דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין כשלונות להצלחות ? לפני כל הצלחה ישנן סידרת כשלונות, זה המקום לא להתייאש !!! 

מאת    [ 21/09/2008 ]

מילים במאמר: 921   [ נצפה 2284 פעמים ]

מדי יום , אנו פוגשות בסיפורי הצלחה, בכל מדיה תקשורתית אפשרית, על זאת שהגשימה את החלום שלנו והפכה ל..., על נשות קריירה מצליחות שהגיעו רחוק, או ההיפך, על אנשים שפשטו רגל, חוו תאונות, או עברו סבל נוראי. ואם תפתחו עיתון יומי , תבינו בדיוק למה הכוונה.
הסיפור הפשוט , שאינו קיצוני, של כל אחת ואחת לא זועק בשום כותרת. הכתבה הזאת מוקדשת לכל אישה - לך , שגודל המגרש להתמודדות לא קובע בה, אלא מה את עושה בתוך המגרש הזה . הסיפור האנושי, לא באריזה אידיאלית, אלא דווקא מהמקום הפשוט שאינו קשור למעמד כלכלי או חברתי, ובכל זאת מאפשר לך לחולל שינוי בעולמך, במשפחתך, בתפיסתך, להיות לאישה שאת עצמך אוהבת, להיות יצירתית, או שמחה יותר, או כל מה שחשוב בעיניך לשפר, או בקיצור להפוך להיות הכוכב הזוהר של עצמך.
כל אדם חווה כישלונות, כישלונות הם אותם מטרות שהצבנו לנו והתנפצו. לפעמים הגורם הוא בנו, אך לפעמים הוא לא. לפעמים הוא קשור לגורמים אחרים שצצו ולא יכולנו לנבא מראש שיקרו לנו. אין זה משנה מה הסיבה. מה שרצינו - לא התממש. כשלון הוא בעל ערך יקר מפז , למרות שבדרך כלל לא רואים אותו ככזה והוא אינו מדווח כהזדמנות לפתרון בעיות. השאלה מה קורה מפה והלאה, זאת השאלה שתקבע אם הכישלון יהפוך להצלחה, או כישלון ירדוף כישלון. כלומר הבחירה בידנו לגבי מה לעשות ביחס לכישלון.
שאלת המפתח תלויה בלמידה. למידה אינה מסתיימת במסגרת לימודים פורמאליים. למידה הוא תהליך שמתרחש כל חיינו במידה ואנו מאפשרים זאת. למידה דורשת זמן, כמו הריון. לא מציאותי
לצפות לקבל סיפוק מיידי ומשוב חיובי על משהו שרק עכשיו הוא בחיתוליו, למרות שכולנו משתוקקים שיהיו לנו תוצאות מידיות בסיום כל מאמץ קטן. כדי להצליח באמת ,יש לעבור שוב ושוב דרך כישלונות , ולא לוותר, תוך כדי ניסוי טעייה, לבדוק מה ניתן לשפר, בקטן. זה לא אומר שלא תצליחי לעולם או שאין לך את הכישורים הדרושים, זה אומר שעליך להתאמץ יותר.
לדוגמא : את מחפשת בן זוג, נפגשת עם כמה מהם מפגשים יזומים, אף אחד לא ממש עשה לך את זה. יצאת עם תחושה של אכזבה. מה עכשיו? קודם כל תעצרי. תעשי בדק בית ,תשאלי את עצמך שאלות, מה רצית, מה קיבלת, איפה הפער, מה אפשר לשפר כדי להקטין את הפער, וכד' ורק אז תמשיכי להיפגש עם עוד ועוד גברים פוטנציאלים.
זכרי, להיות אנושית ומקבלת כלפי עצמך גם אם טעית. נניח ,שלמרות שקבעת לעצמך לא לקיים מגע אינטימי עם גבר בפעם הראשונה, חרגת מהעיקרון. כל מה שעליך לעשות הוא לחזור לעיקרון, ולנהוג כך בפעם הבאה, חריגה אחת אינה הסוף, למעשה כל רגע הוא רגע חדש, המזמן לך אפשרויות חדשות, למדי לאן לא ללכת בפעם הבאה, עם גבר שפגשת זה עתה, לאן לא להיסחף - ולא לוותר , ויחד עם זאת הימנעי מכל רגשות אשם כמו למה התפתיתי, או למה נסחפתי וכד'. ברגע שאת לוקחת אחריות, את לא זקוקה לרגשות אשם. ולקיחת אחריות זה להבין ,להסיק מסקנות ולפעול בדרך שונה בפעם הבאה.
שאלות המפתח הן לא - למה - אלא- איך - איך אני עושה זאת טוב יותר בפעם הבאה, איך אני משפרת הישגים וכד'
לפני שאת ניגשת לאתגר, למדי כל דבר מועיל אודותיו, התרכזי בפתרון ולא בפחד, היי מוכנה לאפשרות שהרע מכל עלול לקרות (מוכנות היא לא רק רגשית או מנטאלית, היא גם הערכות פיזית נכונה ) קחי מרווח זמן שיאפשר לך לפתור תקלות במידה ויתרחשו, אל תקדישי אנרגיה לדאגה מפני העתיד לבוא , מכך שדברים עלולים להשתבש, מפעם לפעם דברים אכן משתבשים, אם דברים ישתבשו, תשלפי פתרונות שנערכת אליהם , ובמידה והופיעו כאלה שלא צפית, הסתמכי על עצמך שיש בכוחך לצאת מכל מצב, השתמשי בכל מה שעומד לרשותך, הסתכלי קדימה לעבר המטרה, כמה שיותר רחוק, והמשיכי להתקדם. כשתגיעי, ורק אז , הסתכלי אחורה, ולמדי מה הן הנקודות שראויות להתייחסות בפעם הבאה. האם יש שלבים שדילגת מעליהם - עשי זאת בהדרגה בפעם הבאה. המשיכי לגלות נחישות והתמדה ,היצמדי למטרה, האופן והדרך יתגלו בפנייך בהמשך הדרך עם ניסיונות חוזרים ונשנים. אם חווית כישלון - נסי שוב ושוב. היי חומלת ומקבלת המעודדת והתומכת של עצמך, אך אל תכנסי לרחמים עצמיים. המשיכי והתמידי עד להצלחה המיוחלת.
שימי לב למסיחי דעת שונים. אם בכל פעם שקשה לך להתמודד עם קושי, את ניגשת למקרר, או לטלביזיה או לטלפון או כל דבר אחר ,עצרי, צייני בפנייך שזה מה שאת עומדת לעשות, התמקדי בתחושת התסכול, אל תברחי, קחי הפסקה קצרה לכמה דקות, תחזרי את עצמך להתמודדות ומקדי את תשומת ליבך לכל מה שאת עושה באותו רגע. קבלי החלטה שאת הולכת לנצח את המחסום הזה. באותו רגע "גדלת" מבפנים.
צייני זאת בפנייך והמשיכי. ריבוי רגעים של ניצחונות קטנים, יעצים את כוחך מבפנים ויחזק את אמונתך ביכולת ממשית להצליח. אמצי הרגלים חדשים, קטנטנים ,כמו תזכורות בטלפון הנייד בזמנים קצובים, פתק ליד ההגה ברכב, וכד'. השתדלי להצמיד חוויה נעימה לחוויה הקשה, למשל מוסיקה או ריח טוב בחדר וכד'. היעזרי במי שבאמת יכול להוות לך עזרה, או להיות מודל לחיקוי.
שימי לב למחשבותיך, שלא יהיו בהן מחשבות מייאשות, או של אוזלת יד. אל תערכי השוואות ביחס לאחרי, אלא רק ביחס להתקדמות שלך עם עצמך, מהמומחים קחי רק את ההשראה, גם הם עברו את אותה דרך לפני שהגיעו להצלחה, אם מופיעות מחשבות שמורידות לך את המוטיבציה ,עצרי, זהי, וצרי מחשבות שיש בהן ראיה אופטימית. עשי לך הרגל לסיים כל דבר שאת מתחילה בו ,אל תחוסי על עצמך, אל תחפשי את הדרך הקלה, התאמצי אם צריך, מצאי דרכים לייעל את עשייתך, מצי את הזמן העומד לרשותך, כך שהוא ינוצל למילוי המטלות הקשורות במטרה. גם כשאחרים אומרים לך לא, זה לא סוף הדרך, מצאי דרכים לעקוף את הסירוב ולהמשיך בדרכך. גם אם זה נשמע לך לא קל, חשבי על המחיר, המחיר שאת נאלצת לשלם כשאת מוותרת לעצמך, וחשבי על התועלת ומשמעותה עבורך לאחר שתשיגי את המטרה. זה יהווה דרבן רציני . את יכולה לעודד , ולתמוך בעצמך בכל שלב שעברת דרכו בפיצוי נעים ומשמח, סרט טוב, ארוחה טובה, ריקוד או כל מה שעושה לך כייף בנשמה. בהצלחה !



נאוה בר-מאמנת אישית להצלחות
נקודת זינוק- http://jumpoint.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב