דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיל הזהב - מוצרים ועזרים 

מאת    [ 21/09/2008 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 3613 פעמים ]

אחת התופעות הבולטות בעולם המודרני היא עלייה ניכרת בתוחלת החיים. כיום, היציאה לפנסיה פותחת פרק חיים ארוך ומשמעותי עבור אנשים רבים. ההתפתחויות המרשימות בעולם הרפואה והמדע בשנים האחרונות אפשרו להעלות באופן משמעותי את רמת החיים בגיל הזהב, כפי שמעידים פנסיונרים רבים הנהנים משנותיהם הבוגרות.

שינוי דמוגראפי זה מחייב התאמה של השוק לצרכים החדשים של האוכלוסייה בגיל הזהב, המבקשת להשיג מקסימום של נוחות והנאה בשנים אלו. אכן, בשנים האחרונות אנו רואים שטף של מוצרים שונים המותאמים במיוחד לצרכיה ולרצונותיה של  אוכלוסייה זו, והמגמה עשויה להתחזק בהמשך עם גידול נוסף בפלח אוכלוסייה זה. לצערנו, לא כל המבוגרים ערים ומודעים לתופעה זו ועל כן חלקם מפספסים הזדמנות נוחה וזולה לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם.

מוצרים לבני גיל הזהב - יש הרבה חדש!

בשוק המותאם במיוחד לגיל הזהב ישנם מוצרים מסוגים שונים ומגוונים. ראשית, ישנם שירותי דיור המותאמים ישירות לצרכיה של האוכלוסייה המבוגרת המודרנית. בעוד שבעבר שירותי דיור למבוגרים היוו פתרונות אפורים לאנשים בעלי קשיים בריאותיים, כיום התמונה שונה לחלוטין.


אנשי גיל הזהב של היום אינם מבקשים רק מענה רפואי וסיעודי, אלא מרכז דיור איכותי ליהנות בו לאורך שנים רבות של בריאות ופעילות עם בני זוגם וחבריהם. מבחינה חברתית, מרכזי דיור אלו מאפשרים לתושביהם להכיר ולבלות עם אנשים בשכבת הגיל שלהם, באופן שעוזר להפיג את הבדידות ותחושת הניכור המתפשטת לעיתים בקרב אנשים מבוגרים החיים לבדם.

על כן, נפתחו בשנים האחרונות בישראל מרכזים שונים של דיור מוגן המאפשרים לדייריהם להפיק את המיטב מהשנים שלאחר הפנסיה. הדיור המוגן המודרני מציע שירותי בריאות מגוונים, הכוללים רפואה, סיעוד, ריפוי בעיסוק ועוד; לצד זאת, ניתן למצוא בבתים אלו גם מרכזי כושר ובריכות, ספריות, חדרי מחשבים, גנים מטופחים, מספרות, חנויות קטנות ועוד. בכך מתאפשר למתגוררים בבתי הדיור המוגן לנהל אורח חיים מרענן ופעלתני, באופן שמותאם באופן מיוחד לצרכיהם המיוחדים כאנשים מבוגרים.

דרך נוספת להעשרת החיים בגיל הזהב היא התמקדות בלימודי העשרה. היציאה לפנסיה מותירה לעיתים זמן פנוי רב המתפרש על פני שנים, כפועל יוצא מהתארכות תוחלת החיים. שנים אלו עשויות לאפשר לבני גיל הזהב להעשיר את עצמם בתחומי דעת מרתקים, בהם התקשו להתעמק במקביל לשגרת העבודה המאומצת הגוזלת את רוב שעות היום.

בשנים האחרונות התפתחו מרכזי לימוד המאפשרים לקבוצות מגיל הזהב ללמוד יחד תחומים שונים, החל ביהדות, דרך מוזיקה ואמנות וכלה במחשבים. לצד ההזדמנות ללמוד תחום מעניין, קבוצות הלימוד מהוות גם הזדמנות להרחבת החוג החברתי. המפגש החברתי, הנלווה ללימוד, מאפשר התחברות עם אנשים מאותה שכבת גיל ובעלי תחומי עניין דומים. בקבוצות רבות שכאלו, לעיתים האווירה וההווי החברתי תופש חלק משמעותי לא פחות מהתוכן המקצועי והלימודים עצמם. כמו כן, לימודי המחשבים והאינטרנט למבוגרים - תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות - מאפשר פיתוח נושאי שיחה ועיסוק של המבוגרים ביחד עם ילדיהם ונכדיהם.
במקרה זה, התועלת כפולה ומכופלת לכל הצדדים: לימוד השימוש במחשב, פעולה שנתפשת לעיתים בו בזמן כהכרחית וכמאיימת עבור מבוגרים רבים, הופכת לבילוי המשלב זמן איכות עם חברים ומשפחה

תחום בילוי אחר שהתפתח מאוד בשנים האחרונות עבור בני גיל הזהב הוא טיולים המותאמים במיוחד לרצונותיהם ויכולותיהם. המבוגרים של היום לא צריכים לוותר על כבישת השבילים היפים בארץ, ואפילו בעולם. טיולים מאורגנים במיוחד לבני גיל הזהב הפכו בשנים האחרונות לבילוי אופנתי, והם מוצלחים במיוחד משום שהם משלבים יתרונות מסוגים שונים. לצד הבילוי וההנאה מהשהייה בנוף יפה, הטיולים גם כוללים פעילות התורמת מבחינה חברתית (הכרת הטיילים האחרים, כולם בני אותה שכבת גיל) ומבחינה בריאותית (הליכה ומאמץ גופני מדוד, אוויר צח).

הטיולים לבני גיל הזהב כוללים מסלולים נוחים מבחינת רמת הקושי, משלבים פעילויות אהובות כגון משחקי ברדיג' ומציעים בעת הצורך שימוש באביזרים המקלים על המבוגרים (לדוגמא: שימוש בקלנועיות). חלק מהטיולים מאפשרים שילוב של טיילים מדורות שונים: סבים וסבתות מטיילים יחד עם נכדיהם הצעירים. כאמור, טיולים שכאלו מתקיימים הן בארץ והן במקומות שונים בעולם

תחום מתפתח במיוחד הינו שוק המוצרים והעזרים לבני גיל הזהב. כיום קיים היצע של מאות מוצרים אשר מיועדים ומפותחים עבור בני גיל הזהב ומשפרים את איכות החיים כמעט בכל תחום - החל מעזרי ראיה (כגון זכוכית מגדלת, דף מגדיל), עזרי שמיעה (מכשירי שמיעה, טלפון לכבדי שמיעה, פעמון עם צלצול רם), עזרי תנועה (רולטור, הליכון, מגוון סוגי רכב חשמלי זעיר - קלנועית, כרית מיוחדת שמקלה על הכניסה והיציאה מהרכב וכו'), עזרים למטבח, למקלחת וכלה במתנות מיוחדות לסבא ולסבתא.

היום קיימות חנויות נישה מיוחדת שמכילה מוצרים ועזרים למבוגרים. בחנויות אלו תוכלו למצוא כל מוצר שתחשבו עליו וגם מוצרים שלא תבינו איך לא חשבתם עליהם קודם.


איכות חיים לגיל הזהב.
מידע חשוב נוסף: vfk gk הכל על ביטוחי בריאות למידע נוסף בנושאים קשורים: רולטור להליכה בטוחה - אינדקס גיל הזהב - כל העסקים ואתרים גיל הזהב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב