דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניצול זמן אפקטיבי לאחר פיטורין במטרה להגיע לתעסוקה הולמת 

מאת    [ 21/09/2008 ]

מילים במאמר: 959   [ נצפה 2964 פעמים ]

מי לא התנסתה במעברי עבודה. לא תמיד התהליך מתוכנן, ולא תמיד הוא מאפשר היערכות מיידית ומתאימה. לפעמים הוא נעשה תחת פיטורין מזורזים.
ולפני שהספקת לקלוט את ההלם , עברת מתחושת ביטחון , על מקומך בעולם, והמשכורת המובטחת של החודש הבא,למקום של מחזרת על פתחים.
השינוי נמצא על סף ביתך . אולי אינך אוהבת שינויים, ולא כאלה היזומים על ידי אחרים. אך זאת המציאות שלך ברגע זה.
גם אם את מאד מוכשרת, התהליך של מציאת מקום עבודה הולם ,ייקח בד"כ לא מעט זמן. בשל תהליכם פרוצידוראלים.

השאלה מה ניתן לעשות בינתיים ואיך להיערך , כדי לנצל את התקופה של האבטלה בצורה הטובה ביותר. או במילים אחרות איך להפיק את מקסימום החיוב ממצב שנתפס כשלילי .
יתכן שבימים הראשונים תרצי לנוח, לקחת חופשה, לעכל את מה שעברת, אפשרי לעצמך מספר ימים להסתגלות למעבר.
לאחר מספר ימים של מנוחה , רצוי לבנות סדר יום, ולא להיכנע לעצלנות וחוסר מעש.
אחד הקשיים שמופיעים אצל מובטלים הוא צירוף התחושות של חוסר וודאות + העדר סדר יום. עיצוב סדר יום מתוכנן, מונע חרדות והתעסקות בדאגות, מונע ירידה בתחושת הערך העצמי והדימוי העצמי, מונע ירידה במצבי הרוח , שומר על חיוניות , מרץ, שאפתנות , נחישות , ומקנה לך אפשרות למצוא עבודה מנקודת פתיחה גבוהה במשא ומתן, ולא להתפשר על מרכיבי שכר כר שידרשו מימך אחר כך דיונים הרבה יותר קשים לשנות את משכורתך.

סדר יום אפקטיבי , אמור להיות בנוי ממספר רכיבים. הקצאת זמן לחיפוש עבודה, זמן לפעילות מהנה, זמן לפעילות מועילה.

הקצאת זמן לחיפוש עבודה - רצוי לסמן מטרה , את סוג העבודה שאת מחפשת. להקצות לכך בין שעתיים לשלוש שעות ביום, בכל יום, למעט סוף שבוע.
כרגע זאת העבודה הכי חשובה שאת עושה, את עושה עבודת הכנה למישרה הבאה שלך, ולכן עלייך להכין היטב את שיעורי הבית.
הכיני קורות חיים גמישים. מה זה קורות חיים גמישים? בהתאם לסוג המשרה עלייך להדגיש ולהבליט בכל פעם אספקטים אחרים מקורות חייך.
נניח שעסקת במזכירות. במודעה אחת עשויה להיות דרישה למזכירה עם שליטה באנגלית ובמודעה אחרת מזכירה עם דגש על קבלת קהל.
כל הנתונים בקורות חייך צריכים להיצמד לעובדות, ולהיות תואמים למציאות ,אל תמציאי, אך קורות חיים טובים מנוסחים באופן שונה, בהתאם למטרה ישרתו אותך טוב יותר.
לפיכך, קראי את מודעות הדרושים, בין השורות. מה מחפשים? הסתכלי על זה מנקודת המבט של המעסיק. מה בקורות חייך מאפשר לך יתרון יחסי. על מה כדאי לשים דגש ואת מה להרחיב.
איך את עשויה להביא תועלת למעסיק הספציפי.
לדוגמא במודעה שנדרשת אנגלית, הרחיבי בסעיף זה לגבי המיומנות שלך בשליטה באנגלית, מה עשית בפועל בתחום זה , איך השתמשת במיומנות זאת בעבודותיך הקודמות.
באם אין לך ניסיון תעסוקתי, הדגישי את הציון שהשגת באנגלית באוניברסיטה או בקורסים מקצועיים, שהייה ארוכה דיי מהר, בממוצע של אחד בדקה, ורק אחר מיון,
יעיין בקורות חייך ביתר תשומת לב. לפיכך עלייך לעבור את שלב המיון הראשוני.
לפני כתיבת קו"ח, שבי וציני בפנייך את נקודות החוזק שלך, תכונות, ידע, גישה , השכלה, ניסיון תעסוקתי.
אל תסתפקי בציון תכונה שלך, אלא שקפי זאת ורצוי בדוגמא ממצה וקצרה לאייך זה בא לידי ביטוי בעבודתך, או בשעות הפנאי, למשל התנדבות.
הקפיד על עריכה גרפית יפה. אם את שולחת במייל, השתמשי בהדגשי צבעים, ובעריכה מעניינת הלוכדת את תשומת הלב.
בנוסף ,עלייך ליזום כמה שיותר פניות משל עצמך ,לחברות , שעשויות להיות רלוונטיות . נסי פחות להסתמך רק על מודעות דרושים.פני הן לחברות כ"א, והן למעסיקים פוטנציאלים.
מישרה שטרם פורסמה, עשויה להוות את מקום העבודה הבא שלך, ללא צורך בתחרות עם אחרים.
הרשמי לכל חברות כ"א בתחום בו את עוסקת. הגיעי לכמה שיותר ראיונות, והיכרות אישית. דאגי להיות בקשר יומיומי עם הרכזת של חברת כ"א.
קחי בחשבון, שיש גורם סטטיסטי, במציאת עבודה. כמה שהעניין נראה לך מאד אישי. הוא לא. ככל שתרבי לשלוח, סיכוייך למצוא עבודה מהר יותר גוברים.
אחרי שהקדשת בכל יום זמן, לחיפוש ,איתור והפצת קורות חיים, יש לך זמן להקצאת זמן לפעילות מהנה ומועילה.

הקצאת זמן לפעילות מהנה- ניצול פנאי משמעותי, כלומר כזה המעשיר אותך בתכניו וממלא לך מצברים פנימיים ואנרגיות, חשוב בתקופות רגילות, ומהווה נישה לשביעות רצון
סיפוק והנאה בחייך . בזמן שאת מובטלת עולה החשיבות שלו פי כמה. כדי לשמור על חשיבה חיובית, התמקדות חיובית בחיים, מוטיבציה גבוהה, רמת חיוניות גבוהה, שמחה, דימוי עצמי חיובי שאינו נשען על זהות אחת, אלא, מתפזר על כמה שיותר מוקדים , זה הזמן הטוב ביותר, לגלות מה את אוהבת לעשות, מה מעניין אותך ולהשקיע בכך אנרגיה. הזמן הטוב ביותר, שבו עולים רעיונות יצירתיים כולל לפתרונות תעסוקתיים הם זמנים שאת משוחררת מדאגות, חרדות, ועסוקה בביטוי עצמי מהנה, כך שלא רק שזה לא בזבוז של זמן, זהו זמן איכות שתומך במציאת עבודה .גם אם בפועל יש לך מעט זמן, חשוב שתמצאי את הזמן להזנה עצמית.
התמקדי במה שאת עושה בהווה, אל תכנסי למצב של ציפייה, כל מה שאת עושה, עשי כשאת נוכחת בו , ותיהני. זה זמן טוב, להציב לך מטרות בתחומים שזקוקים לשיפור וייעול, ולבצע אותם.
זמן זה מעולה ללקיחת אימון אישי, במטרה למקד את עצמך, למצב את עצמך ואת כישורייך, להרחיב נקודות מבט, ולמצות את טווח האפשרויות הקיימות בתוכך בתוך מרחב מוגן ומקצועי.

הקצאת זמן לפעילות מועילה - בפעילות שיש בה תועלת , אין הכוונה לסידורים. סידורים גם אם הם חשובים בתחילה , נוטים להיות עם הזמן תחליף לנוכחות בעלת ערך. כלומר סידורים הופכים להיות למין "שואב " זמן , המעביר את הזמן בהסחות ,אך אינו תורם דבר מה אפקטיבי. פעילות מועילה הוא סוג של פעילות שאחרים עשויים להפיק ממנה תועלת, לא פחות מימך. לדוגמא : התנדבות באיזה שהיא פעילות חברתית, שכונתית, או בהצטרפות לפעילות עמותה או קבוצה פעילה שיש לה מטרה מוגדרת לשיפור או ייעול. לפעילות כזאת יש כמה צדדים חיובים שעשויים לעזור לך באופן אישי, מלבד תרומתך לקהילה. יתכן ויבואו לידי ביטוי כשרים חדשים שלך, שלא ידעת על איכותם. יתכן והדבר יפתח לך צוהר לרשת חברתית חדשה, ולהיכרויות חברתיות חדשות. אפשרויות למקורות מידע חדשים בקשר לעבודה. פעילות מהסוג הזאת מאד מעצימה, היות והיא ממקדת את תשומת ליבך במצב של פתרון בעיות, מה שפותח לך נקודות מבט חדשות ופרספקטיבה גם בקשר אלייך. בנוסף, זהו מקור נוסף לחיזוק הרקורד והניסיון המקצועי שלך, ולהעשרת קורות חייך. דווקא בהתנדבות את יכולה להגיע למילוי תפקידים משמעותיים, שלא בהכרח הייתה לך הזדמנות להגיע אליהם בדרך שונה.
נאוה בר-מאמנת אישית להצלחות
נקודת זינוק- http://jumpoint.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב