דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 סיבות אפשריות לכישלון הזוגי שלכם 

מאת    [ 19/09/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 3914 פעמים ]



מרגישים שנכשלתם בתחום הזוגי? 10 סיבות אפשריות לכישלון הזוגי שלכם / מאת יואב ברנזון



1. בחירות לא נכונות


מי שבוחר בני זוג לא נכונים מביא על עצמו כישלון זוגי ידוע מראש. ברגע שהבחירה הזוגית שאתם עושים אינה נכונה ואינה מתאימה לכם - זה לא משנה כמה תתאמצו להצליח בזוגיות שלכם, הסיכוי שלכם להצליח אינו קיים כי הבחירה בבסיסה אינה נכונה.



2. דגש רב מדי על משיכה


דגש רב מדי על משיכה או על אטרקציה מינית מוביל בדרך כלל לכישלון זוגי, משום שקשר זוגי אמיתי דווקא אינו מתחיל ממשיכה חיצונית אלא מחיבור רוחני ורגשי עמוק.



3. ניסיון לשנות את הצד השני


ניסיון לשנות את הצד השני שלכם הוא סימן מובהק לכישלון זוגי עתידי. בסיס ההצלחה הזוגית היא קבלה של הצד השני ולא דחייה שלו. אנשים שבוחרים בני זוג שהם אינם מקבלים מתוך תפיסה של "אני אהיה האדם שיצליח לשנות אותו ולהפוך אותו למה שאני רוצה" בוחרים בגישה שלעולם אינה מצליחה, כי אי אפשר לשנות אנשים מבסיסם וכל אדם מסוגל להיות בסופו של דבר מה שהוא.



4. פערים גדולים מדי


פערים גדולים מדי בין בני זוג מביאים בדרך כלל לכישלון זוגי. פערי גיל עצומים, פערים בתפיסות, בגישה, במנטאליות, בהתפתחות העצמית והרוחנית, בסטאטוס החברתי, במעמד הכלכלי וברמת ההשכלה - כל אלה יוצרים מתחים זוגיים, כשלים תקשורתיים ותחושה של עומס ואיום המובילים ברוב המקרים ליחסים גרועים או לכישלון זוגי של ממש.



5. התעלמות מהמציאות


התעלמות מהמציאות היא מתכון בטוח לכישלון זוגי. מי שמתעלם מחסרונות ברורים של בן הזוג שלו (למשל, בן הזוג מכור לסמים, מובטל כרוני, נואף סדרתי, חולה סופני, נשוי ללא כוונה להתגרש, לא באמת מעוניין בקשר רציני, אגואיסט, אלים וכו') רק כדי להציל משהו מהקשר ולשמר אותו ברמה כלשהי - מבטיח במו ידיו את כישלון מערכות היחסים שלו.



6. אהבה בלתי אפשרית


ישנם אהבות בלתי אפשריות, אהבות שהמחיר עליהן הוא בלתי אפשרי או נוראי. למשל, מערכת יחסים וירטואלית עם אדם הנמצא בקצה השני של העולם או מערכת יחסים עם אדם נשוי שאינו מעוניין לעזוב את משפחתו ואת ילדיו, מערכת יחסים של אפיקורס מובהק עם חרדית גמורה וכו'.



7. בחירה מהראש ולא מהלב


מערכות יחסים שנידונות מראש לכישלון הן מערכות יחסים שהבחירה בהם היא מהראש ולא מהלב. בחירה בבן זוג רק בגלל שיקולים כלכליים או שיקולים של נוחיות או פנטזיות שאינן קשורות למציאות ולרגש האמיתי - מובילים לחיים של סבל כרוני, מתח אדיר בין הראש ללב ותחושה של כישלון, החמצה וריקנות מבחינה רגשית.



8. דוגמה גרועה מההורים


אנשים שגדלו במשפחה הרוסה, שבורה, גרושה או במשפחה עם יחסים קשים וטעונים בין ההורים חוזרים בדרך כלל על הבחירות והטעויות של ההורים שלהם. ללא עבודת מודעות והתפתחות רוחנית הם יתקשו להימנע מכישלון זוגי גם בחיים שלהם.



9. הפחד להיות לבד


הפחד להיות לבד מוביל לבניית מערכות יחסים גרועות, חפוזות, לחוצות ומוטעות. המוכנות להתפשר על כל סוג של קשר - מתאים או לא מתאים - הוא אופייני לכל מי שאינו מסוגל להישאר עם עצמו לבד. הפחד להיות לבד משקף גם דחייה וחוסר אהבה עצמית והוא מעיד על קושי בסיסי לנהל מערכות יחסים אוהבות גם עם אנשים אחרים.



10. התפשרות על ערכים ואינטגריטי


התפשרות על ערכים אישיים ועל האינטגריטי שלכם כדי להישאר במערכת יחסים כלשהי מובילה לכישלונות זוגיים, לבגידות ולחוסר נאמנות - משום שאדם שמוותר על האמונות והערכים שלו בוגד בעצמו, וכתוצאה מכך הוא גם צפוי שיבגדו או ינטשו גם אותו.



וטיפ לסיום: כישלון זוגי אינו "קארמה" רעה או מזל נאחס. כישלון זוגי הוא תמיד תוצאה של בחירה מוטעית כלשהי. ברוב המקרים, כישלון זוגי הוא שיעור רוחני בדרך הנכונה לאהבה אמיתית ולהצלחה זוגית.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב