דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הן האפשרויות שעומדות בפנייך כשאת רוצה לעשות שינוי - או קפיצת מדרגה, ואין לך משאבים בסיסים לעשות זאת? 

מאת    [ 21/09/2008 ]

מילים במאמר: 1055   [ נצפה 2496 פעמים ]

נניח שהחלטת שאת משתוקקת להחליף עבודה, מקצוע, או בעל או כל דבר אחר שאת מרגישה שאת פשוט חייבת לפעול ...וזה הדבר שהכי ברור לך שנכון לך, אבל , אין שום דבר שיכול לתמוך בך בעשיית השינוי . את במאזן שלילי ,מה זה מאזן שלילי - החשבון בנק שלך במינוס ללא חסכונות, הקורות חיים שלך לא ממש מבטאים את מלוא כישוריך ואולי מצביעים על "חורים" בתעסוקה פה ושם,
אין לך ממש תמיכה מאחרים , לא ממשפחה ולא מחברים, וקשרים חברתיים משמעותים יש לך הרבה פחות, יעוץ טיפול או אימון, לא באים בחשבון בגלל מצבך הכלכלי.אז האם זה אפשרי לבצע את המהלך מבלי "להתרסק " -
נתחיל בדוגמא קלאסית מהחיים למחסור .
אם את "חנוקה" בצורך לכסף, מסגרת האשראי שלך מוצתה עד תום, יש לך התחייבויות לכמה הלוואות ומשכנתא, הסבירות שהבנק יתן לך הלוואה מאד מאד קטנה,ולא חשוב כמה את אמינה ויציבה לאורך שנים ולקוחה נאמנה של הבנק. כי את לווה גרועה מבחינת הבנק, הסיכונים שהוא לוקח על עצמו מחושבים. לעומת זה, כשאת ממש לא צריכה הלוואה, הבנק מציע לך הלוואה בתנאים נוחים ובנדיבות.
מין אבסורד כזה, שהצורך הכי גדול שלך נדחה בדיוק כשאת זקוקה למענה הכי דחוף. הדוגמא הזאת, היא דוגמא קלאסית למצבים אחרים בחיינו.כשאת יודעת שיש לך "מזרן" שירפד אותך במידה ותיפלי אז את תיטי לקחת החלטות אמיצות יותר. אחוז הגירושין הגבוה ביותר במדינה נמצא באזורי אוכלסין עם רמת חיים גבוהה-באזור גוש דן , לעומת התופעה ההפוכה באזורי השתכרות נמוכים. וזה כמובן לא מעיד על בעיות זוגיות אחרות במרכז מאשר בדרום הארץ , אלא על האפשרות של חופש הבחירה והאמצעים שגדלים בעקבות המצב הכלכלי , קל יותר לחשוב ולבצע שינו כמו גירושין, או שינוי תעסוקה או כל שינוי אחר, כשמאחורייך משאבים כמו תמיכה רגשית, תמיכה כספית ,ידע ,קשרים חברתיים, ועזרה מקצועית .

אך מה את עושה אם אין לך את הריפוד של "המזרן" התומך - והצורך לשינוי ממש דוחק בך - . האם את יכולה עדיין לבצע שינויים משמעותיים בחייך - גם אם זה לא קל, אין סיבה להעצר שם. בקצב יותר איטי, גם את תגיעי למטרה, אז יקח לך יותר זמן, אבל , את יכולה להתחיל מרגע זה.
על פי הגישה היפנית "קאיזן" - יש לחלק את השינוי לצעדים מאד מאד קטנים, ולצעוד צעד אחר צעד בעקיביות.
אם תנהגי כך ,תוכלי להתגבר על מצבים פנימיים חוסמים, כמו פחד משינוי, כניסה לאי וודאות , היות והשינוי יהיה כה קטן שהוא לא יהווה איום.

בררי עם עצמך את הנקודות הבאות לעומק:

1. למה את רוצה לשנות - בררי נקודה זאת עד הסוף.עד שיתגבש בעיניך מניע עמוק ומגובש לשינוי.

2. מה תשיגי בעקבות השינוי - (בררי מושגים שקשורים לערכים שלך,כמו : שמחה, עצמאות, חופש, ביטוי עצמי, אהבה, שייכות , ביטחון וכד')

3. מה את עשויה להרוויח מהשינוי - (בטווח הקצר, אך לא פחות חשוב לטוח הרחוק, למשל ב -5 שנים הבאות)

4. איך השינוי המיוחל, עשוי להשפיע על תחומים אחרים בחייך?

5. מה הסיכונים - מה המחיר - האם את מוכנה לשלם את המחיר ?

6. מה עלול להשתבש ?

7. איזה אלטרנטיבות אחרות קיימות - מה היא האלטרנטיבה המיטבית עבורך -

8. הכיני רשימת מצאי חיובית . כלומר כל מה שיש בך : תכונות, חוזקות, כישורים, ידע, מיומניות ,תחביבים, וכל מה שיש לך :חברים, חסכונות וכד' . זהי מה יכול לסייע בידך מימה שרשמת כדי לקדם את השינוי.

9. הכיני רשימת מצאי שלילית : כלומר מה לא עומד לרשותך, חסרונות, ידע, וכד'. בחני עד כמה הדבר עלול להשפיע על החלטתך, והאם ניתן להשלים את הפער בדרך אחרת.

10. עלייך לשקול בכנות מוחלטת עם עצמך, איזה משקל וחשיבות בעינייך יש לחסרון נתון לעומת יתרון בולט, והאם את מעריכה שיש ביכולתך להתגבר עליו, לעקוף אותו, או לשנות אותו.

11. לאחר שענית על כל השאלות, עלייך להכין תוכנית, בדיוק כפי שאם את היית רוצה להגיע ת"א לאילת לדוגמא, יש מספר דרכים לעשות זאת, ברגל, באופניים ברכיבה על גמל, באופנוע, כטרמפיסטית, ברכב , באוטובוס, במונית, במטוס או בשילוב של אמצעים . ההחלטה היא פונקציה של מטרה , כסף, זמן , מהירות, יעילות .כל כלי ידרוש היערכות שונה. התוכנית צריכה לכלול את מטרת העל, ומתחתיה שלבים לביצוע, כולל שלבי ביניים, האמצעים ולוח הזמנים הרצוי לכל שלב.

ועכשיו לפעולה,

1. אספי על הנושא לשינוי מידע מכל מקור מהימן אפשרי, אינטרנט, אנציקלופדיה, אנשים ,עיתונים , וכל מקור רלוונטי שעולה בדעתך , ערכי הצלבות מידע , ומייני את מה שמתאים עבורך.

2.התמקדי בחיובי ! חפשי כל רמז, למה ולמי שיכול לסייע בידייך, אנשים, קשרים, מידע , אינטואציה. וכד'. הסתכלי קדימה ורחוק. בדיוק כמו רוכב אופניים שרק עתה החל ללמוד כיצד לרכב, אם הוא יתמקד בפידלים ובכידון הוא ללא ספק יפול , אם הוא יתמקד בדרך קדימה וכמה שיותר רחוק ,סיכויו ליפול יקטנו ויהיו בשכיחות הרבה יותר קטנה. התייחסי לפחדים המופיעים בדרך, במידה ומופיעים, כמשהו מבחוץ תראי
אותם, אך אל תזדהי איתם. אל תעניקי להם כוח, בכך שלא תזרימי מחשבות נוספות של פחד. בכל פעם שפחד מופיע, עצרי, תגידי לעצמך ,ראיתי, הבחנתי. אני ממשיכה הלאה. ככל שתתעסקי בתשומת ליבך פחות באפשרויות השליליות , כך גדל הסיכוי שתצליחי לגבור על המכשולים בדרכך. הדבר דומה , לתינוק שנופל וקם, בשלבי הההליכה הראשונים. תינוק שמשתוקק לצעוד, מנסה שוב ושוב, נופל וקם בכל פעם מחדש, אך מתעלם מן הנפילות. לעומת תינוק יותר הססן , שללא עזרת המבוגרים בתמיכה , ינסה וירפה , כי הוא מתרכז בפחד של ליפול ובכאב שנגרם לו בכל פעם שהוא נופל ,ולא בתשוקה שלו ללכת. אותו מצב, שתי גישות שונות . חשוב שתשתפי רק אנשים שיעצימו אותך בדרכך, והתרחקי מכאלו שינסו להוריד לך את המורל. אם אין כאלו שיתמכו בך, היי המעודדת של עצמך.דבר שחשוב כשלעצמו, גם אם אחרים תומכים בך.

3. למדי את המידע.אינך יודעת באיזה שלב תדרשי ליישם מיומנות. חשוב שיהיה לך מיומניות שאת יודעת להשתמש בהן.

4. היערכי לישום המידע ולביצוע, באמצעות ביצוע צעדים מאד קטנים שיקדמו אותך לעבר הנושא. שלב אחר שלב. מספיק שבכל יום או בכל שבוע, או בכל קצב סביר אחר שנראה לך , תעשי צעד קטן אחד לקראת.אם זה למשל שינוי במקום עבודה. שלב ראשון קטנטן יהיה לעיין
במדור דרושים. שלב הבא יהיה לסמן מודעות פוטנציאליות. שלב הבא יהיה לשלוח קורות חיים למשרדי כ"א, ולבדוק היענות. לערוך נסיונות
בניסוחים שונים של קורות החיים. מה עובד יותר, למה הייתה היענות למה לא ולשפר. שלב שלישי יהיה להגיע לראיונות .שלב הבא יהיה לבדוק מה מבין האפשרויות שהתקבלת הכי מתאים לצרכים שלך, שלב הבא יהיה חתחמה על חוזה עם מקום העבודה. שלב אחרי זה
הודעת פיטורין במקום העבודה הנוכחי.כניסה לתפקיד חדש.

5. בחני את הדרך שעשית. מה היו הצעדים הנכונים להשגת המטרה, מה לא. מה הסקת מהתהליך - צייני לעצמך הישגים.

6. התקדמי לשלב הבא, של מימוש וישום השינוי. ע"י הצבת מטרות חדשות, וחזרה על התהליכים הקודמים. המציאות שלך השתנתה, ועלייך להיערך בהתאם. ישיבה על זרי דפנה בשלב זה לא רצוי , כי החיים דינמיים ומציבים אתגרים חדשים ביעד הבא .

בהצלחה !


נאוה בר-מאמנת אישית להצלחות
נקודת זינוק- http://jumpoint.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב