דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איגואנה כחיית מחמד והטיפול בה 

מאת    [ 13/09/2008 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2492 פעמים ]

איגואנה כחיית מחמד והטיפול בה
מאת: דר. דורון נרי - וטרינר


בשנים האחרונות, הפופולריות של איגואנות כחיות מחמד, במדינת ישראל, נמצאת בעלייה מתמדת. מאחר שלאיגואנות יש דרישות גידול מאד ייחודיות, אנו נתקלים במקרים רבים של תחלואה אשר נגרמים כתוצאה מתנאי גידול לא נכונים של האיגואנה. עקב כך צריך ללמוד מעט על מקור ודרך החיים שלה בטבע.

המקור של האיגואנות הוא במרכז ודרום אמריקה והן חיות לרוב על העצים ביערות ליד מקורות מים.דבר ראשון, יש לדאוג לכלוב גדול מספיק לאיגואנה: הכלוב צריך להיות גם ארוך וגם גבוה, כולל ענפים לטיפוס, רשת איוורור ומצע שניתן להחליפו כמו עיתונים.

דבר נוסף הוא טמפרטורה ולחות. האיגואנה מגיעה מאזורים טרופיים, וצריכה טמפרטורה של 'C 25-30 וכן לחות של 70-80%. מקור החום יכול להיות אבן חימום שנמצאת בכלוב או מנורת חימום. האיגואנה צריכה לפחות 8 שעות חושך ביממה ולכן צריך אמצעי חימום לכלוב גם כשהמנורה מכובה. מקור הלחות ניתן לספק באמצעות בריכת מים שבה האיגואנה יכולה לעמוד.

איגואנות לא יכולות לספוג ויטמין D מהמזון (ובלי ויטמין D הן לא יכולות לספוג סידן), הן מייצרות ויטמין D רק בעור, בעזרת הקרניים האולטרא-סגולות שבשמש. לכן, יש להוציא איגואנה לשמש לפחות 3 פעמים בשבוע, או לחילופין, להשתמש בכלוב במנורת UV מיוחדת המיועדת לאיגואנות (צריכה להכיל קרניים מסוג B-UV וגם A-UV) שיוכל לספק כ-12 שעות תאורה ביום ממרחק של כ-50 ס"מ מהאיגואנה . את המנורה יש להחליף לפחות פעם בשנה.

תזונה: האיגואנה היא חיה צמחונית אבל בטבע מזונה מגוון מאד וכולל גם מעט חרקים.מזון איגואנות צריך לכלול כופתיות איגואנות (עשיר מאד באספסת), עלי גפן טריים, עלי עץ תות, עלי סלק, עלים ופרחים של היביסקוס, תרד, גזר, שעועית ירוקה, ראשי ברוקולי, דלעת, דלורית, תאנים מיובשות או טריות וכן פעם/פעמיים בשבוע תוספת סידן באבקה, במזון כלבים יבש או בתולעי קמח.

הבעיה הנפוצה ביותר שאנו רואים במרפאה, היא איגואנות שאכלו מזון לא מאוזן (לעתים במשך חודשים ארוכים) וכתוצאה מכך פיתחו רככת בעצמות, שברים ברגליים, בעמוד השדרה או בלסת, סימנים עצביים כמו שיתוק וחוסר שליטה על הגפיים וגרירת הגוף על הרצפה.בבדיקה הגופנית האיגואנה עוברת צילום רנטגן ואז מאבחנים את הבעיות הללו ובהתאם נקבע הטיפול.כדאי לשים לב שבחנויות חיות רבות מרגילים איגואנות לאכול חסה וקישואים מזון שהוא לא מספק לאיגואנות.

לסיום, איגואנות הן חיות מחמד מקסימות והן יכולות לחיות עד 12 שנה ולהגיע לאורך של עד 2 מטר. הן מאוד חזקות ולכן יכולות להצליף עם הזנב ולשרוט עם הציפורניים, אך עם זאת למי שנכנס לתחביב הזה נכונה לו הנאה אמיתית מגידולן.



http://www.vets.co.il
/ד"ר דורון נרי -רופא ומנתח וטרינרי
ד"ר נרי הוסמך באדינבורו ב-Royal (Dick) Veterinary College , בריטניה בשנת 1990 והוא חבר בקולג' המלכותי של הרופאים הוטרינרים. ד"ר נרי עבד בבית חולים וטרינרי גדול בלונדון כשנתיים. בינואר 1992 פתח את המרפאה המיועדת לחיות בית וחיות ואקזוטיות. בשירות המילואים שלו דורון הוא קצין רפואה בחיל-האויר והוציא לאור ספר בנושא הטיפול בכלבי שירות בהוצאת משרד הביטחון בשנת 2000. ד"ר נרי עובד ומתנדב כוטרינר ב-SOS חיות והיה הוטרינר הראשי של עמותת "תנו לחיות לחיות" במשך שנים רבות, כיום הוא מבצע את הניתוחים האורתופדיים והמקרים הרפואיים היותר מסובכים שלהם. המוטו המנחה אותו: לתת ולספק את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולפציינטים שלו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב