דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוא קוסם! - אלי אבגי מסטר לקונג פו 

מאת    [ 14/09/2008 ]

מילים במאמר: 1294   [ נצפה 11948 פעמים ]

הוא החל ללמד קונג-פו בחוג מצומצם וכיום הוא מכשיר מאות תלמידים הוא זכה באליפות הארץ והעולם, שילב מופעי קסמים ואילוזיה והשתתף כשחקן בתאטרון, בסרטי קולנוע ובטלוויזיה ולא. הוא עדיין לא הגשים את כל חלומותיו. קבלו את מאסטר הקונג-פו אלי איבגי כפי שלא הכרתם

מאסטר אלי איבגי (40) נשוי ואב לשני ילדים, נולד וגדל בבית שמש. כשהיה בן 20 הקים כאן את בית הספר הראשון לקונג פו- אומנות לחימה סינית. מזה שמונה שנים מתגורר איבגי במודיעין, שגם בה הוא מנחיל את תורת הקונג פו לעשרות חניכים. איבגי נחשף לקונג פו בהיותו בן 15. הוא למד בירושלים אצל המאסטר משה מורלס שלמד את התורה בארץ המקור- סין. איבגי למד במשך מספר שנים, התקדם בלימודיו והגיע לדרגת חגורה שחורה- הדרגה הגבוהה ביותר. בצבא שירת איבגי כמדריך ראשי לקרב מגע במכון וינגט וכמאמן כושר קרבי ביחידות מיוחדות.

מחוג קטן לבית ספר גדול
לאחר שחרורו הצבאי, פתח איבגי את החוג לקונג-פו באולם הספורט הסמוך לתיכון 'שייבר' לשעבר. החוג נפתח עם מספר תלמידים ואט אט צבר תאוצה והתרחב. רבים הגיעו לצפות באיבגי מבצע סלטות לאחור, מנהל קרבות עם מקל, קרב מגע ואפילו סלטה על הקיר (תרגיל בו הוא רץ לכיוון הקיר, "מטפס" עליו בכמה צעדים ומבצע סלטה מרשימה לאחור).
החוג שפתח איבגי הפך לבית ספר מקצועי, עם קבוצות לימוד המחולקות על פי גילאים. איבגי הכשיר עד היום מאות תלמידים. בבית ספרו לומדים תלמידים החל מגיל 4. ישנם כאלה שלומדים עימו כבר למעלה מ-10 שנים. בשיעורים לומדים התלמידים תרגילים בסיסיים ומתקדמים בשלבים לתרגילים מורכבים יותר. בכול שלב איבגי בוחן את החניכים ובהתאם להתקדמותם ולהצלחתם, הוא מעניק להם פס (המציין שלב) על החגורה וכך הם עשויים להתקדם מחגורה לחגורה לפי צבעי החגורות השונות, עד לחגורה שחורה.
אלוף הארץ והעולם

מספר שנים לאחר פתיחת בית הספר לקונג-פו, השתתף איבגי בתחרות אליפות הארץ לקונג-פו וזכה בה במקום הראשון, מה שהגביר את ההערכה הרבה כלפיו בקרב תלמידיו בפרט, ובתחום הקונג-פו בארץ בכלל. בעקבות התחרות, איבגי הפך לדמות מרכזית ובולטת בענף אומנויות הלחימה בארץ. הוא הכיר קולגות בתחום, יצר עימם קשרים חבריים, ועם חלקם אף שיתף פעולה מבחינה מקצועית.

בהמשך שרת איבגי בשירות בתי הסוהר כמדריך קרב מגע ביחידת נחשון- יחידה מיוחדת בשב"ס, ואף שימש כמלווה אסירים ביטחוניים ומיוחדים. כך, למשל, אבטח איבגי את האסיר המפורסם ג'ון איבן דמניוק שנחשד כאיוון האיום- פושע מלחמה מימי הנאצים, שהובא לארץ למשפט.

בשנת 2001 זכה איבגי במקום הראשון בתחרות אליפות העולם בנונצ'קו- כלי לחימה עתיק ומסורתי. התחרות נערכה בצרפת והשתתפו בה עשרות נציגים מארצות שונות. תרגילי הראווה של איבגי עם הנונצ'קו, עוררו תשואות רמות. לאחר הזכייה, הוזמן איבגי למשכנו של נשיא המדינה שברך אותו באופן אישי והעניק לו שי על זכייתו וכן ללשכתו של ראש עיריית בית שמש מר דניאל וקנין, שהביע כלפיו הערכה רבה.

כיום אלי מלמד קונג-פו בבית שמש, מודיעין, חשמונאים וירושלים. שאלתי אותו האם, לדעתו, קיים הבדל בין לימודי הקונג-פו בכל אחד מישובים אלה.

"במודיעין יש לי הרבה תלמידים מקרב בני הנוער והמבוגרים. בחתך זה הגילאים נעים בין 15 ל- 45 בערך. לעומת זאת, בבית שמש יש לי פחות תלמידים מקרב בני הנוער והמבוגרים ואני מצר על כך. אולי ההבדל נובע מכך שבמודיעין קיימת מודעות גבוהה לפיתוח הגוף ולשמירה על הכושר הגופני. אני קורא לבני הנוער ולמבוגרים בבית שמש, להגיע ולהתאמן".

לאחר כמה זמן מגיעים תלמידיך לדרגת חגורה שחורה?
"אני רוצה להדגיש שאין להפוך את הרצון להגיע לדרגת חגורה שחורה למטרה. הדרך צריכה להיות המטרה, ולא החגורה. האימונים צריכים להפוך אצל התלמיד לאורח חיים קבוע. בגדול, זה לוקח כמה שנות אימון טובות כדי להגיע לדרגת חגורה שחורה, למרות שיש כאלו שמצליחים להגיע אליה בפחות זמן. השגת החגורה לא תלויה בזמן ובגיל. ישנם המקפידים להגיע לשיעורים, להתאמן היטב ולהתמיד. הם מתאמנים גם בבית ושומרים על כושר מתמיד. בשביל לקבל חגורה שחורה צריך להיות אחראיים, בוגרים ורציניים באימונים".
מה לדעתך מקנים לימודי הקונג-פו לחניכים, מעבר ליתרונות הבולטים?
"הקונג-פו מעניק לתלמידים הרבה מאוד, בעיקר כלים להתמודדות בעתיד. פגשתי תלמידים רבים שלי שהתגייסו לצבא ליחידות קרביות שסיפרו לי שלימודי הקונג-פו, העניקו להם כושר וכלים להתמודדות במצבים קשים שבהם נתקלו במהלך השירות. הקונג-פו הופך את החניכים ליותר בוגרים, רציניים, אחראיים ומוסריים. הם ללא ספק הופכים לאנשים טובים יותר".

האם יש בין תלמידיך חניך שאתה יכול לומר עליו: זה יהיה אלי איבגי הבא?
"יש לי כמה תלמידים טובים מאוד. אני לא אציין שמות. יש תלמידים שלומדים אצלי מאז שהיו בני ארבע ומתאמנים ברצף בין 6-10 שנים. ישנם תלמידים שהגיעו לרמה גבוהה של תרגילים כמו למשל שבירה של 6 בלטות (תרגיל מסוכן, אל תנסו בבית. א.מ). אם אותם תלמידים ימשיכו ויתמידו בדרך זו, יש סיכוי טוב, שהם יגיעו להישגים גבוהים. אחת ההצלחות של תלמיד היא להפוך למדריך אצלי ואכן יש מספר תלמידים שהכשרתי להדרכה".

שחקן לא קטן
בד בבד עם עיסוקו היומיומי של איבגי בתחום הקונג-פו, הופיע אלי איבגי בסרטי קולנוע, בתוכניות בידור בטלוויזיה, ואף במחזות זמר על גבי במות התיאטרון בארץ. הוא שיחק לצד שחקנים לא מעטים. ברוב התפקידים שבהם שיחק, ביצע פעלולים, קטעי אקשן וניהל קרבות אומנות לחימה.

כיצד הפכת לשחקן?
"כנער, עקבתי אחרי סרטיו של השחקן ברוס לי שהיה בעל חגורת דרקון- הדרגה הגבוהה ביותר באומנות הלחימה קונג-פו. הערצתי אותו מאוד וחלמתי לגדול ולשחק בסרטים כמוהו. מלבד אהבתי לשחקן ברוס לי, הערצתי את התרגילים והפעלולים של שחקנים מוכשרים כמו ג'קי צאן, ואן דאם, ג'ט לי ועוד. למדתי משחק בבית ספר 'ניסן אתיב' וכן משחק מול מצלמה בתל אביב.

"בשנת 2000 שיחקתי במחזמר 'הקוסם' לצד השחקנים המפורסמים אבי קושניר, זבולון מוששוילי (מהתוכנית 'שמש' עם צביקה הדר) ויחקאל לזרוב, שחר סורק ואורלי ויינרמן. הופעתי בסרטו של הזמר אבי ביטר- 'חבר ואח 2' ובסרט 'תני סימן חיים' עם הזמר תמיר גל, שם ביצעתי סצנת קרב רחוב. השתתפתי בסרט שבו כיכב השחקן משה איבגי. באחד מפרקי הסדרה 'טירונות' השתתפתי בתפקיד אורח כמחבל ובסצנה בה נאבקתי בשחקן הראשי אקי אבני. כמו כן, השתתפתי באחת מתוכניות 'בשידור חוקר' עם רפי גינת בתפקיד פורץ בשחזור פריצה לדירה דרך חלון. שיחקתי בפיילוט לסדרה לצד צ'רלי בוזגלו, טל קרסלניק ואורלי לוי (בתו של הח"כ לשעבר דוד לוי), כחבר ביחידה מיוחדת ללכידת פושעים מסוכנים. הופעתי בתוכניתו של דן שילון במופע נונצ'קו . שילון החזיק בין רגליו בלונים מנופחים כשבלון אחד היה מוחזק בפיו, ופוצצתי בתרגילי זריזות ומיומנות את הבלונים מבלי לפגוע בשילון, שנראה היה די מבוהל ומופתע מהתרגיל המסוכן. השתתפתי בתוכנית 'כישרון או כישלון' בערוץ 2, אותה הנחו שלום אסייג וטל פרידמן. השתתפתי יחד עם אשתי, בשעשועון זוגות בטלוויזיה, עם המנחה שבי זרעיה, וזכינו במקום הראשון. כמו כן, הופעתי בתוכניות ילדים שונות והצגתי קונג-פו, קסמים ולהטוטים".

הוא קוסם
כבר למעלה מ-10 שנים שאיבגי נחשף לעולם הקסמים. הוא מקיים מופעי אלוזיות (אשליה) גדולים שמשלבים קסמים ופעלולים מרהיבים מאומנות הלחימה. במופע הוא משתמש בנונצ'קו, חרבות, אש, חבלים ועוד.

איך הגעת לתחום הקסמים?
"תמיד אהבתי את התחום כתחביב. באחת מחופשות הקיץ, בימים בהם הפעלתי קייטנה לתלמידיי בבית שמש, נסענו לספארי ושם צפינו במופע של קוסם בשם שימי אילוזיני. המופע שילב קסמים ואלוזיות ומצא חן בעיניי מאוד. שוחחתי עם שימי וסיפרתי לו על הפעלולים שאני עושה. הוא הזמין אותי להציג אותם בפניו, התרשם מאוד והציע לי להשתתף יחד איתו במופעים. הופעתי איתו במשך כמה שנים, עד שפתחתי במופע משלי. במופע המשלב אלוזיות גדולות ולהטוטים מאומנות הלחימה, משתתפים שני בחורים, שמופיעים איתי בקטע של אומנות הלחימה- נינג'צו (נינג'ה).

"במופעים אני שואב השראה מהקוסם היהודי הגדול- דייויד קופרפילד, שעושה אלוזיות מדהימות ומרשימות המשלבות מכשירים ואביזרים מיוחדים, מלוות במוזיקה והם מרשימות במיוחד. דייויד הוא קוסם בקנה מידה עולמי. הוא אחד הקוסמים הטובים בעולם, אם לא הטוב ביותר".

נראה שהספקת לא מעט. האם כיום אתה יכול לומר שהגשמת את כל חלומותיך?
"לא ממש. תמיד ישנם חלומות חדשים, וסוף של משהו, הוא תמיד התחלה של משהו אחר. כך אני גם אומר לתלמידיי, כשאני מעניק להם חגורה חדשה. עדיין מפעם בי חלום הילדות הישן להגיע לתעשיית הקולנוע בחו"ל ולהשתתף בסרט אקשן גדול, לצידם של מפורסמים מתחום אומנות הלחימה.

כמי שהתגורר בבית שמש שנים רבות ופועל בה עד היום, מוסיף אלי איבגי בנימה אישית: "כאחד שנולד וגדל בבית שמש, אני מרגיש שהבאתי גאווה וכבוד לעיר. במידה מסוימת, הצבתי את בית שמש על המפה, בייחוד כשזכיתי במקום הראשון בתארים אלוף הארץ ואלוף העולם. באותן הזדמנויות, הוזכר שמה של העיר בית שמש כעיר הולדתי ואני שמח שיכולתי לייצג את העיר בכבוד".

פורסם 'בשופינג מקומי'
אתי מולא
עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה, מנהלת אתר gglove
etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב