דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לצייר בקלות דמויות מצוירות. קומיקס, אנימציה ומנגה 

מאת    [ 21/09/2008 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 27231 פעמים ]

ללמוד לצייר בצורה מקצועית זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם. כל ציור מורכב אפשר "לפרק" לשלבים פשוטים יותר, וכך לראות צעד אחר צעד איך הדברים נבנים. במהלך 5 השנים האחרונות ישבתי וציירתי מאות אלפי ציורים, על מנת לפצח את הקוד לציור בקלות, גם על ידי ציירים בתחילת דרכם שאינם יודעים כיצד לגשת לציור, מאיפה להתחיל ומהם הקווים הראשונים שיש לצייר. לאחר שציירתי את אותן דמויות שוב ושוב, גיליתי שישנם עקרונות החוזרים על עצמם וכי ניתן לבנות שיטה בצורה מתודולוגית על מנת להעביר את עקרונות אלו לציירים מתחילים. עם הזמן העקרונות התחדדו יותר ויותר ורשמתי אותם בצורה מסודרת ומובנית כך שאוכל להעביר אותה וללמדה לכל מי שחפצה נפשו לצייר.

שיטה זו נקראת "לצייר בקלות" כיוון שגיליתי שניתן לצייר את כל הדמויות המצוירות לארבעה שלבים ולחלק את שלבי הציור כך שיהיו פשוטים ביותר לצייר המתחיל. השיטה עוסקת בציור דמויות פשוטות ביותר, ומראה כי גם דמויות פשוטות כל כך יכולות להביע רגש עז וכי גם בשימוש של מספר קווים בודדים ניתן להגיע לתוצאות גבוהות ביותר. השיטה פתחה דלת לאנשים שרצו לדעת כיצד לצייר אבל לא ידעו מהיכן להתחיל. בניגוד לכל שיטות הציור המוכרות היום, התחלתי אני ללמד לצייר את הפרטים ולא את הצורה הכללית של גוף הדמות. גיליתי שכל הרעיון של לצייר את קומפוזיציית הגוף בעזרת אליפסות וצורות גיאומטריות פשוטות, מותירה את הצייר המתחיל חסר אונים בשלב של ציור הפרטים והלבשתם על הצורות החלולות. ציירים מתחילים מתקשים מאוד לעבות את קווי הידיים שמצוירות בשלב הראשון בקו אחד חסר נפח. כך גם עולה הקושי לעבות את גוף הדמות מתוך השלד הקווי. גיליתי שהרבה יותר קל להתחיל לצייר את הפרטים של הדמות מאשר לעשות סקיצה מוקדמת שנועדה לעזור בתכנון מקדים של התנוחה בה תהיה לבסוף הדמות. שיטה זו של הנחת צורות גיאומטריות ובנייתן לעומק בשלב מאוחר יותר, ציור "קו החיים" בצורה מופשטת - אותו קו שאמור לעזור לצייר לתת חיים לדמות, היא שיטה המתאימה לציירים ברמה בינונית וגבוהה שכר יודעים כיצד להשתמש בכלי הציור, ושיטה זו עוזרת להם להגיע לתוצאות מקצועיות ללא ספק, אולם בכל הנוגע לילדים ולציירים מתחילים, שיטה זו לא רק שאינה עושה את העבודה אלא יוצרת ריחוק בין אוהבי הציור המשתוקקים לדעת לצייר ובין עולם הציור ולטענתי אף פוגעת בביטחון העצמי של הילדים, ביצירתיות שלהם ואף גורמת להם להאמין שאין ביכולתם לצייר.

שיטת "לצייר בקלות" נועדה לעודד ציירים מתחילים ולהראות להם שתוך דקות ספורות הם יכולים להגיע לתוצאות מרשימות ביותר. על ידי שימוש במספר קוים פשוטים בהחלט מגיעים הציירים המתחילים לצייר דמויות המביעות רגש ומספרות סיפור מרתק למתבונן. על מנת להתחיל לצייר, כל מה שאתם זקוקים לו זה מספר דפי ציור חלקים, עיפרון ומחק. אז בואו נתחיל: בשלב הראשון אני מלמד את הציירים לצייר את העיניים של הדמות, כבר בשלב זה נוכל לשנות את מצב רוחה של הדמות ולשנות את הבעתה בעזרת שינוי של קו אחד בלבד.

לאחר מכן נבחר את האף של הדמות שיעזור לנו לאפיין לאיזו משפחת דמויות היא שייכת (איך לצייר חיפושית, איך לצייר דגים וכדומה). את השלב הזה נסיים בציור הפה, משיכת קו הפה לכיוונים שונים תיצור הבעה וסיפור שונים לחלוטין. פה הנוטה כלפי מעלה ייצור דמות מחייכת בעוד שפה הנוטה כלפי מטה ייצור דמות כועסת או עצובה.כבר בשלב זה נוכל לראות בבירור את הדמות שאנחנו מציירים וכעת נותר לנו רק לצייר את פניה וגופה. שלב הפנים הוא שלב המאפשר לנו משחק רב של אפשרויות ליצירת דמויות מגוונות. נוכל לצייר לדמות שיער מצחיק, להוסיף כובע, עגיל, ריסים או כל דבר אחר העולה על דעתנו, והכל בעזרת קוים פשוטים ביותר. לאחר שנשלים את קווי הפנים נעבור לשלב האחרון דל ציור הגוף. שלב זה הוא השלב המורכב ביותר בציור הדמות אך נוכל לפשט אותו להפוך אותו למספר שלבים פשוטים ביותר. על שיטה זו אני מפרט הרבה בספרי ציור רבים שפרסמתי ברחבי העולם, העוזרים למאות אלפי הורים וילדים לצייר ולתקשר אחד עם השני בעזרת כלי הציור.

הדבר הראשון שעלינו לעשות זה להבין לאיזו צורה גיאומטרית הכי פשוטה דומה הדמות שלנו. לאחר שגילינו זאת נוכל להתחיל לצייר את הגוף. קו אחר קו נצייר את הגוף תוך ציור הפרטים, אפשר לסמן בקו חלש את הצורה הגיאומטרית על מנת שנוכל להשלים את הפרטים במיקום הנכון על הדף ולא נעוות את הדמות. שימו לב ששינוי פרופורציות של חלקי הגוף יצרו לנו דמויות שונות ומשונות ונוכל ליצור משפחת דמויות משעשעת שבה לכל דמות חלקי גוף בגדלים שונים. לכל שאלה ועניין אתם מוזמנים ליצור קשר דרך האתר הרשמי או בטלפון

מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של עמית אופיר http://www.amitoffir.com או ליצור עמי קשר טלפוני: 050-2374195 077-5251925 amitoffir@gmail.com בברכה: עמית אופיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב