תשלום, כמובן."

סבתא גולשת
הי, אבל למה לעצור כאן? הלא מדובר בגמלאית עליזה ומחוסרת דאגות. ומה אתם הייתם עושים בשביל להכיר מישהו? גיגלה לה מ' את המילה הכרויות ומיד קיבלה אינספור תוצאות של אתרי היכרויות "יש JDATE ויש Look For Love ויש כפיות," היא מונה מיד את כל האתרים, שבחלקם פרסמה כרטיס אישי, הכולל את כינויה ואת גילה ובחלקם גם את תמונתה (משופצת בפוטושופ? עזבו, למה להיות קטנוניים קנאים שכמוכם).

"אני רציתי חבר ובגילנו זה קשה, גברים בגילי מחפשים צעירות," מתלוננת מ' "אז מה עושים? בחורים צעירים מחפשים מבוגרות. הופתעתי לשמוע כמה גברים צעירים, צעירים ממש אפילו אחד בן 19 - שיש להם תסביך אמא או סבתא איך שלא תקראי לזה. הם מחפשים סטוצים או רומן קצר ורוצים מישהי שלא תתלבש עליהם לחתונה ולא תכניס אותם להריון (לא נגענו, ע.מ). עם אשה מבוגרת הם יודעים איפה הם עומדים.
"הילדים שלי יודעים, לפעמים הם קצת מודאגים שאלה אנשים לא אמינים אבל לי יש את החיים שלי. אני לא הסבתא האולטימטיבית שחיה רק בשביל הנכדים."

מסקנותיה של סבתא מ' מהאינטרנט:
רוב הבחורים רוצים להתחתן וחושבים שהבחורות לא רציניות ורוצות רק לבלות.
יש הרבה נשואים שמחפשים התרגשויות, גם נשים.
הסביבה הוירטואלית אידיאלית לצעירים מגיל 75 ומעלה

כמובן שאשה כמוה לא תשאר זמן רב לבדה במסדרונות הוירטואלים של אתרי ההיכרויות, היא נחטפה, ואיננה פנויה יותר להצעות (אז אל תנסו לחפש את הניק שלה ב-JDATE, חסרי בושה שכמוכם) "יש לי עכשיו ידיד מהצפון שפנה אלי דרך JDATE. הוא פנה אלי דרך הכרטיס שלי באתר ויותר מזה אני עכשיו לא יכולה כבר לפרט."
אודות מחברת המאמר: עירא מנון היא כתבת באתר לימודים - אתר מידע אודות השכלה גבוהה,
מלגות, קורסים ועוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב