דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לתכנן עיר פנג שואי 

מאת    [ 18/09/2008 ]

מילים במאמר: 763   [ נצפה 2073 פעמים ]

במדינה צעירה כמו ישראל תהליכי האורבניזציה מוסיפים להזמין עליה על הקרקע של ערים חדשות. אך לפני מספר שנים עלתה העיר מודיעין ובימים אלה נשלמים שלבי התכנון של העיר הפלסטינית הראשונה.

יותר אנשים נחשפו לתורת הפנג שואי בתכנון ובניה של בית ועסק, מעטים נחשפו לידע רב עוצמה בתכנון עיר. סימוכין לשימוש במידע זה בעת העתיקה בסין ניתן למצוא בעצמות שמקורן ב1700 לפנה'ס עליהן נחרטו שאלות הקשורות בבניית עיר קיסרית ,נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות ושמורות בארכיון הלאומי של סין. ב" ספר הרשומות" העתיק יש תאור שלם כיצד בונים עיר בירה.

בתכנון מודרני נשקלים צרכים בצד לא מעט שקולים כלכליים : מספר יחידות דיור ביחס למספר התושבים וגודלו של השטח , מיקום מרכז מסחרי גדול, מרכז רפואי ,משרדים, שירותים ,בתי קולנוע, בתי ספר וכד' ויש המרחיקים לכת ובונים בשיטה הירוקה הלוקחת בחשבון שקולי איכות סביבה .

גורמים אלו ואחרים חשובים אך על פי תורת הפנג שואי נדרשות בדיקות מקדימות נוספות. לא די בשטח שומם או בנוף מרהיב חשוב לדעת את משמעותם בצד כללים נוספים בעלי עוצמה שנוסחו בימי קדם לתכנון עיר המציעה תנאים אופטימאליים למתיישביה לאורך שנים.

בימים קדומים בהיעדר כלי תחבורה נהג יועץ פנג שואי לעשות כברת דרך במסע שארך חודשים או שנים למציאת האזור הטוב ביותר להתיישבות. בביקורי האחרון בסין עם מומחים מכל העולם בקרנו בעיר שתוכננה לפני כ3000 שנה על פי עקרונות פנג שואי .העיר נותרה על תילה על שלל בתיה העתיקים והוסיפה לשמור על מוניטין של עיר המוציאה מקרבה אנשי צבור וראשי ערים. אז היו אלה יועצי הקיסר. עיר הנבנית על פי עקרונות של הרמוניה עם הטבע מביאה לא רק שגשוג אלא גם יציבות והצלחה גם בטווח הארוך.
מידע זה עושה שימוש נרחב במזרח ולאחרונה אף נראה בתכנון החדש של העיר שנגחאי בסין.

רוב יועצי פנג שואי היום עושים שימוש בנוסחאות הנוגעות לתכנון פנימי של מבנה. עם זאת ייעוץ פנג שואי לעיר הנו מאתגר,מורכב ודורש ידע רב עשיר בנוסחאות להיכרות עם הסביבה.

מה נדרש באופן כללי לתכנון עיר פנג שואי ,להלן העקרונות:

1. בחירה של אדמה נעשית היום במזרח באמצעות הליקופטר כדי לראות את קווי המתאר ותוואי השטח,צורות ההרים (שרשראות ,רכסים ) , נהרות, ערוצי מים, בריכות טבעיות. בעגה מקצועית מדובר בחיפוש אחר דרקוני ההרים והמים. נדרש ידע מקצועי רב בהכרת תצורות השטח והשימוש בנוסחאות מורכבות למדידתם כדי לעשות בחירה נכונה של אדמה. חשוב לציין שלא כל צורת אדמה טובה להתיישבות .שלב מקדים זה הנו החשוב ביותר ,לאחר שנקבע ניתן ליישם בצורה אידיאלית גם את השלבים הבאים.
2. בדיקה של האדמה מקרוב: צבע,צורה איכות כמו גם איכות וזרימה של מים. אדמה פוריה שצבעה אדמדם מזמנת למשל למקום שפע כלכלי.
3. בחירה בכניסה לעיר. בערים הקדומות שפגשתי שוב ושוב הוגדר שער כניסה רשמי לעיר חשיבות רבה הייתה למיקום ולכוון השער.
4. כניסה ויציאה של כבישים בהתאמה למבנים ולתכנון הכללי של העיר.כבישים מהירים מומלצים יותר בסמוך לאזורי תעשייה,למשל וכבישים ללא מוצא מומלץ למקם נכון בסמוך לבתים הפרטיים.
5. התייחסות למערך הכבישים היא הכרחית. כבישים נחשבים למים וירטואליים הנושאים צ'י. חשוב למנוע מכבישים להיות מונחים על קווים אנרגטיים שליליים (קווים ריקים), למנוע מזוויות של כבישים המופנים אל בניינים באזורים מסוימים וליצור פניות נכונות של כביש,כיכרות באזורים על פי דרישה כדי למנוע פגיעה במבנים .
6. תכנון העוסק בחזית המבנים של העיר ,כמו גם מיקום וכיוון של מבנים מסחריים וציבוריים.
7. באינטואיציה מרבית האנשים ימנעו לבחור בית הסמוך לעמודי חשמל או תקשורת סלולארית מעטים יודעים שבתכנון פנג שואי מיקום נכון של אלה מחליש סכנה ,אם בכלל
8. תכנון מבנים בתים,בתי דירות,משרדים, גנים ובתי ספר ,מרכזים רפואיים ומרכזים מסחרים . בשלב זה תרים אחר סינרגיה בין רעיונות יצירתיים ואמנותיים של האדריכל יחד עם יישום עקרונות פנג שואי.
9. חשיבות יש לצורות של מבנים אחד ביחס לשני: האם מדובר במבנה שצורתו מלבן או משלוש ומי בכלל מעוניין לגור בבית שהוא לגמרי מרובע? מבנים שצורתן ייחודית טוב למקם בשטחים גדולים כדי למנוע מזוויות חדות להפר את עקרונות הפנג שואי כמו ,למשל, מוזיאון הלובר בפריז.
10. השלב הבא הוא כוון המבנים .יש כוונים מבורכים ויש לא מבורכים. (מומלץ להימנע מקווים רקים חזית במעלת 0 ,למשל, נחשבת בעייתית ) שקולים של זמן נשקלים פחות בתכנון לטווח הארוך.הראיה, בניין הרודס בלונדון עומד על תילו שנים רבות בשל תכנון ראוי.
11. מיקום מיים חשוב בפארקים ערוניים, ברכות שחייה ומזרקות .מיקומים אלה נשקלים ההתאמה לתנאי הסביבה כולה.מיקום מים חשוב במיוחד בהתאמה למיקום המבנים. מיקום זה עושה את ההבדל בין בתים של עשירים לבתים של עניים והוא חשוב לרווחת המתיישבים ולשגשוגם.
12. לבסוף יועץ פנג שואי יבחר תאריכים טובים לחפירות בקרקע להבטיח התחלה חלקה,למזער הפרעות במהלך הבנייה ,בחירה של ימים טובים לאכלס את הפרויקט כדי להבטיח מכירות טובות.

עקרונות אלו תקפים לא רק לעיר אלא גם ל: אזורי תעשייה ומסחר,קניונים, פארקי שעשועים, אזורי נופש וכד' . פנג שואי עוסק בראש ובראשונה במקרו ורק לאחר מכן במיקרו. כששיקולי פנג שואי נלקחים בחשבון בתכנון עיר כולם, לרבות התושבים , יוצאים נשכרים.



שרונה פומס, יועצת,מנחה ומנהלת "ב'הס לפנג שואי-שרונה פומס"-מרכז ייעוץ והכשרת מומחים
http://www.fengshuitherapy.co.il 09-7447092, 052-3922661



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב