דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימדו את חוקי המסחר בשוק ההון 

מאת    [ 17/09/2008 ]

מילים במאמר: 886   [ נצפה 2840 פעמים ]

חוקי המסחר בשוק ההון

הגדירו SL
העבודה עם SL הנה יחסית כלל משמעת שקל להיצמד אליו. הגדרת פרמטר זה תקל עליכם לחתוך הפסדים באופן אוטומטי. חשוב להגדיר את ה SL  כאשר אתם מגדירם את העסקה ולא לאחר שנכנסתם לעסקה. היה ואתם לא מגדירים מראש אתם מאפשרים לשוק "לגנוב" מכם מספר פיפסים נוספים ולהוסיף להפסד הפוטנציאלי שלכם. חשוב להבין ש SL יש למקם בצורה הגיונית ולא באופן "צר" אשר עשוי להוציא אתכם מהעסקה מהר. אתם לא תשרדו לאורך זמן באם לא תתכננו את מיקום ה SL בצורה הגיונית אשר תאפשר גם תנועות ניגודיות ברמה סבירה.
 
צאו מעסקה בזמן
הקפידו לצאת מעסקה לאחר שהגיע ליעדים שלכם. באם לא הגנתם על הרווח שלכם ע"י הוזזת ה SL לכיוון המסחר שלכם אל תתפתו "לסחוב" את העסקה עוד קצת.
 
אל תאמינו לשמועות וטיפים
אל תתפתו לסחור על בסיס ניתוחים טכניים או כלכליים של מלומדים אחרים. גם אם השמועה אומרת שמטבע מסוים עשוי להיחלש בימים הקרובים בצורה דרמטית זה לא אומר שאתם צריכים להיות שם.
שמועות וטיפים הם כלי הרסני לסוחר בשוק ההון. סחרו רק במה שאתם רואים בעצמכם ולא במה שאתם מדמיינים שאתם מתחילים לראות בעקבות קריאה של המלצות כאלו או אחרות.
 
אתרו שינויי מגמה
אל תחששו לסחור על בסיס איתור של שינוי מגמה. איתור שינויים בכיוון מגמה היא כלי שסוחרים מנוסים משתמשים בו די בהצלחה. לימדו היטב לזהות איתותים אשר מצביעים על שינוי כיוון. לימוד זה גם יחסוך לכם הפסדים רבים באם נכנסתם לפי הכללים לכיוון מגמה ברור מבלי להבחין בשינוי שעומד להגיע.
  
אל תכנסו לעסקה בשיאה
הימנעו מניסיון להיכנס לעסקה כשהיא בשיא עליון או שיא תחתון, אתם לוקחים סיכון. המתינו ועקבו אחר הגרף וודאו שנוצרת אכן תבנית של שיא תחתון או שיא עליון. לאחר היווצרות תבנית כזאת המתינו לאיתות נכון להיכנס לעסקה בכיוון ההפוך. היה ולא, עברו לגרף אחר.
  
ספקות? אל תכנסו לעסקה
אם יש לכם ספקות לגבי עסקה מסוימת על תיכנסו אליה. אם אתם כבר בפנים ועוד לא צברתם הפסד צאו מהעסקה. כשיש ספק לא נכנסים לעסקה.
 
חפשו תמונת מצב
אתם תמצאו איתותים לכניסה לעסקה בצמדים רבים. נסו לאתר את הצמד שיכול להניב את פוטנציאל העסקה הגבוהה ביותר עם סיכונים נמוכים ביותר. מטבע יכול להיחלש או יכול להתחזק מול האחרים, אך הוא יכול להתחזק מאוד או להיחלש מאוד מול מטבע מסוים. ניתן לראות זאת בבירור על גבי הגרפים. נסו להבין של מי הסיפור, מי המטבע שגורם את התנועות. נסו להבין באם גרף עולה בגלל שהמטבע הראשי מתחזק או בגלל שהמטבע המשני נחלש. צפו באותו המטבע מול צמדים אחרים ונסו לקבל תמונת מצב.
 
אל תתעלמו מחדשות
אל תתעלמו מחדשות. אם אתם LONG   בעסקה נסו לאתר הודעות אשר יכולות לגרום להיפוך. אם ישנה "סכנה" כזאת , ממשו את הרווח שלכם, גם אם הוא קטן מאוד, צאו והמתינו שוק לאיתות כניסה. עדיף להיות מורווחים דולר מאשר מופסדים דולר. גם 10 דולר רווח הם רווח ולא הפסד. צברו רווחים.אין כלל שאומר שאם אתם מרווחים כל פעם קצת אז אתם לא סוחרים טובים. זו לא בושה וחוסר יכולת להרוויח מעט כל פעם.
  
שלבו בין העסקאות השונות
סוחרים מתחילים רבים נוטים משום מה לאתר עסקאות LONG . אתם תבחינו לא פעם כשהשוק עולה הוא עולה לאט אבל כשהוא נופל, הוא נופל מהר. שלבו בין העסקאות. זה היופי בשוק ההון, ניתן להרוויח גם בעליות וגם בירידות.
  
סמכו על השיפוט שלכם
אל תהיו אימפולסיביים. אם השיפוט שלכם אומר לכם לצאת מעסקה, צאו! אבל בכל מקרה של כניסה או יציאה מעסקה, המתינו לראות שכללי השיפוט שלכם מבוססים על שיטת העבודה שלכם.
  
צפו בשינויי הגרף
אל תכנסו מייד לעסקה חדשה. הייתם בעסקה ואתם סוגרים אותה בהפסד כי הכיוון היה שגוי, אל תכנסו מייד לכוון ההפוך. המתינו בצד ועקבו אחר התנהגות הגרף. הכי כדאי פשוט לעבור לגרף אחר. נסיון להחזיר בצורה אימפולסיבית הפסדים יגרום הפסדים נוספים.
  
סוחרים בראש נקי
כשנסערים לא סוחרים. אתם יכולים להיות נסערים מסיבת רבות. אל תחפשו את הפורקן במסחר. אתם חייבים להיכנס למסחר " בראש נקי" ורגועים ככל האפשר על מנת לאפשר לשיטה שלכם לגבור על הרגשות שלכם.
 
כל יום הוא יום חדש למסחר
אין לשוק מחיר גבוה מידי או נמוך מידי. אל תאמרו לעצמכם המדד עלה מידי ועכשיו הוא חייב לרדת ותדמיינו רווח יפה. התעלמו מיום האתמול ופעלו כל יום כיום חדש.
   
אתרו פריצות בקווים
קווי התנגדות, קווי ערוץ וקווי פיבונאצ'י הם קווים משמעותיים. אתרו פריצות ברורות. פריצות של קווי התנגדות הם משמעותיות לאחר שהפריצה אומתה. קיבעו לעצמכם כללים מנחים ל SL בעזרת קווים אלו.
 
מספיקים 50% של תיקון טכני לכניסה לעסקה
סוחרים רבים ממתינים לכניסה לעסקה רק לאחר שהיא מסיימת תיקון טכני ברור. המתינו ל 50% תיקון טכני וכנסו לעסקה בכיוון הראשי.
  
עבדו עם מתנדי עוצמה
היכן שאתם מבחינים בכיוון שוק אשר מתקדם בהתמדה לכיוון מסוים אך בקצב איטי מאוד, זה יכול להיות איתות לשינוי כיוון. עבדו עם מתנדי העוצמה כגון RSI .
  
אתרו תבניות ברורות
אתרו תבניות ברורות של ראש וכתפיים או שיאיםתחתיות כפולות או משולשות. אלו בדרך כלל תבניות אשר מקיימות את ההבטחה אבל לאחר שהתקבל איתותאישור ברור.
  
אל תשכחו את הכללים
אל תאמרו לעצמכם שאתם כבר מנוסים. חיזרו ושננו באופן תמידי את כללי המשמעת של סחר בשוק ההון. כללים אלו חייבים להיות חלק טבעי מכם.
  
נתחו הפסדים אבל גם רווחים 
נתחו את הסיבות לרווח בעסקה כמו גם את הסיבות להפסד. ככל שתבינו יותר תצליחו יותר במהלכים הבאים שלכם.
  
תרגלו בדמו
אל תתרגלו שיטות מסחר חדשות בחשבון אמיתי. עבור זה ישנו חשבון דמו.
  
קחו הפסקות
קחו הפסקות מהמסחר. לא חייבים לסחור כל יום ולא חייבים להיות תמיד בפוזיציה.
  
צניעות
עבדו לבד והיו צנועים

עודד שובל
http://www.elbaria.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב