תיעוד וכתיבת נהלים פנים ארגונים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תיעוד וכתיבת נהלים פנים ארגונים 

מאת    [ 22/09/2008 ]
מילים במאמר: 346   [ נצפה 4652 פעמים ]

 
 

(שירותי כתיבה טכנית, תיעוד וכתיבת נהלים: http://www.mc-cotvim.com)

פרוייקט תיעוד, כתיבה והבנת נהלים פנים ארגוניים הינו פרוייקט שלרוב מגיע בשני סוגים עיקריים:

1.ייעוץ, כתיבת והדרכת עובדים להתווית, שמירה ואכיפת נהלי עבודה חדשים.

2. איסוף/רענון נהלים קיימים וארגונם בפורמט כתוב/ממוקן ראוי הניתן לאחיזור ושימוש חוזר משתנה. שני הסוגים טומנים בחובם 'מלכודות' לא קטנות. המלכודות הינן אותם חוסרים, בעיות, חיכוכים שגורמים לארגון 'ללכת לאיבוד' בנקודות מסוימות.

1. ייעוץ, עריכת וכתיבת נהלי עבודה במחלקות/ארגונים: בסוג פרוייקט זה של כתיבת נהלי עבודה, חברת הייעוץ וכתיבת הנהלים (לעיתים מדובר בחברות נפרדות) נכנסת 'לעורקי' החברה/הארגון במידת הצורך. תהליך הלמידה מסתיים במסקנות ובישיבות ושמגיעות לכדי מערכת נהלי עבודה תקינים.

בעיות מוכרות בכתיבת נהלים 'מאפס':

א. 'פוליטיקות' פנימיות.

ב. התנגדות מסורתית/שיבטית/מחלקתית.

ג. חוסר שיתוף פעולה מתוך בורות.

ד. אי הסכמה בקרב מובילי התהליך.

איך מתגברים על הבעיה? - בקלות.

צוותים מיומנים של כתיבה, אפיון ופרוייקטורים של נהלים הינם אנשי מקצוע, היודעים 'ללכת בין הטיפות' לדלות מידע בכמות ובמינון הנכון. הסברים והאלטרנטיבות הם תמיד תרופת פלא להתנגדות, חוסר הבנה והסדרת ויכוחי סרק.

2. איסוף ורענון נהלים: בסוג פרוייקט זה של תיעוד וכתיבה של נהלי עבודה פנים ארגוניים, מתבצע לרוב תהליך של שידרוג מדיות (מעבר מנייר למחשב, מעבר מטבלאות אקסל למערכות מידע ייעודיות לניהול שליטה ובקרה), ראיונות, איבחון תהליכים וכד'.

בעיות מוכרות בתיעוד ו-כתיבת נהלים קיימים/רענון:

א. אי התאמה למציאות הארגונית.

ב. בחירת טכנולוגיה מתאימה תקציבית ותפעולית.

ג. קושי בשימוש במידע קיים.

ד. עיוותים ב'כוונת המשורר'.

איך מתגברים על הבעיה? - בקלות.

כל נוהל עבודה נבדק בקפידה מקצועית, תוך ניסוי ועדכון שיגרתי. בחירת הכלים הממוקנים נעשת בהתאמה לצרכי ויכולות הלקוח תוך שמירה על אינטרסים מובהקים כמו צרכי השימוש החוזר והעדכון של מערכת הנהלים, על מנת לשמור אותה קרובה לתרבות הארגונית והמקצועית של הארגון/חברה/מוסד.

מהו נוהל עבודה טוב?

אם תמשיכו את הרשימה יהיה לנו אוסף כללים לכתיבה מוצלחת של נהלי עבודה - נוהל עבודה מוצלח הוא נוהל ש:

1. מכתיב את הצורה הנכונה, היעילה והבדוקה ביותר לפעולה, במצב אידיאלי.

2. קל להבנה, נגיש, אינו מקשה ולהיפך - מקל על העבודה.

3. ניתן לרענון/שינוי/גיוון תחת מעטה של גמישות מסויימת, מוגדרת שנאכפת בקלות.

4.....

(שירותי כתיבה טכנית, תיעוד וכתיבת נהלים: http://www.mc-cotvim.com)

דריה פז: מנהלת אדמיניסטרטיבית וכתבת טכנית בחברת MC. Cotvim העוסקת בתחומי
כתיבה טכנית ועסקית-מרקום-תיעוד-מענה למכרזים ועוד.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב