דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


IP Centrex תקשורת העתיד או בור ללא תחתית? 

מאת    [ 19/09/2008 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 4034 פעמים ]


הקדמה

מנהלי תקשורת ומנהלי מערכות מידע רבים מתחבטים היום בשאלה באיזו חלופה טכנולוגית לבחור במעבר מטכנולוגיית ה- TDM הישנה שלהם, שרבים מהיצרנים הכריזו עליה כטכנולוגיית סוף דור ( EOL = END OF LIFE ), ללא אפשרות מתן תמיכה ושירות שוטף וללא חלקי חילוף למרבית מרכיבי המרכזייה ולציוד הקצה.
הקשיים אליהם נקלעה חברת טלרד-קונג?י לאחרונה, יצרנית מרכזיות הכוכב, שמותקנות באלפי אתרים של לקוחות עסקיים מכל המגזרים בשוק (עסקים קטנים, בינוניים וגדולים), לרבות מגזרים מוסדיים גדולים כמו משרדי ממשלה, גופי הביטחון ובמגזר הבריאות (סניפים ומרפאות קופות החולים), לא מוסיפים נחת לגבי הצעדים וההיערכויות שיש לנקוט לקראת יישום תוכנית אב לתקשורת לשנים הבאות. זאת, בפרט בכל הקשור לתוכנית עבודה לשנת 2009 המבוצעת בימים אלו.

פרסמנו בעבר סדרת מאמרים, שסקרה את מגוון הטכנולוגיות והחלופות הקיימות בארץ ובעולם, ופרטה בקצרה את האפשרויות למעבר מטכנולוגיה ספרתית המבוססת עלTDM : Time Division Multiplexing לטכנולוגיה המבוססת עלIP- Internet Protocol .


פתרון ה- IP Centrex:

חלופת יישום פתרון IP Centrex עולה היום על סדר היום בעקבות הקמפיין הפרסומי הרחב של חברת בזק להחדרת המוצר למגזר העסקי במחירי חדירה מוזלים, תוך שחרור העסקים מעלויות השקעה חד פעמית, עלויות אחזקה ותפעול שוטף באחזקת מערכת הטלפוניה וכמובן חיסכון בעלויות שדרוג המרכזייה בעתיד. למעשה, כולל הפתרון של בזק לשירות IP Centrex שירות מלא מקצה לקצה המקיף: תשתית, קווי חוץ, ציוד קצה, תחזוקה ותמיכה שוטפת.

לא רק חברת בזק משווקת את פתרון IP Centrex לעסקים. למעשה, 012-סמייל מציעה את פתרון ה- IP Centrex כבר למעלה משנה, עם לא מעט התקנות בעסקים מכל המגזרים קטנים וגדולים כאחד. גם חברת 013 נטוויז?ן משווקת מזה מספר שנים שירותי מרכזייה במיקור חוץ במודל Hosted IPT שנסקר בהרחבה במידעונים הקודמים. גם חברות סלקום ו- HOT וכנראה בהמשך גם חברת פרטנר תצענה בקרוב "שירותי מרכזייה במיקור חוץ" במודלים שונים של אספקה, תפעול ושירות. השוק הזה יהפוך לתחרותי כמו כל שוק התקשורת העסקי.

לפני שמתחילים לבחון את השירות צריך להבין קודם מה כולל שירותIP Centrex

למעשה, מדובר במרכזייה חכמה ומתקדמת בטכנולוגיית IP שמהווה תחליף מלא למרכזייה בעסק, שמקנה יעילות עסקית ברמות שלא היו בעבר. שירות IP-Centrex מבטיח, שהמרכזייה והשירותים הנלווים סביבה, יהיו תמיד בקדמת הטכנולוגיה, עם מגוון תכונות, שמתאים לדרישות המתפתחות של העסק, בעלות חודשית קבועה וידועה מראש.

יתרונות:

אין עלויות של ציוד לעסק. אין עלויות של תחזוקה בעסק. אין צורך באנשי טלפוניה בעסק.
המחיר החודשי מאד נוח וזול. שיחות פנים ארגוניות, בכל אתר, סניף או שלוחה, הן ללא עלות ותלות במרחק ובמיקום) בשלב זה לא ניתן לבזק היתר לשיחות פנים ארגוניות חינם מאתרים שונים).
הלקוח יכול להחליף חבילות חיבור בכל עת לפי צרכיו.
יכולת גידול (או קיטון) ללא כל מגבלות.
עלויות שדרוגים ועדכונים הן על הספק של השירות.
הגירה מהירה וחלקה מהעולם הישן לעולם הIP- .

מגבלות :

מגוון היכולות הקיימות של הטלפוניה יחסית מוגבל. היקף התכונות קטן יותר מול מרכזיית IP שמותקנת בתוך העסק.
אמינות קווי התמסורת של כל הספקים מוגבלת ולכן קיימת סבירות גבוהה יחסית לתקלות. נפילת תמסורת משמעותה שאין טלפוניה, כך שנושא הגיבויים מאוד קריטי לעסקים, שתלויים בטלפוניה שלהם.
פרוטוקול ה- SIP נמצא בהתפתחות ובתחילת דרכו, מול פרוטוקול ה-SS7 הבשל, שפועל עשרות שנים בשוק, ולכן הוא לא סגור דיו וחשוף לפרצות אבטחה, נפילות וחסימות.
תלות בספק שירות אחד ותופעת "החתונה הקתולית".
אין תאימות מלאה בין מתגי הספקים לבין טלפוני ה SIP שבקצה, דבר הדורש השקעות רבות באינטגרציה. לכן, הלקוחות מקבלים כיום עושר תכונות מצומצם יחסית למה שהמשתמשים מורגלים בשימוש במרכזיות טלפון.
לא כל הספקים נותנים SLA (הסכם רמת שירות) ברור עםQoS (איכות שירות מובטחת).

סיכום

הדרך הנכונה והמומלצת על ידינו למעבר לשירותי מיקור חוץ בתקשורת טלפונית, ובפרט בשירותי IP-Centrex, היא ללכת באופן מדורג. בתחילה, מוצע לנסות ולהתנסות בשירות בסניפים קטנים או מרוחקים. כשהשירות משביע רצון, ניתן לגשת להרחבה, או לחילופין להחליף ספק תקשורת (אם לא מרוצים). רק בשלב שני מוצע לבחון הכנסת השירות לסניפים המרכזיים והחלפת המרכזייה הארגונית בשירות מרוחק.

השגת התוצאה הכלכלית הטובה ביותר עבור העסק הארגון יכולה להיות פרי תכנון נכון של מהלכי הצטיידות, רכש וידע בתחום שבו עוסקים. מדובר בתהליך לא פשוט, כשייעוץ חיצוני איננו מילה מגונה, והוא בבחינת Must.

מכאן, הצורך בניהול מו"מ מקצועי, שימוש בכלים ממוחשבים לניתוח הוצאות התקשורת וטיפול מקצועי במערכות התקשורת, הפכו להיות חיוניים יותר מתמיד לכל עסק או ארגון, שרוצה לשלוט בהוצאות התקשורת שלו.

Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב