דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ד''ר רפי ורטהיים - ראש עיריית קריית ביאליק נ' אלי דוקורסקי ואח' 

מאת    [ 14/09/2008 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2459 פעמים ]

מינהלי

בר"ם 7415/08, ד"ר רפי ורטהיים - ראש עיריית קריית ביאליק נ' אלי דוקורסקי ואח'

כב' השופטת מ' נאור

עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ואח' למבקש, עו"ד עדי קלורין ואח' למשיבים

02.09.2008

העובדות:
1. ראש עיריית קרית ביאליק מינה ביום 4.7.2008 את מר יצחק מיכאלי כמנכ"ל העירייה. נגד המינוי הוגשה עתירה מנהלית לביהמ"ש לעניינים מנהליים ועמה בקשה לצו ביניים. הבקשה לצו נתקבלה, וניתנה הוראה לעירייה להימנע מלהעסיק את מר מיכאלי בתפקיד מנכ"ל העירייה. מכאן בקשת רשות הערעור שלפנינו.
2. העתירה התבססה בעיקר על הטענה שמינוי המנכ"ל, לפי מכרז שפורסם בעיתונות ביום 23.6.2008, נעשה בהליך לא תקין (ובכלל זה אישור המינוי בהרכב חסר של ועדת המכרזים) ובניגוד להנחיות חוזרי מנכ"ל משרד הפנים 4/2008 ו-5/2008 האוסרים, ככלל, על עריכת מינויים חדשים בעירייה בתקופה של חצי שנה לפני הבחירות לרשויות המקומיות. ראש העירייה הסתמך לטענתו על מכתב הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, אשר הורה לו במכתב מיום 23.6.2008 "לפעול לאלתר עפ"י כל דין למינוי מנכ"ל בהקדם". לפיכך טען ראש העירייה כי הנחיית הממונה גוברת על חוזרי המנכ"ל האמורים ואין מקום למתן צו הביניים.
3. ביהמ"ש המחוזי קיבל את הבקשה לצו ביניים, וקבע כי אין בטענות שהעלה ראש העירייה נסיבות מיוחדות או צורך מיידי המצדיק מינוי מנכ"ל בתקופה הסמוכה לבחירות.
הבקשה נדחתה.

החלטה:
1. עמדת משרד הפנים, הדוגל בקבלת העתירה המנהלית, מחזקת את שיקול סיכויי העתירה כשיקול לטובת מתן צו הביניים, אך העיקר לענייננו הוא בכך שיש ליתן משקל נכבד לעקרון שלטון החוק.
2. ראש העירייה לא שלל בבקשתו את הטענה לקיומו של פגם בהליך המינוי, אלא הדגיש כי הפגם אינו יורד לשורשו של עניין. ראש העירייה אף לא שלל בבקשתו את הטענה כי המינוי נעשה בניגוד לחוזרי המנכ"ל ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אלא שלטענתו ניתן לאבחן, להחריג או להתגבר על ההנחיות ולהפחית ממשקלן.
3. בנסיבות אלה, כאשר מדובר, לכאורה, במינוי שנגוע בפגם ושנעשה בניגוד לחוזרי מנכ"ל משרד הפנים ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, וכל זאת בתקופה הרגישה ערב הבחירות לרשויות המקומיות, כשעל הפרק עומד מינוי לתפקיד בכיר בעירייה, אין די בטענת האינטרס הציבורי בדבר רווחת תושבי העיר כדי לגבור על עקרון שלטון החוק. נהפוך הוא: בנסיבות אלה יש ליתן משקל מכריע לאינטרס הציבורי בדבר עקרון שלטון החוק.
4. אמנם לא נטען כי מר מיכאלי אינו ראוי מבחינה מקצועית לתפקיד, ואין בדברי ביהמ"ש כדי להטיל דופי בכישוריו ובהתאמתו לתפקיד. אלא שהליך המינוי חייב להיעשות כדין.
5. עמדת משרד הפנים היא כי המינוי נעשה "בניגוד להנחיות מחייבות ובהליך שעל פניו אינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק". בכך יש כדי להטות את הכף לטובת מתן צו הביניים ואין מקום להתערבות בהחלטת ביהמ"ש קמא.
6. זאת ועוד: המדובר במשרת מנכ"ל שלא אוישה מזה כשנה וחצי. מתן צו הביניים המונע את המינוי הוא אפוא שמירת המצב הקיים, וכל זאת עד לליבון חוקיות ותקינות המינוי במסגרת הדיון בעתירה גופה. כאמור, לקושי במצב הקיים אין עוצמה מספקת כדי למנוע מתן צו ביניים, מה גם, שכפי שציין משרד הפנים בתגובתו, אין מניעה למנות עובד מקרב עובדי העירייה שייבצע את התפקידים שראש העירייה מעוניין שמנכ"ל העירייה יבצע, כפי שכנראה נעשה קודם למינוי מר מיכאלי, בדרך של העברת סמכויות המנכ"ל למזכיר ראש העירייה.
7. דיון בעתירה גופה נקבע למועד קרוב יחסית, וגם בכך יש כדי לחזק את העמדה שאין להתערב בהחלטת ביהמ"ש קמא בתקופת הביניים האמורה.
8. אשר על כן, הבקשה נדחית ועמה גם הבקשה לעיכוב ביצוע ולדיון דחוף בבקשת רשות הערעור.


את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב